Steun een evangelist

Grote delen van Azië zijn nog niet bereikt met het Evangelie. Lokale evangelisten proberen dagelijks, onder moeilijke omstandigheden, in deze gebieden te evangeliseren. Velen van hen leven in grote armoede en hebben te maken met verdrukking. Help mee de boodschap van God uit te dragen in Zuid-Azië!

De evangelisten doen ondanks grote armoede hun werk

Evangelist en zijn gemeente op het platteland van India

Evangelist en zijn familie

Deze kerk in India werd met de grond gelijk gemaakt

Steun, training en bemoediging

Vindt u het ook belangrijk dat meer mensen op deze wereld de Heere Jezus leren kennen? HVC ondersteunt, traint en bemoedigt lokale evangelisten om het Woord van God te brengen in landen als India, Pakistan, China, Bangladesh en Nepal. Velen van hen leven in grote armoede. Ondanks felle tegenstand gaan de evangelisten door. HVC wil deze evangelisten graag ondersteunen door hen financiële steun te geven en conferenties te beleggen voor bemoediging en training. Ook helpen de evangelisten de lokale bevolking te voorzien van het broodnodige. Zij weten namelijk als geen ander wat er lokaal nodig is. Uw hulp maakt écht het verschil.

Steun dit project

Levensonderhoud

Evangelisten met kleine gemeenten kunnen niet leven van de collecteopbrengsten. Zij kunnen hun woninghuur niet betalen en moeten bezuinigen op eten, scholing en gezondheid. In het verleden zijn veel evangelisten van het platteland naar de stad vertrokken, omdat daar meer te verdienen valt en het voor hen dus makkelijker is om hun gezin te onderhouden. De evangelisten die op het platteland blijven werken, voelen echter de nood van de vele dorpjes waar het Evangelie nog nooit is geweest. U kunt deze evangelisten via 'Steun een Evangelist' ondersteunen met een maandelijkse toelage die hen in ieder geval boven de armoedegrens brengt. Hun leven is hiermee nog geen vetpot. Wel helpt deze toelage hen om meer tijd te kunnen besteden aan evangelisatiewerk in moeilijk bereikbare gebieden.

Trainingen en conferenties

In veel Aziatische landen heeft slechts een deel van de evangelisten een bijbelschool gevolgd of een theologische opleiding achter de rug. Er is grote behoefte aan trainingen die het verstaan van de Bijbel vergroten en de predikanten toerusten voor hun werk onder zware omstandigheden. HVC organiseert al enige jaren conferenties in met name Pakistan, India en Nepal. Tijdens deze regionale pastorconferenties kunnen de evangelisten elkaar ontmoeten, voor elkaar bidden, verhalen delen en elkaar bemoedigen. Aan deze conferenties nemen naast de gesponsorde evangelisten ook vaak andere lokale evangelisten deel. Tijdens de conferenties verzorgt HVC theologische en pastorale trainingen.

Word nu donateur van ‘Steun een Evangelist’! Maandelijks ontvangt een evangelist uw financiële bijdrage om zo Gods Woord vérder te brengen en onze naasten te ondersteunen.

Ja, ik steun een evangelist

Voor 50 euro tilt u één evangelist een volle maand boven de armoedegrens en ontvangt hij training.
Een deelbedrag geven kan ook: al voor 10 euro kunnen een evangelist en zijn gezin een week lang financieel rond komen.
Helpt u mee de boodschap van God uit te dragen?

Selecteer uw bank

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy

Nieuws over dit project

Wicky: gegrepen door
 de God van het Boek

“Jullie kunnen met me doen wat jullie willen. Jullie kunnen me de keel doorsnijden, maar ik blijf christen, want ik heb de Waarheid leren kennen.” Het levensverhaal van Wicky uit India is een verhaal over Gods trouw. En over de levensgrote gevolgen van het simpelweg uitdelen van een enkele Bijbel.

Leestijd: 4 minuten
Lees dit verhaal

Evangelist Javed:
'De oproerlingen dreigden om christenen te verbranden'

Evangelist Javed en zijn gezin wonen in één van de arme dorpjes rondom de grote stad Gujranwala in Pakistan. Zijn verhaal is tekenend voor het leven van veel Pakistaanse evangelisten. Evangelisten zoals Javed brengen grote offers. Vol toewijding besteden ze hun hele leven in de dienst van de Heere. Ze delen uit van hun schamele bezit aan de mensen die nog armer zijn dan zij. Ze lopen elk moment gevaar om opgepakt te worden en in de gevangenis te belanden.  Lees dit verhaal

Verhaal

Christenvervolging in India: evangelist vlucht het bos in

"Wij ontmoeten evangelist Biswada Lima in de stad Visakhapatnam, aan de oostkust van India. Samen met zijn gemeenteleden woont hij in 2008 op het platteland van Odisha, in het district Khandamal. Het is al een paar dagen onrustig in zijn omgeving. Extremistische hindoes hebben verschillende dorpen aangevallen, kerken vernield en er zijn al tientallen christenen vermoord. Op 26 augustus komt om elf uur ’s avonds een groep van ruim tweehonderd hindoes het dorp waar pastor Lima woont binnenvallen. De groep is gewapend met pistolen en geweren, schoppen en fakkels." Lees dit verhaal

Verhaal

Een dag uit het leven van evangelist Mahumudullah

Het is half vijf ’s ochtends in het Rohingya vluchtelingenkamp. Bijna iedereen slaapt nog, maar evangelist Mahumudullah (wat betekent: ‘dienaar van God’) staat al naast zijn slaapmat. Hij pakt zijn Bijbel en gaat op de grond zitten. In zijn hutje van hout, bamboe en dekzeil, slaat Mahumudullah zijn Bijbel open en begint te lezen. Hij is één van de weinige Rohingya die dit kunnen. Hij bidt tot zijn Heere en God om een zegen voor vandaag. Lees dit verhaal