Laat de kerk niet afbrokkelen!

Een jonge christelijke gemeente van ongeveer 20 leden dreigt in de problemen te komen. De vorig jaar gestichte gemeente is gestart met de bouw van een kerkgebouwtje, maar heeft niet genoeg middelen om de kerk af te bouwen. Het gebouw is nog niet bestand tegen de zware tropische buien van het regenseizoen, dat aanbreekt in juni. Wanneer het gaat regenen, zal veel van wat er tot nu toe is opgebouwd verloren gaan. Er is dringend geld nodig om de kerk zo spoedig mogelijk af te bouwen!

Materialen voor afbouw

De eerste diensten hield de piepjonge gemeente onder een mangoboom. Na enkele maanden en met veel inzet van de gemeenteleden is er gestart met de bouw van een kerkgebouwtje naast de mangoboom. De meeste gemeenteleden hebben geen werk en kunnen daardoor niet bijdragen in de kosten van de kerkbouw. De werkende gemeenteleden geven zo veel ze kunnen missen. Toch lukt het niet om de kerk op tijd voor het regenseizoen af te krijgen.

Het niet afgewerkte kerkgebouw is nu niet opgewassen tegen de hoeveelheid regen die vanaf juni verwacht wordt. Het dak van de kerk is nog niet helemaal dicht en de muren zijn nog niet goed afgewerkt. De muren zijn grotendeels gemaakt van modderblokken. Daarom moet er allereerst een stevig dak van zinkplaten komen. Vervolgens zijn andere materialen nodig om het gebouw te kunnen afwerken, zoals cement voor de muren, nieuwe kozijnen, deuren en stoelen.

Deze gemeente heeft uw hulp echt hard en op korte termijn nodig. Er is in totaal ongeveer € 3500,- nodig om de kerk klaar te maken voor het regenseizoen. HVC werkgroep CCF The Gambia spant zich in om via acties dit bedrag op tijd te verzamelen. Alleen samen kunnen we voorkomen dat deze kerk letterlijk afbrokkelt. Helpt u mee?

Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.