Vanwege Hemelvaartsdag is ons kantoor gesloten op donderdag 24 en vrijdag 25 mei en zijn we beperkt telefonisch bereikbaar. 

Beste HVC-maatjes,

Ik ben juf Ferdina en mag je iets vertellen over allerlei landen waar mensen worden vervolgd, omdat ze bij de Heere Jezus horen. Je hebt vast wel eens horen vertellen over ‘christenvervolging’. Dit betekent dat mensen niet mogen geloven in de Heere Jezus en niet naar de kerk mogen. Doen ze dit toch, dan worden ze soms gepest, geslagen of zelfs in de gevangenis gegooid! En dit overkomt niet alleen grote mensen, ook kinderen van jouw leeftijd overkomt dit elke dag. Misschien zit je wel eens te denken: ‘Wat kan ik voor kinderen doen, die het zo moeilijk hebben, omdat ze in de Heere Jezus geloven.’ 

Groetjes van juf Ferdina!

Uit het laatste magazine:

HVC-maatjescd
‘Mijn hulp is van de HEERE.” Wat is het bijzonder als je dit in moeilijke omstandigheden kunt zeggen. De vluchtelingen in Irak hebben het heel moeilijk, vooral als ze moeten vluchten omdat ze in de Heere Jezus geloven. Luister naar de bijzondere verhalen en liederen op deze CD. Zo leer je meer over de vluchtelingen. Je kunt ook iets heel belangrijks voor hen doen: je kunt bidden voor vrede en bescherming.
Met: Samengesteld kinderkoor o.l.v. Bert Noteboom, Marco den Toom (orgel), Arjan Wouters (piano), Marjolein de Wit (fluit),
Marieke Booy (viool), Robin de Zeeuw (contrabas), en Willemijn de Weerd (verhalen).

Klik hier om de CD te bestellen >

SPEL! Ik ga op reis en ik neem mee...
  • De spelers zitten in een kring. Eén van de spelers begint door te zeggen: “Ik ga op reis en ik neem mee…” en dan iets te noemen wat hij mee zou nemen, bijvoorbeeld een tandenborstel.
  • De speler die links zit gaat verder en wil bijvoorbeeld een knuffelbeer meenemen. Hij zegt dan: “Ik ga op reis en ik neem mee… een tandenborstel en een knuffelbeer.”
  • De speler die daar weer naast zit wil bijvoorbeeld een koffer meenemen en zegt: “Ik ga op reis en ik neem mee… een tandenborstel, een knuffelbeer en een koffer.”
  • Je gaat net zo lang door tot iemand een fout maakt. Dan kun je opnieuw beginnen, of doorgaan totdat er één speler overblijft.
Vond je het spel makkelijk of moeilijk? Bedenk eens met elkaar wat vluchtelingen uit Zuid-Soedan allemaal meegenomen hebben toen ze aan de wekenlange reis begonnen.

Bid je mee?

Je kunt dit gebedslijstje gebruiken bij één van de maaltijden, of voordat je ’s avonds gaat slapen.
Zondag: Bid voor iedereen in Zuid-Soedan die honger heeft.
Maandag: Dank de Heere God voor dominee Drale, dat hij hulp kan geven. Vraag of de Heere hem wil beschermen.
Dinsdag: Bid dat  de volgende oogst niet zal mislukken en of er genoeg voedsel mag zijn.
Woensdag: Bid dat er vrede zal komen, zodat de mensen weer in hun dorpen kunnen wonen en op hun akkers kunnen werken.
Donderdag: Bid voor de christenen, die hun kerken zijn kwijtgeraakt.
Vrijdag: Bid voor de mensen die voor Stichting HVC werken, dat ze de mensen kunnen helpen die dat het meest nodig hebben.
Zaterdag: Dank de Heere dat je zelf in vrijheid mag Bijbellezen en dat je zonder gevaar naar de kerk kunt gaan.
Contactformulier: