Syrië

Door de burgeroorlog tussen de regering en moslim-extremisten hebben vele christenen moeten vluchten. In verschillende delen van Syrië is ondertussen een Islamitisch Kalifaat uitgeroepen.

Christenen in vluchtelingenkampen
Er zijn veel vluchtelingen in dit, door burgeroorlog geteisterde, land. Stichting HVC biedt hulp in één van de Syrische vluchtelingenkampen. Christenen proberen hier een veilig heenkomen te zoeken. Via een plaatselijke pastor wordt hen (nood)hulp geboden. Ook zijn er andere voorzieningen gerealiseerd, zoals een speeltuin.

Evangelisatie
De moedige pastor evangeliseert ook in het kamp waar HVC actief is. Er is nu een grote tent beschikbaar gesteld. Hier worden kerkdiensten gehouden waar 2500 mensen op af komen. Er lijkt een open deur om het Evangelie te brengen.
Projectnieuws
Uitdelen voedselpakketten 18-05-2016 | Update noodhulpactie IS ontvlucht in Syrië Er komt weinig hulp aan in Qamishly vanwege de onbereikbaarheid van de stad. Dat meldt de afgevaardigde die namens HVC in de eerste week van maart 2016 een persoonlijk bezoek bracht aan de stad. Verstrekken medicijnen 07-03-2016 | Noodhulpactie IS Ontvlucht uitgebreid naar Syrië Recentelijk is HVC ook de hulp aan ontheemde en noodlijdende, arme gezinnen in het Quamishly district begonnen.
Jihadist 28-10-2015 | IS vermoord ook christenen in vluchtelingenkampen IS heeft jihadisten laten infiltreren in de vluchtelingenkampen in Syrië. Aan hen de taak om daar christenen te vermoorden en hun dochters als seksslaaf te verkopen.
Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.