Herstel opvangtehuis in Zuid-Soedan

Jarenlang verblijven de HVC-partners en de sponsorkinderen uit Zuid-Soedan nu al in de Oegandese vluchtelingenkampen. Reikhalzend kijken ze uit naar het moment dat ze mogen terugkeren naar hun thuis in Loa, waar ze in 2016 halsoverkop vandaan zijn gevlucht.

Burgeroorlog
De afgelopen jaren bevochten rivaliserende Zuid-Soedanese bevolkingsgroepen elkaar. De schermutselingen mondden uit in een bloederige burgeroorlog. Honger en geweld hebben naar schatting aan meer dan 400.000 mensen het leven gekost. Miljoenen mensen sloegen op de vlucht. Een vredesproces, onder zware internationale druk, moet een einde maken aan het gewapende conflict. Maar de vredesonderhandelingen verlopen moeizaam en de vorming van een nieuwe regering van nationale eenheid is steeds uitgesteld.Toch koesteren de partijen de hoop dat op een dag de vrede zal aanbreken in Zuid-Soedan! Want het enige waarover men het eens lijkt te zijn is dat de oorlog lang genoeg heeft geduurd.

Herstel van schade
De schade aan het HVC-opvangetehuis in Loa is enorm. Er zijn geen ramen, deuren en meubels meer te bekennen. Zelfs de zinkplaten van het dak zijn weggehaald. Met de verkoop ervan hebben de soldaten veel geld verdiend. Wat een trieste aanblik. Het onkruid. De kogelgaten in de muur. Wat een schade! Er moet nog heel wat gebeuren, voordat de sponsorkinderen van HVC uit het vluchtelingenkamp weer veilig terug kunnen naar huis. Voor het herstel van de schade is circa 50.000 euro nodig. Geeft u deze weeskinderen weer een eigen bed in hun eigen tehuis? Help ons alvast de voorbereidingen treffen. Want de dag dat Oeganda de vluchtelingen sommeert naar huis te gaan, kan zomaar aanbreken!
Doneer nu:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.