Traumacounseling voor Iraakse vrouwen

Er komen steeds meer verhalen over de door IS gepleegde oorlogsmisdaden naar buiten. De terreurgroep heeft zich op grote schaal schuldig gemaakt aan vrouwenhandel. Honderden meisjes en vrouwen zijn op gruwelijke wijze seksueel misbruikt. Kinderen zijn geïndoctrineerd door het strenge regime van IS en raakten zwaar getraumatiseerd door het gruwelijke geweld.

In Ankawa, Qaraqosh en verschillende vluchtelingenkampen organiseert HVC een trainingsprogramma voor meisjes en vrouwen die voor IS moesten vluchten. De dagen beginnen met Bijbelstudie, rond het thema ‘vrouwen in de Bijbel’. Psychologen helpen bij het verwerken van moeilijke gebeurtenissen, bijvoorbeeld door gesprekstherapie en tekeningen. De deelneemsters krijgen een maaltijd en er zijn gesprekskringen voor het delen van ervaringen. Er worden ook praktische workshops gehouden, zoals om naaister en kapster te worden. Na het volgen van deze training kunnen vrouwen iets bijverdienen om hun gezin tot steun te zijn.

Nog heel wat vrouwen wachten op een kans om deel te nemen.
De training kost slechts € 99,- p.p.
Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.