Steun een Evangelist!

Grote delen van India, Pakistan, Bangladesh, Nepal en China zijn nog niet bereikt met het Evangelie. Vele miljoenen mensen hebben nog nooit gehoord over Jezus Christus. Lokale evangelisten proberen dagelijks, onder moeilijke omstandigheden, in deze gebieden te evangeliseren. Velen van hen leven in grote armoede en hebben te maken met verdrukking. Ondanks felle tegenstand gaan de dominees en evangelisten door. En hun werk wordt gezegend. Er komen mensen tot geloof en nieuwe gemeenten worden geplant. Stichting HVC wil deze evangelisten graag ondersteunen door hen financiële steun te geven en conferenties te beleggen voor bemoediging en training. Helpt u mee?

Helpt u een evangelist, dan helpt u een hele gemeente. De evangelist ontvangt dan de volgende hulp:

Levensonderhoud

Dominees met kleine gemeenten kunnen niet leven van de collecteopbrengsten. Zij kunnen hun woninghuur niet betalen en moeten bezuinigen op eten, scholing en gezondheid. In het verleden zijn veel dominees van het platteland naar de stad vertrokken, omdat daar meer te verdienen valt en het voor hen dus makkelijker is om hun gezin te onderhouden. De dominees die op het platteland blijven werken, voelen echter de nood van de vele dorpjes waar het Evangelie nog nooit is geweest. U kunt deze dominees via 'Steun een Evagenlist' ondersteunen met een maandelijkse toelage die hen in ieder geval boven de armoedegrens brengt. Hun leven zal nog geen vetpot zijn, maar de dominees kunnen met dit geld in ieder geval voorzien in eten, onderdak en scholing voor hun gezin. Daarnaast helpt deze toelage hen om meer tijd te kunnen besteden aan evangelisatiewerk in moeilijk bereikbare gebieden.

Trainingen en conferenties

In veel Aziatische landen heeft slechts een deel van de dominees een bijbelschool gevolgd of een theologische opleiding achter de rug. Er is grote behoefte aan trainingen die het verstaan van de Bijbel vergroten en de predikanten toerusten voor hun werk onder zware omstandigheden. Stichting Hulp Vervolgde Christenen organiseert al enige jaren conferenties in met name Pakistan, India en Nepal. Tijdens deze regionale pastorconferenties kunnen de dominees elkaar ontmoeten, voor elkaar bidden, verhalen delen en elkaar bemoedigen. Aan deze conferenties nemen naast de deelnemers van ‘Steun een Zaaier’ vaak ook andere dominees deel. Tijdens de conferenties verzorgt Stichting HVC theologische en pastorale trainingen.

Word nu donateur van ‘Steun een Evangelist’! Maandelijks ontvangt een evangelist uw financiële bijdrage om zo Gods Woord vérder te brengen en onze naasten te ondersteunen. Voor iedere 10 euro kan een evangelist een week lang worden ondersteund. Helpt u mee de boodschap van God uit te dragen in Azië?
Ja, ik steun een Evangelist!
Ik steun de Evangelisten doorlopend (tot wederopzegging) voor:

Actie nieuws

Duizenden bevolkingsgroepen in China zijn nog niet bereikt met het Evangelie 18-09-2019 | ‘Steun een Evangelist’ breidt uit naar China De druk op christenen in China neemt sterk toe. Evangelisten moeten steeds voorzichtiger werken onder de vele duizenden onbereikte stammen en bevolkingsgroepen. Daarom ontvangt sinds kort een netwerk van ondergronds opererende evangelisten steun van Stichting HVC. Lees meer > Nepalese evangelisten ontvangen scholing 24-07-2019 | Situatie Nepalese christenen verslechterd Twee medewerkers van Stichting HVC reisden af naar Nepal om een pastorconferentie te leiden en diverse hulpprojecten te bezoeken. Ze vertellen over de groeiende invloed van extremistische hindoes. Lees meer >
Dominee Lima met zijn Bijbel 03-07-2019 | Evangelist in India overleden Evangelist Biswada Lima is gisteren overleden en vandaag begraven. Hij was één van de evangelisten uit het programma 'Steun een Zaaier' van Stichting HVC. U kon al eerder lezen hoe hij in 2008 aan de dood ontsnapte toen hij moest vluchten voor extremistische hindoes. Lees meer >
06-06-2019 | Aanval op christenen in Rohingya kamp Steeds vaker wordt de zeer kleine christelijke Rohingya minderheid aangevallen en bedreigd. Begin april werd in één van de 32 vluchtelingenkampen een christelijk gezin aangevallen en een kerkgenoot neergestoken. Lees meer >
23-05-2019 | Premier Modi wint verkiezingen India, christenen verontrust Hoewel de definitieve uitslag pas morgen wordt verwacht, is het duidelijk dat premier Modi met zijn partij de verkiezingen in India ruim heeft gewonnen. Christelijke partners van Stichting HVC in India reageren verontrust op dit nieuws. Lees meer > Dominees uit het Steun een Zaaier programma in India maken zich zorgen. 'Bid voor ons!', sturen deze dominees. 16-04-2019 | Bid voor de verkiezingen in India In de grootste democratie ter wereld, India, zijn vorige week de verkiezingen begonnen. Honderden miljoenen mogen naar de stembus. Christenen in India volgen de verkiezingen met argusogen. Lees meer >
HVC Journaal #3 01-02-2019 | HVC Journaal #3: nieuws over de vervolgde Kerk (video) Bekijk het nieuwste HVC Journaal! De derde aflevering brengt u in drie-en-een-halve minuut op de hoogte van het laatste nieuws over vervolgde christenen. In deze aflevering krijgt u onder meer een terugblik op de rechtszaak van Asia Bibi. Bekijk de video > 30-01-2019 | Toenemende spanningen in India De weinige christenen die in India leven, hebben het zwaar. Velen van hen leven in grote armoede. Hun omgeving is hen vijandig gezind. De afgelopen periode heeft president Modi de greep op het land proberen te verstevigen. Lees meer>
Het bevel van de overheid aan kerken om uiterlijk 31 maart aan de beveiligingseisen te voldoen 28-01-2019 | Pakistaanse overheid dreigt kerken te sluiten (video) De Pakistaanse overheid dreigt kerken te sluiten die niet vanaf 31 maart 2019 aan strenge veiligheidseisen voldoen. De kerken moeten zichzelf bewapen, muren bouwen met prikkeldraad en bewakingscamera's ophangen. Dit leidt tot grote zorgen bij de kerken. Lees meer >
Dominee Lima met zijn Bijbel 05-12-2018 | Christenvervolging in India: dominee vlucht het bos in Dominee Biswada Lima woont in augustus 2008 samen met zijn gemeenteleden op het platteland van Odisha (India). Het is al een paar dagen onrustig in zijn omgeving. Extremistische hindoes hebben verschillende dorpen aangevallen, kerken vernield en er zijn al tientallen christenen vermoord. Lees meer >
Dominee Javed 15-06-2018 | Gesponsorde dominee: 'De oproerlingen dreigden om christenen te verbranden' Dominee Javed en zijn gezin wonen in één van de arme dorpjes rondom de grote stad Lahore in Pakistan. Zijn verhaal is tekenend voor het leven van veel Pakistaanse dominees. Javed wil niets liever dan anderen vertellen over het Woord van God, ondanks gevaar voor eigen leven. Lees meer > Bijbelcursus voor Rohingya christenen 17-05-2018 | Bijbels onderwijs in Bangladesh Een Bijbelcursus voor beginnende gelovigen in het Rohingya vluchtelingenkamp in Bangladesh; het leek eerst niet haalbaar. Maar eind februari ging de eerste groep met 16 deelnemers van start! Hiervoor was eerst toestemming van de politie nodig. Lees meer >
Dominee Abidan samen met collega's in het trainingscentrum voor dominees in Barisal (Bangladesh) 10-05-2018 | Gevangen dominee vergeet het Evangelie te delen met medegevangenen "Toen ik eenmaal vrij was, bedacht ik me dat ik vergeten was om met mijn medegevangenen het Evangelie te delen. Dat was heel dom van mij, ik was vooral heel erg op mezelf gericht. De volgende keer hoop ik daar wel aan te denken!” Onze vervolgde broeders en zusters in Bangladesh weten vooraf dat ze worden bedreigd en gevangen gezet. Lees het verhaal van dominee Abidan > De bouw is begonnen: dominee Chiranjeevi en zijn vrouw staan bij het fundament van de kerk 02-05-2018 | Een kerk voor dominee Chiranjeevi dankzij jeugd uit Krimpen aan den IJssel In India is de bouw van een solide kerkgebouw voor dominee Chiranjeevi begonnen. De kerkbouw wordt mogelijk gemaakt dankzij geldinzamelingsacties van jeugdvereniging Recreon uit Krimpen aan den IJssel. Bekijk foto's van de kerkbouw >
Een nieuwe fiets voor dominee Nirmala Rao 22-03-2018 | Voedsel, kleding en fietsen in India Het is gevaarlijk om in India te getuigen van de Heere Jezus. Toch gaan er dominees op pad om het Evangelie te verkondigen en mensen te helpen. Lees onder meer over het werk onder leprozen in dit artikel >
Vier nieuwe fietsen voor Indiase dominees 18-12-2017 | Nieuwe fietsen voor vier dominees in Orissa, India! In de staat Orissa in India, waar sinds 2008 openlijk agressie is tegen christenen, kregen vier dominees een gloednieuwe fiets! Ze zijn er erg blij mee, want lopend zijn ze kwetsbaarder en met de fiets verplaatsen zij zich sneller. Deze ondersteuning ontvingen de dominees dankzij uw giften aan ons project Sponsor een zaaier. Hartelijk dank!
03-10-2017 | Kerk in India vernietigd met bulldozer De kerk van dominee Vijay is met een bulldozer vernietigd. Politieagenten keken toe hoe de kerk in opdracht van de lokale autoriteiten met de grond gelijk werd gemaakt.