Vanwege Hemelvaartsdag is ons kantoor gesloten op donderdag 24 en vrijdag 25 mei en zijn we beperkt telefonisch bereikbaar.

Roemenië

In Boekarest, de hoofdstad van Roemenië, staat het tehuis Casa Cana. In dit huis worden zwerfjongeren en ouderen opgevangen, veelal met een
verslavingsprobleem. Voor hen is er 24 uur per dag een rehabilitatieprogramma. Er wonen nog altijd zwerfjongeren en -ouderen in erbarmelijke omstandigheden op straat en in de smerige riolen van de stad. Voor hen zijn er inloop-programma’s met een evangelisatiedienst en eengezamenlijke maaltijd. Ook krijgen de deelnemers de gelegenheid om te douchen. Verder gaat het team van Casa Cana dagelijks de straat op om te evangeliseren en om brood en thee uit te delen.

Stichting HVC is sinds de oprichting nauw verbonden met Roemenië, vanwege het werk van de Roemeense predikant Richard Wurmbrand. Hij
zat in het toenmalig communistische Roemenië veertien jaar gevangen om zijn geloof in Jezus Christus. Na zijn vrijlating werd Wurmbrand door zijn inzet om bekendheid te geven aan Christenvervolging in communistische landen de grondlegger van de hulp aan de Vervolgde Kerk.

In 2016 is de opbrengst van de kledinginzamelingsactie ‘Deel je kleding’ bestemd voor het project Casa Cana. HVC is dankbaar voor deze mogelijkheid om het Evangelie te brengen aan de daklozen in Roemenië.
Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.