Irak

Mosul, het voormalige Ninevé, was jarenlang de thuisbasis van een groot deel van de christelijke gemeenschap in Irak. Maar juist vanuit Mosul is de IS (Islamitische staat) opgerukt met het streven om alle christenen te onthoofden. In hun opmars door Irak wordt ook alles verwoest dat verbonden is aan het christendom. Zij hebben één boodschap aan de christenen: kies voor de islam of sterf.

Vluchtelingen Noord-Irak
In Noord-Irak verblijven sinds de komst van IS, ruim 2 miljoen vluchtelingen uit Syrië en Irak. Stichting HVC startte daarom de noodhulpactie ‘ISontvlucht.nl’. In eerste instantie lag de nadruk op het verlenen van noodhulp. Nu de vluchtelingenkampen beter op orde zijn, richt HVC zich op het uitdelen van Evangelisatiepakketten en is er een mobiele kliniek die medische hulp verleent.
Juist nu de nood groot is in dit land, lijkt de deur open te staan voor het Evangelie.

Bijbelverspreiding
Juist in gesloten landen als Irak is er veel vraag naar Bijbels. Onze contactpersoon in Irak: “Het is hier gevaarlijk en moeilijk om met iemand over God te praten. Toch gaan we door, in vertrouwen op God. We willen heel graag een Bijbel kunnen geven aan mensen die geraakt zijn door Gods boodschap waarover we vertellen. Mensen kunnen daarna nog verder het Evangelie onderzoeken. Wij wachten op jullie, vertrouwen op jullie en bidden voor jullie om ons te helpen Gods naam groot te maken in Irak.” Voor € 5,- kan Stichting HVC al een Bijbel laten drukken en verspreiden in Irak. Helpt u mee?
Projectnieuws
Een kerstpakket voor Sajid 07-12-2017 | Kerstpakkettenactie voor Irak In sommige vluchtelingenkampen en dorpen is er al maanden lang nauwelijks voedsel beschikbaar. Rond de Kerstperiode organiseert HVC een grote actie in Irak. Het streven is om 2.000 noodhulppakketten uit te delen aan vluchtelingen. Helpt u mee? Het gezin van Isam en Natelja 21-09-2017 | Genocide Blog #6 van het bezoek van HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik aan Irak. Onderwerpen: Op bezoek bij Isam en Natjela | Militair gezin | Oorlogsmisdaden | Genocide | Aan God de eer
De bakkerij in werking 19-09-2017 | Broodnodige hulp Blog #5 van het bezoek van HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik aan Irak. Onderwerpen: De bakkerij is open! | Genade | Dorpjes | In de kerk | Terug in Qaraqosh | Sajid
Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.