Vanwege Hemelvaartsdag is ons kantoor gesloten op donderdag 24 en vrijdag 25 mei en zijn we beperkt telefonisch bereikbaar.

Nepal

In de buitengebieden van Nepal is het moeilijk uit te komen voor je christen-zijn. Dan volgen pesterijen, vernielingen of zelfs verjaagd worden uit je geboortedorp. Naar schatting kent het land een werkeloosheidspercentage van 30-50%. Vooral voor christenen is het moeilijk om werk te krijgen.

Eind april 2015 werd het land opgeschrikt door de grootste aardbeving in 80 jaar. Duizenden overleefden dit niet. Omdat stichting HVC al actief was in Nepal, kon zij al snel noodhulp verlenen. Hiervoor is de actie ‘Noodhulp Nepal’ gestart. Lees meer >

Evangelisatie expedities
HVC geeft steun aan een  christelijke gemeente in Kathmandu, de hoofdstad van dit land. Deze jonge, snelgroeiende gemeente heeft een gedreven pastor. Zijn missie is om van dit hindoeïstische land een christelijk land te maken. Radio-uitzendingen en evangelisatie-expedities horen bij dit werk.

Zelfvoorzienend worden
In de gebieden waar geëvangeliseerd wordt, is het de bedoeling om geiten te geven aan de christenen.  Christenen worden van veel activiteiten buitengesloten. Door hen geiten te geven, kunnen ze meer zelfvoorzienend worden. Doneer € 150,- voor één geit! (Geiten zijn erg duur in de afgelegen gebieden.)

Kinderopvang
In Nepal ondersteunt HVC twee kindertehuizen. Lees hier meer over deze projecten en het sponsorplan >
Projectnieuws
Een tekening van een te bouwen kerk 12-01-2017 | HVC bouwt 20 kerken in Nepal De aardbeving in Nepal vond al bijna twee jaar geleden plaats. Het werk van HVC gaat door. Juist in deze fase van wederopbouw willen we naast onze Nepalese broeders en zusters staan. Foto: Annapurnapost 15-06-2016 | Arrestaties christenen Nepal In Nepal zijn 7 christenen opgepakt. Maandag werd bekend dat ook dominee Sakti Tamang uit Dolaha is gearresteerd.
‘Kijk, dit was mijn huis’, wenkt een jongetje 21-04-2016 | Beeldverslag bezoek Nepal Een beeldverslag van de huidige situatie in Nepal, n.a.v. een bezoek in februari jl..
Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.