Voor jongeren

Wat zou jij doen, als jij niet mocht geloven in de Heere Jezus?
Zou je nog steeds naar de kerk durven gaan als het elke zondag spannend is, of de politie zal binnenvallen en je komt arresteren?

Wat zou je doen, als je moest kiezen tussen je leven of de Bijbel? Het overkwam een tienermeisje uit Cambodja. Alle christenen in het dorp werd de opdracht gegeven hun geloof te verloochenen en op de Bijbel te spugen. Velen spuugden op de Bijbel. Plotseling stond een tienermeisje op en liep naar de Bijbel. Huilend knielde zij neer en pakte de Bijbel op. Zij nam de zoom van haar jurk en veegde de Bijbel hiermee schoon. "Wat hebben zij gedaan met Uw Woord?" zei zij. "Vergeef hen alstublieft." De soldaat richtte zijn geweer op de achterkant van haar hoofd en haalde de trekker over.

Het is bijzonder dat wij elke zondag veilig naar de kerk kunnen en dat wij op school en op ons werk ervoor uit kunnen komen dat wij christen zijn. Daarom is het wel belangrijk dat wij onze leeftijdgenoten in andere landen niet vergeten. We horen allemaal tot dezelfde Kerk, dus zij zijn een soort van broertjes en zusjes. Bid voor hen!

Kom in actie
Organiseer bijvoorbeeld een actie op school of met je collega’s. Stuur maar even een berichtje of bel ons, en wij denken graag met je mee! Je bent ook hartelijk welkom als vrijwilliger!