Vanwege Hemelvaartsdag is ons kantoor gesloten op donderdag 24 en vrijdag 25 mei en zijn we beperkt telefonisch bereikbaar.

Iran

Hoewel het christendom officieel is toegestaan in Iran, worden christenen dagelijks ernstig gediscrimineerd en hebben geen kans op onderwijs en carrière. Huisgemeenten worden actief vervolgd door de overheid. Ondanks de verdrukking groeit de honger naar het Evangelie. In de afgelopen 25 jaar zijn er meer Iraniërs christen geworden dan in de dertienhonderd jaren ervoor.

Evangelisatie
Het gebeurt steeds vaker dat moslims dromen en gezichten zien over de Heere Jezus. Iemand die zij uit de koran kennen als profeet. Na zo’n droom willen zij graag weten wie de Heere Jezus precies is en velen komen tot geloof. Er is hierdoor grote behoefte aan evangelisatielectuur. Stichting HVC werkt samen met de organisatie ‘222 Ministries international’ om zoveel mogelijk Iraniërs te bereiken met het Evangelie.

Bijbelverspreiding
Onze contactpersoon in Iran: ”In Iran is het verboden om Bijbels te drukken, terwijl de vraag naar Bijbels sterk toeneemt. De enige manier om hier aan Bijbels te komen is om ze te smokkelen of ondergronds te drukken. We wachten met smart op de Bijbels.” Stichting HVC wil aan deze roep om Bijbels gehoor geven. Helpt u mee? Een Bijbel kost €5,-.

Toerusting evangelisten
Omdat het moeilijk is om in Iran als christenen samen te komen, worden er in buurlanden speciale trainingen gegeven aan evangelisten. Na deze toerusting keren de evangelisten weer terug naar Iran om daar het Evangelie te brengen.

Opvang gehandicapte kinderen
Gehandicapten tellen niet in Iran, zo ook de 15 kinderen die in 2005 in de woestijn van Iran werden achtergelaten met als doel om er zo geruisloos mogelijk vanaf te zijn. Officieel bestaan ze nu niet meer, maar als een wonder werden ze door de juiste mensen gevonden. Zij worden in het geheim opgevangen en krijgen de zorg die ze nodig hebben.

Vluchtelingen
Vele christenen hebben Iran moeten ontvluchten. In samenwerking met '222 Ministries international’ worden zij opgevangen in Turkije en Armenië.
Projectnieuws
Pastor Vahik met zijn vrouw 12-09-2012 | Interview met pastor Vahik Eind augstus 2012 werd de Nederlands-Iraanse Vahik Abrahamian vrijgelaten uit de Iraanse gevangenis.
Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.