Steun een Zaaier!

Grote delen van India, Pakistan, Bangladesh en Nepal zijn nog niet bereikt met het Evangelie. Vele miljoenen mensen hebben nog nooit gehoord over Jezus Christus. Lokale dominees proberen dagelijks, onder moeilijke omstandigheden, in deze gebieden te evangeliseren. Velen van hen leven in grote armoede en hebben te maken met verdrukking. Ondanks felle tegenstand gaan de dominees en evangelisten door. En hun werk wordt gezegend. Er komen mensen tot geloof en nieuwe gemeenten worden geplant. Stichting HVC wil deze dominees graag ondersteunen door hen financiële steun te geven en conferenties te beleggen voor bemoediging en training. Helpt u mee?

Helpt u een dominee, dan helpt u een hele gemeente. Voor iedere € 50,- aan steun die wij maandelijks ontvangen, kunnen wij één Zaaier helpen zijn werk voort te zetten. Deze Zaaier ontvangt dan de volgende hulp:

Levensonderhoud

Dominees met kleine gemeenten kunnen niet leven van de collecteopbrengsten. Zij kunnen hun woninghuur niet betalen en moeten bezuinigen op eten, scholing en gezondheid. In het verleden zijn veel dominees van het platteland naar de stad vertrokken, omdat daar meer te verdienen valt en het voor hen dus makkelijker is om hun gezin te onderhouden. De dominees die op het platteland blijven werken, voelen echter de nood van de vele dorpjes waar het Evangelie nog nooit is geweest. U kunt deze dominees via 'Steun een Zaaier' ondersteunen met een maandelijkse toelage die hen in ieder geval boven de armoedegrens brengt. Hun leven zal nog geen vetpot zijn, maar de dominees kunnen met dit geld in ieder geval voorzien in eten, onderdak en scholing voor hun gezin. Daarnaast helpt deze toelage hen om meer tijd te kunnen besteden aan evangelisatiewerk in moeilijk bereikbare gebieden.

Trainingen en conferenties

In veel Aziatische landen heeft slechts een deel van de dominees een bijbelschool gevolgd of een theologische opleiding achter de rug. Er is grote behoefte aan trainingen die het verstaan van de Bijbel vergroten en de predikanten toerusten voor hun werk onder zware omstandigheden. Stichting Hulp Vervolgde Christenen organiseert al enige jaren conferenties in met name Pakistan, India en Nepal. Tijdens deze regionale pastorconferenties kunnen de dominees elkaar ontmoeten, voor elkaar bidden, verhalen delen en elkaar bemoedigen. Aan deze conferenties nemen naast de deelnemers van ‘Steun een Zaaier’ vaak ook andere dominees deel. Tijdens de conferenties verzorgt Stichting HVC theologische en pastorale trainingen.

Voor iedere € 50,- die wij maandelijks ontvangen, kunnen wij één Zaaier helpen zijn gemeente te dienen. Helpt u maandelijks mee de Zaaiers te steunen? Ieder bedrag is welkom!
Ja, ik steun!
Uw gegevens:
Uw bijdrage voor Steun een Zaaier:

Actie nieuws

Dominee Lima met zijn Bijbel 05-12-2018 | Christenvervolging in India: dominee vlucht het bos in Dominee Biswada Lima woont in augustus 2008 samen met zijn gemeenteleden op het platteland van Odisha (India). Het is al een paar dagen onrustig in zijn omgeving. Extremistische hindoes hebben verschillende dorpen aangevallen, kerken vernield en er zijn al tientallen christenen vermoord. Lees meer > Dominee Javed 15-06-2018 | Gesponsorde dominee: 'De oproerlingen dreigden om christenen te verbranden' Dominee Javed en zijn gezin wonen in één van de arme dorpjes rondom de grote stad Lahore in Pakistan. Zijn verhaal is tekenend voor het leven van veel Pakistaanse dominees. Javed wil niets liever dan anderen vertellen over het Woord van God, ondanks gevaar voor eigen leven. Lees meer >
Bijbelcursus voor Rohingya christenen 17-05-2018 | Bijbels onderwijs in Bangladesh Een Bijbelcursus voor beginnende gelovigen in het Rohingya vluchtelingenkamp in Bangladesh; het leek eerst niet haalbaar. Maar eind februari ging de eerste groep met 16 deelnemers van start! Hiervoor was eerst toestemming van de politie nodig. Lees meer >
Dominee Abidan samen met collega's in het trainingscentrum voor dominees in Barisal (Bangladesh) 10-05-2018 | Gevangen dominee vergeet het Evangelie te delen met medegevangenen "Toen ik eenmaal vrij was, bedacht ik me dat ik vergeten was om met mijn medegevangenen het Evangelie te delen. Dat was heel dom van mij, ik was vooral heel erg op mezelf gericht. De volgende keer hoop ik daar wel aan te denken!” Onze vervolgde broeders en zusters in Bangladesh weten vooraf dat ze worden bedreigd en gevangen gezet. Lees het verhaal van dominee Abidan >
De bouw is begonnen: dominee Chiranjeevi en zijn vrouw staan bij het fundament van de kerk 02-05-2018 | Een kerk voor dominee Chiranjeevi dankzij jeugd uit Krimpen aan den IJssel In India is de bouw van een solide kerkgebouw voor dominee Chiranjeevi begonnen. De kerkbouw wordt mogelijk gemaakt dankzij geldinzamelingsacties van jeugdvereniging Recreon uit Krimpen aan den IJssel. Bekijk foto's van de kerkbouw > Een nieuwe fiets voor dominee Nirmala Rao 22-03-2018 | Voedsel, kleding en fietsen in India Het is gevaarlijk om in India te getuigen van de Heere Jezus. Toch gaan er dominees op pad om het Evangelie te verkondigen en mensen te helpen. Lees onder meer over het werk onder leprozen in dit artikel >
Vier nieuwe fietsen voor Indiase dominees 18-12-2017 | Nieuwe fietsen voor vier dominees in Orissa, India! In de staat Orissa in India, waar sinds 2008 openlijk agressie is tegen christenen, kregen vier dominees een gloednieuwe fiets! Ze zijn er erg blij mee, want lopend zijn ze kwetsbaarder en met de fiets verplaatsen zij zich sneller. Deze ondersteuning ontvingen de dominees dankzij uw giften aan ons project Sponsor een zaaier. Hartelijk dank! 03-10-2017 | Kerk in India vernietigd met bulldozer De kerk van dominee Vijay is met een bulldozer vernietigd. Politieagenten keken toe hoe de kerk in opdracht van de lokale autoriteiten met de grond gelijk werd gemaakt.