Mali

Nergens neemt christenvervolging zoveel toe als in het continent Afrika. In Mali konden christenen tot in 2012 openlijk voor hun geloof uitkomen, toen kwamen de moslimextremisten onverwachts vanuit het Noorden om een Islamitische Staat in Mali op te richten. Christenen zijn veelal gevlucht naar het Zuiden.

Lang voor de onrusten in Mali begonnen, kreeg HVC de oproep: “Breng ons het Evangelie, voor de moslims komen.” Jarenlang heeft HVC daarom een Malinese predikant ondersteund die in de bergen van Mali evangeliseerde. Helaas moest ook hij vluchten toen de extremisten vanuit het Noorden oprukten.
Tot 2012 kreeg HVC vaak de vraag wat zij in landen als Mali deed, want daar was toch geen christenvervolging? Helaas hebben de christenen in Mali gelijk gekregen: de moslimextremisten kregen de macht en het is haast onmogelijk geworden om te evangeliseren.

Iedereen is gevlucht en het werk ligt stil. Het enige dat op dit moment gedaan kan worden, is bidden. Bidt u mee?
Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.