Nieuwsoverzicht

Echtgenoot Ashiq met beide dochters 06-10-2018 | Blog rechtszaak Asia Bibi (Update) De rechtszaak van Asia Bibi staat gepland voor maandag 8 oktober 2018 om 10:00 uur. Dat heeft de Supreme Court of Pakistan in Islamabad laten weten. Woordvoerders van Asia Bibi en haar advocaat Saif-ul-Malook hebben het bericht bevestigd. Via deze blog houdt Stichting HVC u op de hoogte van de gebeurtenissen. 04-10-2018 | Familiedagen Gorinchem belooft bijzondere editie te worden De Familiedagen in Gorinchem zijn te gezellig om te missen. Dit keer is HVC aanwezig op een wel heel bijzondere manier. Lees meer >
01-10-2018 | Safehouse voor bedreigde christenen in Pakistan gerealiseerd! Dankzij uw steun is het Safehouse in Pakistan gerealiseerd! In het Safehouse van Stichting HVC kunnen bedreigde christenen tijdelijk worden opgevangen op een geheime locatie. Lees meer >
Onderwijs voor Pakistan 23-09-2018 | Pakistaanse scholen zoeken samenwerking met Nederlands onderwijs Stichting HVC roept christelijke scholen in Nederland op om samen te werken met scholen in Pakistan. De Pakistaanse onderwijzers willen leren van de ervaringen van Nederlandse leerkrachten. Lees meer >
21-09-2018 | Pakistaanse Aster overleeft moordpoging dankzij een wonder Aster komt uit een invloedrijke islamitische familie in Pakistan. Nadat ze tot geloof is gekomen in de God van de Bijbel, wordt ze vervolgd door haar familie. Aster vertelt hoe ze een moordpoging overleeft heeft. Lees meer > 13-09-2018 | Ondernemersbijeenkomst bij AFAS Software biedt gevarieerd programma Bent u een christelijke ondernemer en zoekt u contact met andere ondernemers? U bent hartelijk welkom bij de HVC Bondgenoten Ondernemersbijeenkomst op D.V. woensdag 10 oktober bij AFAS Software in Leusden. Bekijk het programma >
De bakkerij voor vluchtelingen is weer geopend 07-09-2018 | Evangeliseren met brood (video) Precies een jaar geleden gebeurde er iets moois. Na een spontane hulpvraag vanuit Irak kwam er zo veel hulp uit Nederland, dat binnen enkele dagen een bakkerij in een vluchtelingenkamp weer kon opstarten. Een jaar na de heropening is de figuurlijke bodem van de meelzak in zicht. Lees meer > Tijdens de Terdege Zomerfair kon u deze enthousiaste ploeg ontmoeten 05-09-2018 | Hartelijke warmte tijdens de zomerbeurzen Tijdens het Waerds Weekend, de Duikenburgse Dagen en Terdege Zomerfair mochten we duizenden mensen uit onze achterban ontmoeten. Bekijk de leukste foto's en lees meer >
Rohingya kinderen in één van de thuisscholen 23-08-2018 | Dringend meer scholen voor Rohingya kinderen nodig Er is op dit moment een groot gebrek aan scholen voor de Rohingya kinderen in de vluchtelingenkampen in Bangladesh. Een half miljoen minderjarige Rohingyavluchtelingen in Bangladesh lopen het gevaar een 'verloren generatie' te worden. Stichting HVC is gestart met het opzetten van scholen voor de Rohingya kinderen. Lees meer >
Steun voor vervolgde christenen 22-08-2018 | Volop kansen om vervolgde christenen te steunen Wilt u betrokken zijn bij de vervolgde Kerk? Dit najaar kunt u op vele plekken Stichting HVC ontmoeten! Bent u een muziekliefhebber, een ondernemer of gewoonweg op zoek naar een leuke dag uit? Bezoek een concert, een zangavonden, de ondernemersbijeenkomst, een beurs of markt en ondersteun verdrukte christenen! Bekijk de HVC agenda >
Eén van de vele foto's van verwoesting in Mosul 11-07-2018 | Een boodschap voor Nineve Een jaar geleden werd de Iraakse stad Mosul heroverd op IS. Maar een jaar na de herovering ligt de stad nog steeds grotendeels in puin. Stichting HVC wil hulp bieden in de compleet verwoeste stad, op de plek waar vroeger het Bijbelse Ninevé lag. Lees meer > Lees het HVC Jaarverslag 2017 26-06-2018 | HVC Jaarverslag 2017: verwonderd over de vele zegeningen Met dankbaarheid mogen we vaststellen dat het werk van Stichting HVC is gegroeid. Uw gebed, uw inzet, uw giften en uw betrokkenheid hebben er voor gezorgd dat we het verschil konden maken in levens van duizenden mensen. Lees onze verantwoording in het HVC Jaarverslag 2017 >
Vacature: fondswerver / projectleider 18-06-2018 | Vacature: fondswerver / projectleider Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) is al meer dan 10 jaar actief voor christenen wereldwijd. Wil jij je voor deze stichting inzetten als Fondswerver / Projectleider? Lees dan snel verder > Dominee Javed 15-06-2018 | Gesponsorde dominee: 'De oproerlingen dreigden om christenen te verbranden' Dominee Javed en zijn gezin wonen in één van de arme dorpjes rondom de grote stad Lahore in Pakistan. Zijn verhaal is tekenend voor het leven van veel Pakistaanse dominees. Javed wil niets liever dan anderen vertellen over het Woord van God, ondanks gevaar voor eigen leven. Lees meer >
Het nieuwe Fatherhouse in Kathmandu is bijna klaar voor gebruik 12-06-2018 | Voormalige straatkinderen kunnen bijna naar nieuw tehuis In Kathmandu wordt met man en macht gewerkt aan een nieuw kindertehuis. 21 straatkinderen wachten vol spanning tot zij in hun nieuwe onderkomen terecht kunnen. Het nieuwe 'Fatherhouse' in Kathmandu was nodig, omdat de vorige beschadigd is geraakt tijdens een hevige aardbeving in 2015. Lees meer >
In gesprek met de nog altijd gewonde neef Sajid, die voor een ontmoeting met HVC met een geleende auto is opgehaald. 05-06-2018 | Hulp voor met de dood bedreigde families In februari kwamen de twee neven Patras en Sajid Masih in een bizarre situatie terecht. Het leven van de twee neven en die van hun families is ontzettend zwaar en hun toekomst ziet er somber uit. Stichting HVC biedt hulp dankzij de steun van Vrienden in verdrukking. Lees meer >
Nacht van Gebed 2018 01-06-2018 | Nacht van Gebed voor vervolgde christenen Vervolgde christenen vragen altijd om gebed. Stichting HVC bidt mee tijdens de Nacht van Gebed 2018. Dit jaar is de nacht van 1 op 2 juni van 22.00 tot 6.00 uur. Met opzet ’s nachts, omdat juist dan veel vervolgde christenen het extra zwaar hebben. Bidt u mee? Bekijk dan onze bid- en dankpunten > Nieuwe verhalen van meester Visser - deel 2 22-05-2018 | HVC Maatjes CD: 'Nieuwe verhalen van meester Visser - deel 2' De vier waargebeurde verhalen op de dubbel-cd ‘Nieuwe verhalen van meester Visser - Deel 2’ nemen jong en oud mee naar vier landen. Luister naar de indrukwekkende verhalen en leef mee met vervolgde christenen! Lees meer >
Rose voor de klas in het MJJC 18-05-2018 | Sponsorkind Rose is nu onderwijzeres Als kind werd Rose gesponsord door iemand uit Nederland. Zij kwam samen met haar moeder terecht in het Michael John Job Center, nadat haar vader was vermoord. Nu is Rose volwassen en deelt ze het Evangelie via haar werk als onderwijzeres. Lees meer > Bijbelcursus voor Rohingya christenen 17-05-2018 | Bijbels onderwijs in Bangladesh Een Bijbelcursus voor beginnende gelovigen in het Rohingya vluchtelingenkamp in Bangladesh; het leek eerst niet haalbaar. Maar eind februari ging de eerste groep met 16 deelnemers van start! Hiervoor was eerst toestemming van de politie nodig. Lees meer >
De boekenkraam met Bijbels, midden op de markt in Irak! 15-05-2018 | Meer dan tienduizend Bijbels uitgedeeld in Irak "In 2017 hebben wij meer dan tienduizend Bijbels mogen uitdelen. De verwachting is dat dit er in 2018 nog meer zullen zijn." De Iraakse dominee Marten is nauw betrokken bij het uitdelen van hulp en Bijbels in Irak en ziet ter plaatse welke impact dit heeft. Lees meer >
Dominee Abidan samen met collega's in het trainingscentrum voor dominees in Barisal (Bangladesh) 10-05-2018 | Gevangen dominee vergeet het Evangelie te delen met medegevangenen "Toen ik eenmaal vrij was, bedacht ik me dat ik vergeten was om met mijn medegevangenen het Evangelie te delen. Dat was heel dom van mij, ik was vooral heel erg op mezelf gericht. De volgende keer hoop ik daar wel aan te denken!” Onze vervolgde broeders en zusters in Bangladesh weten vooraf dat ze worden bedreigd en gevangen gezet. Lees het verhaal van dominee Abidan >
Bidden voor Iran 08-05-2018 | Groei van de Kerk bedreiging voor de Iraanse overheid De HVC-projectleidster meldt ook dat steeds meer mensen zich bekeren tot het christelijk geloof. Maar de Iraanse overheid ziet de groei van de Kerk als een grote bedreiging. Afgelopen jaren werden meer christenen gearresteerd dan ooit. Lees meer > Kerkbouw in Gambia 04-05-2018 | Laat de kerk niet afbrokkelen! De vrijwilligers van de nieuwe HVC werkgroep CCF The Gambia spannen zich in om vóór het regenseizoen aanbreekt een kerk af te bouwen in Gambia. Een piepjonge gemeente in dit arme land is begonnen met de bouw van een kerkje, maar heeft niet genoeg middelen om de kerk af te krijgen voor de hevige regens losbarsten! Lees meer >
De bouw is begonnen: dominee Chiranjeevi en zijn vrouw staan bij het fundament van de kerk 02-05-2018 | Een kerk voor dominee Chiranjeevi dankzij jeugd uit Krimpen aan den IJssel In India is de bouw van een solide kerkgebouw voor dominee Chiranjeevi begonnen. De kerkbouw wordt mogelijk gemaakt dankzij geldinzamelingsacties van jeugdvereniging Recreon uit Krimpen aan den IJssel. Bekijk foto's van de kerkbouw > CIP.nl interview: 'Waarom Noord-Koreaanse christenen micro-Bijbels ontvangen' 25-04-2018 | 'Waarom Noord-Koreaanse christenen micro-Bijbels ontvangen' (interview) Het Christelijk Informatie Platform (CIP.nl) ondervroeg Stichting HVC over de actie voor Noord-Korea. Waarom zijn nieuwe varianten van onopvallende Bijbels nodig? Lees verder >
SGP Europarlementarier Bas Belder over christenen in China 19-04-2018 | Europarlementariër Bas Belder over christenen in China (video) Onlangs bezocht SGP Europarlementariër Bas Belder de kerk in China. In deze video vertelt hij over onder meer de ondergrondse kerk, die groeit ondanks de steeds grotere restricties onder de nieuwe godsdienstwet. Bekijk de video >
Rohingya kinderen dolgelukkig met hun schoolmaterialen 17-04-2018 | Een Paasfeest om aan terug te denken Uit diverse landen bereikten ons foto’s van christenen die Pasen vieren in samenkomsten en tijdens activiteiten. Twee van de verhalen van Pasen willen wij graag met u delen. Lees meer >
Missie: micro-Bijbels voor Noord-Korea! 13-04-2018 | Micro-Bijbels voor Noord-Korea Hoe geef je een Bijbel aan een christen in een gesloten land waar christen-zijn een misdaad is? Stichting HVC steunt nieuwe missies om micro-Bijbels het land in te krijgen. Lees meer > Anjum Naz Sandhu voor zijn veroordeling 05-04-2018 | Pakistaanse christen Sandhu vrijgesproken na afpersing Na bijna twee jaar geleden ter dood te zijn veroordeeld, is afgelopen maand de Pakistaanse schooldirecteur en christen Anjum Naz Sandhu vrijgesproken. HVC biedt het ondergedoken gezin een safehouse. Lees meer >
Pasen voor vervolgde christenen - interview Family7 03-04-2018 | Pasen voor vervolgde christenen - interview Family7 Over de hele wereld is afgelopen weekend Pasen gevierd. Hoe vieren vervolgde christenen het Paasfeest? Bekijk het interview met Jan Dirk van Nifterik bij Family7 hier > Een nieuwe fiets voor dominee Nirmala Rao 22-03-2018 | Voedsel, kleding en fietsen in India Het is gevaarlijk om in India te getuigen van de Heere Jezus. Toch gaan er dominees op pad om het Evangelie te verkondigen en mensen te helpen. Lees onder meer over het werk onder leprozen in dit artikel >
Bengaalse shemai 20-03-2018 | Deel tijdens Pasen het Evangelie met duizenden Rohingya vluchtelingen! Liefde en dienstbaarheid maken hét verschil onder duizenden Rohingya vluchtelingen. Helpt u Stichting HVC om tijdens het Paasfeest het Evangelie te delen in Bangladesh? Lees meer >
De heer De Groot over het leven als christelijke ondernemer 14-03-2018 | Warme belangstelling Bondgenoten tijdens bijzondere Ondernemersbijeenkomst Wat een bijzondere HVC Regiotour Ondernemersbijeenkomst in Goudriaan! De heer De Groot van De Groot - grootsgedrukt.nl ontving gisteren de Bondgenoten (de ondernemersvereniging van Stichting HVC) in zijn prachtige drukkerij en deelde zijn ervaringen als ondernemer. Lees meer >
HVC Regiotour: het verhaal van dominee Daniël uit Pakistan 13-03-2018 | De HVC Regiotour brengt bijzondere verhalen dichtbij De komende tijd is tijdens de HVC Regiotour het levensverhaal van dominee Ghassan uit Noord-Irak te beluisteren. Bekijk nu het verhaal van dominee Daniël uit Pakistan, dat tijdens vorig jaar tijdens de HVC Regiotour 2017 centraal stond > Patras Masih 23-02-2018 | Pakistaanse tiener opgepakt om godslastering Op 19 februari 2018 ontstond in Dhair (een dorpje vlakbij Lahore in Pakistan) grote opschudding nadat een groep moslims de christelijke tiener Patras Masih wilden executeren. Een politiecordon wist executie ter nauwer nood te voorkomen. Patras werd door de politie gearresteerd op beschuldiging van blasfemie (godslastering).

Update: neef Sajid springt uit raam van kantoor FIA. Lees meer >
Irakese meisjes doen een spelletje in hun nieuwe klaslokaal 21-02-2018 | School in Seje uitgebreid Het schooltje dat HVC steunt in het vluchtelingenkamp in Seje (Noord-Irak) kon aanzienlijk worden uitgebreid. Naast uitbreiding van de lokalen voor reguliere lessen is er nu ook plaats voor groepsactiviteiten. Lees hier waarom dit zo belangrijk is > De bouw van het Fatherhouse in volle gang 12-02-2018 | Voortgang bouw Fatherhouse In Nepal ondersteunt HVC onder andere twee kindertehuizen. In het Fatherhouse Kathmandu, één van de twee kindertehuizen, worden 21 straatkinderen opgevangen. Na de hevige aardbeving in april 2015 werd het gebouw waar de kinderen wonen officieel afgekeurd. Begin 2018 hopen de kinderen te verhuizen naar hun nieuwe onderkomen! Lees meer >
Family7 interviewt Jan Dirk van Nifterik 07-02-2018 | De puinhopen in Irak na drie jaar IS - interview Family7 Wat is er in de afgelopen drie jaar veranderd in Noord-Irak? Welke toekomst hebben de gevluchte mensen? En wat is de rol van Stichting HVC hierin? Jan Dirk van Nifterik was in Irak vlak voordat IS binnenviel én nadat IS voor een zeer groot deel is verdreven. Bekijk het verslag van Jan Dirk bij Family7 hier >
Adil Masih bij zijn familie en zijn advocaat 05-02-2018 | Vrijspraak voor vals beschuldigde christen in Pakistan Een aantal maanden geleden werd de christen Adil Masih gearresteerd, samen met de twee hindoes Bhola Ram en Vishal Tariq. Alle drie werden ze beschuldigd van godslastering en werden ze gearresteerd. HVC werkt samen met lokale partners en advocaten om vals beschuldigde christenen vrij te krijgen. Lees meer >
Gewonde vrouw 29-01-2018 | UPDATE: medische hulp nodig voor slachtoffers aanslag Quetta In december werd de Bethel Memorial Church in het Pakistaanse Quetta getroffen door een zelfmoordaanslag. Direct na de aanslag verleende HVC noodhulp aan de getroffenen. Er is nog steeds dringend behoefte aan medische zorg voor de gewonden. Lees meer > Kinderen verzamelen hout 24-01-2018 | Goed nieuws uit Bangladesh… In november 2017 reisde HVC-projectleider Bart Moret naar Bangladesh. Bangladesh is het nieuwste projectland waar Stichting HVC hulp biedt. Daar ontmoette hij onder meer Rohingya vluchtelingen. Deze mensen leven onder zware omstandigheden en zijn nergens welkom. Bart vertelt en neemt ons mee in wat hij heeft beleefd.
De voorzijde van de kerkzaal na de aanslag. Rondvliegend glas en hout veroorzaakte veel slachtoffers. 21-12-2017 | HVC biedt noodhulp in Pakistan aan slachtoffers van aanslag op kerk in Quetta Bij een zelfmoordaanslag op een kerk in het Pakistaanse Quetta zijn zondag 17 december 2017 zeker negen mensen gedood. Meer dan 55 mensen zijn ernstig gewond geraakt. Inmiddels is HVC begonnen met het verlenen van de eerste noodhulp in Quetta. Lees meer > Vier nieuwe fietsen voor Indiase dominees 18-12-2017 | Nieuwe fietsen voor vier dominees in Orissa, India! In de staat Orissa in India, waar sinds 2008 openlijk agressie is tegen christenen, kregen vier dominees een gloednieuwe fiets! Ze zijn er erg blij mee, want lopend zijn ze kwetsbaarder en met de fiets verplaatsen zij zich sneller. Deze ondersteuning ontvingen de dominees dankzij uw giften aan ons project Sponsor een zaaier. Hartelijk dank!
Doopdienst in een rivier 14-12-2017 | Jan Dirk bezocht Oeganda: “In een rivier werden 23 mensen gedoopt” “Het aantal kerken in de vluchtelingenkampen in Oeganda groeit. Tijdens een doopdienst in de rivier werden onlangs 23 christenen gedoopt.” Dit vertelt Jan Dirk van Nifterik naar aanleiding van zijn reis naar het Afrikaanse land. Daar hoorde hij treurige én bemoedigende verhalen. CIP.nl interviewde Jan Dirk van Nifterik over zijn reis. Lees het hele interview!
Een kerstpakket voor Sajid 07-12-2017 | Kerstpakkettenactie voor Irak In sommige vluchtelingenkampen en dorpen is er al maanden lang nauwelijks voedsel beschikbaar. Rond de Kerstperiode organiseert HVC een grote actie in Irak. Het streven is om 2.000 noodhulppakketten uit te delen aan vluchtelingen. Helpt u mee?
15-11-2017 | Gezinnen in Nepal getroffen door moesson Nepal is in augustus 2017 zwaar getroffen door de moesson. Hevige regenval zorgt voor overstromingen en aardverschuivingen. Infrastructuur, huizen en voorzieningen zijn beschadigd, of geheel verdwenen. 03-10-2017 | Kerk in India vernietigd met bulldozer De kerk van dominee Vijay is met een bulldozer vernietigd. Politieagenten keken toe hoe de kerk in opdracht van de lokale autoriteiten met de grond gelijk werd gemaakt.
Het gezin van Isam en Natelja 21-09-2017 | Genocide Blog #6 van het bezoek van HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik aan Irak. Onderwerpen: Op bezoek bij Isam en Natjela | Militair gezin | Oorlogsmisdaden | Genocide | Aan God de eer De bakkerij in werking 19-09-2017 | Broodnodige hulp Blog #5 van het bezoek van HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik aan Irak. Onderwerpen: De bakkerij is open! | Genade | Dorpjes | In de kerk | Terug in Qaraqosh | Sajid
Pakketten uitdelen 18-09-2017 | Wat een leed Blog #4 van het bezoek van HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik aan Irak. Onderwerpen: Twee uitdagingen | Missionair werker | Naar school | Waar is mijn dochter? | Dominee Daniël
Het uitgifte raam van de bakkerij 14-09-2017 | Deel het brood Blog #3 van het bezoek van HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik aan Irak. Onderwerpen: Brood delen | Hoofd van zand | Prachtig land | Jezidi's | Bakkerij
Kinderen stormen op ons af in Hassan Shami 13-09-2017 | Overwinning op IS Blog #2 van het bezoek van HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik aan Irak. Onderwerpen: Controles rondom Erbil | Bezoek aan de heroverde dorpen | In gesprek met de Peshmerga-generaals Zebari en Saman | Grote nood, maar ook hoop | Bezoek vluchtelingenkamp Hassan Shami Vluchtelingen hangen wat rond 12-09-2017 | Gods Kerk in Irak gaat door Blog #1 van het bezoek van HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik aan Irak. Onderwerpen: Vertrek | Terugblik van zijn reis in 2014 | De voorbereidingen | Het referendum voor een onafhankelijk Koerdistan | In geprek met dominee Dler
Asif Masih (bron: worldwatchmonitor.org) 24-08-2017 | Asif Masih (16) opgepakt na aanval door woedende menigte In een dorpje ten noorden van de Pakistaanse stad Lahore is een zestienjarige jongen met een licht-verstandelijke beperking beschuldigd van blasfemie. Dorpsgenoot Muhammad Nawaz heeft Asif er midden op straat van beschuldigd dat hij de Koran, het heilige boek van de moslims, zou hebben verbrand. 23-08-2017 | ​Voedsel en kleding voor 200 Irakese gezinnen In samenwerking met lokale partners heeft Stichting HVC in het dorpje Banasor (Noord-Irak) meer dan 200 gezinnen voorzien van voedsel en kleding. Al maanden was er nauwelijks voedsel beschikbaar voor de inwoners van het dorp.
Maroline Pervaiz met twee van haar kinderen: Abrham en Hazayal. Dit gezin ontving hulp van HVC, nadat haar man Asif in 2013 na een valse beschuldiging gevangen werd genomen. 16-08-2017 | Bouw mee aan een safehouse voor Pakistaanse christenen! Christenen hebben het zwaar te verduren in Pakistan. Stichting HVC werkt aan een safehouse om opvang te bieden aan bedreigde christenen en hun familieleden. UPDATE: Het Safehouse is gerealiseerd! Lees meer >
Een foto van het politierapport over de aanhouding van Shahzad 20-07-2017 | Christelijke Shahzad (17) opgepakt wegens vermeende blasfemie Vorige week vrijdag is in de Pakistaanse stad Dinga de 17-jarige Shahzad Masih opgepakt, omdat hij de islamitische profeet Mohammed zou hebben beledigd. Volgens de Pakistaanse blasfemiewet staat er op het beledigen van de profeet Mohammed de doodstraf.
27-06-2017 | Groen van Prinstererschool zamelt € 15.076 in voor kinderen in Pakistan Leerlingen van de Groen van Prinstererschool in Kampen zamelden met klussen en de verkoop van allerlei producten een geweldig bedrag in voor vervolgde christenen in Pakistan. 26-06-2017 | Jaarverslag 2016 Met dankbaarheid kijken wij terug op 2016. Bekijk in het jaarverslag wat wij samen hebben mogen betekenen voor onze vervolgde naasten.
Ashfaq Masih 21-06-2017 | Christelijke fietsenmaker aangeklaagd voor blasfemie Een christelijke fietsenmaker (25) in de Pakistaanse stad Lahore, is vorige week donderdag aangeklaagd wegens belediging van de profeet Mohammed. Sindsdien wordt hij gevangen gehouden. Een cursist laat trots het resultaat van de naailessen zien 20-06-2017 | Naaicursus in vluchtelingenkamp Irak wordt goed bezocht Vrijwilliger Marijke van Dam bezocht een vluchtelingenkamp in Ankawa (Noord-Irak). Stichting HVC faciliteert daar een trainingsprogramma waarin traumaverwerking wordt gecombineerd met naailessen. Marijke sprak met Terez Matti Slewa, die de naailessen geeft.
Vrijwilliger Marijke met twee Irakese meisjes 11-05-2017 | Reisverslag: Hoop op herstel voor Irak Vrijwilliger Marijke van Dam was onlangs in Irak, om daar een project van HVC te bezoeken. Ze vertelt over haar indrukwekkende reis. Over de mensen die ze daar heeft gesproken en over hoop voor de toekomst.
Traumaverwerking voor vluchtelingen 05-05-2017 | Traumaverwerking voor Irakese vluchtelingen In een vluchtelingenkamp in Ankawa (Noord-Irak), faciliteert Stichting HVC een trainingsprogramma voor vrouwen en meisjes die voor IS moesten vluchten. HVC-vrijwilliger Marijke bracht een bezoek aan het project en sprak met psychologe Wade.
Asia Bibi 01-05-2017 | Update: Nieuw verzoek rechtszaak Asia Bibi afgewezen Het verzoek tot eerdere behandeling van de rechtszaak van Asia Bibi is afgewezen. Lahore 25-04-2017 | Pakistaanse veiligheidsdiensten verijdelen aanslag tijdens Pasen Pakistaanse militairen hebben tijdens de afgelopen Paasdagen een aanslag op christenen in Lahore weten te verijdelen. Christenen reageren opgelucht, maar zijn ook bezorgd.
Maaltijd tijdens de ondernemersbijeenkomst 12-04-2017 | Een terugblik op de Regiotour 2017 ​Met een tevreden gevoel blikt HVC terug op de Regiotour 2017, die eind maart jl. plaatsvond. Honderden mensen kregen het verhaal van de Pakistaanse Yousaf* te horen. De advocaten van Nabeel 11-04-2017 | Nabeel Amanat in afwachting van rechtszaak ​Afgelopen september werd de 16-jarige Nabeel Amanat opgepakt. Hij zou schuldig zijn aan blasfemie, omdat hij op Facebook een spotprent zou hebben geliket. Nabeel’s familie en advocaat hebben onlangs bij de rechtbank een nieuwe poging gedaan om hem vrij te krijgen.
20-03-2017 | Pakistaanse Yousaf vervangt dominee Daniel tijdens regiotour HVC De Pakistaanse dominee Daniel* kan onverwachts niet aanwezig zijn bij de regiotour van Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC). Dankbaar zijn we dat Yousaf* wel vanuit Pakistan naar Nederland kon komen.
Bijbels voor Pakistan 13-03-2017 | Meer dan 2000 Bijbels voor verdrukte christenen De potgrond-actie Plant een Bijbel was dit jaar een succes! Maar liefst 2056 Bijbels kunnen verspreid worden. Een reden tot dankbaarheid!
Richard Munir 03-03-2017 | Student Bijbelschool overlijdt na explosie in Lahore Richard Munir, student van een Bijbelschool in Lahore (Pakistan), is vorige week donderdag overleden aan de gevolgen van een explosie. Over de oorzaak van de explosie worden tegenstrijdige berichten gehoord. Het coördinerende vrouwenteam 07-02-2017 | HVC ondersteunt vrouwen in Pakistan Asia Bibi is een Pakistaanse vrouw waar HVC zich actief voor inzet. HVC ondersteunt echter ook andere vrouwen in Pakistan. Hun getuigenis is indrukwekkend.
Een foto van Sandhu in zijn kantoor 30-01-2017 | Anjum Naz Sandhu afgeperst en veroordeeld HVC wil de 52-jarige Pakistaanse christen Anjum Naz Sandhu ondersteunen. Hij werd op 27 juni 2016 ter dood veroordeeld na valse beschuldiging van het beledigen van de islamitische profeet Mohamed. De zaak van Sandhu tekent de corruptie in Pakistan. Dominee Daniel uit Pakistan 26-01-2017 | HVC Regiotour 2017 - Van Hart tot Hart Kom naar de HVC Regiotour, met als thema: "Van Hart tot Hart". Inspirerende avonden waarop u o.a. dominee Daniel uit Pakistan kunt ontmoeten en zijn levensverhaal kunt horen. Kom naar een van de avonden bij u in de buurt!
De vorige ondernemersavond was een succes! 24-01-2017 | HVC Bondgenoten: ondernemers schenken ervaring en expertise! Afgelopen jaar is hard gewerkt aan de inrichting van de HVC ondernemersvereniging Bondgenoten. Inmiddels is een vaste stuurgroep gevormd van betrokken ondernemers.
Een tekening van een te bouwen kerk 12-01-2017 | HVC bouwt 20 kerken in Nepal De aardbeving in Nepal vond al bijna twee jaar geleden plaats. Het werk van HVC gaat door. Juist in deze fase van wederopbouw willen we naast onze Nepalese broeders en zusters staan.
Plv. Directeur-Generaal Politieke Zaken Pieter Jan Kleiweg de Zwaan neemt petitie in ontvangst. 24-12-2016 | Demonstratieweek Den Haag #FreeAsiaBibi Afgelopen week vond in den Haag de demonstratieweek voor Asia Bibi plaats. Inmiddels is de demonstratie afgerond en de petitie aangeboden. Peter Schalk tekent petitie 23-12-2016 | Politici spreken zich uit voor Asia Bibi Tijdens de demonstratie op het Spuiplein kwamen diverse politici langs om hun steun te betuigen. Bekijk hier de video's!
15-12-2016 | Eindejaarsboodschap HVC 2016 Bekijk hier de eindejaarsboodschap van HVC. Jan Dirk met dominee Drale 15-12-2016 | Reisverslag Oeganda: "Als alles om je heen wegvalt, dan blijft alleen God over." Afgelopen week waren HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik en medewerker Dion van den Boom op bezoek in een vluchtelingenkamp in Oeganda. Daar bezochten zij gevluchte christenen uit Zuid-Soedan. Jan Dirk doet verslag van hun reis.
15-12-2016 | Trainingsprogramma biedt toekomst in Irak HVC start een trainingsprogramma voor (weduw)vrouwen en meisjes die al langere tijd in een vluchtelingenkamp verblijven.
02-12-2016 | Doe mee tijdens de demonstratieweek voor Asia Bibi #FreeAsiaBibi De ‘Stalen Kerk’ container strijkt binnenkort neer op het Spuiplein in Den Haag. Van D.V. 19 t/m 24 december houdt Stichting HVC een demonstratie voor de vrijlating van de Pakistaanse christin Asia Bibi.
02-12-2016 | Dreigende genocide in Zuid-Soedan Opnieuw zijn de burgers in Zuid-Soedan de dupe van een gewapend conflict. De VN hebben gewaarschuwd voor een mogelijke genocide als het geweld nog verder escaleert. Duizenden mensen zien geen andere mogelijkheid dan het land te ontvluchten. Hongersnood dreigt voor meer dan 3,5 miljoen mensen. Dominees nemen fietsen in ontvangst 29-11-2016 | Fietsen voor dominees in India Dankzij de HVC-regiotour -die dit voorjaar plaatsvond- kon HVC dit najaar aan tientallen dominees een fiets geven.
07-10-2016 | Winnaars kleurwedstrijd We zijn blij verrast door de hoeveelheid kleurplaten die we binnen hebben gekregen! Jullie zijn druk bezig geweest, wat een creativiteit! Asia Bibi 07-10-2016 | Rechtszaak Asia Bibi - Update De rechtszaak van Asia Bibi is verdaagd.
Kaaba in Mecca (By Zakaryaamr) 21-09-2016 | Nabeel Amanat (16) vervolgd na bericht op Facebook De zestienjarige christen Nabeel Amanat uit Pattoki is afgelopen zondag gearresteerd. Een moslim beschuldigde hem van godslastering. Hij beweert te hebben gezien dat Nabeel op Facebook een spotprent van het islamitische heiligdom Khana Kaba had geliket.
08-09-2016 | Steun christenen in vernield dorp Vier zwaarbewapende terroristen vielen de christelijke nederzetting Christian Colony Warsak Dam aan. In dit dorpje wonen dertig christelijke gezinnen.
Asia Bibi 12-08-2016 | Verzoek nieuwe zitting Asia Bibi ingediend Gisteren is het verzoekschrift voor een nieuwe zitting in de zaak van Asia Bibi ingediend bij Supreme Court (Hooggerechthof) in Pakistan! Diploma uitreiking in project Thomas 14-07-2016 | Van brandstapel naar kostwinnaar Een van de gruwelijkste Indiase gebruiken is officieel verboden, maar vroeger werd van een vrouw verwacht - als haar man eerder stierf dan zij – dat zij ook op de brandstapel klom terwijl haar echtgenoot werd gecremeerd.
Khalil Masih, de ijsverkoper 08-07-2016 | IJsverkoper mishandeld Khalil, een christelijke ijsverkoper in Pakistan, werd door een groep moslims mishandeld. Berdien (midden) en Esther (rechts) 30-06-2016 | Zomervakantie in India Tijdens de zomervakantie waren Berdien en Esther in het MJC, India. Zij hebben meegeholpen en activiteiten verzorgd voor de Summer Camp.
17-06-2016 | Een verzwegen ramp “Hongerige kinderen snakken naar een beetje eten”, vertelt predikant Drale. Hij is net terug uit Zuid-Soedan en vertelt aangedaan over de grote hongersnood in het land. “Ze krijgen soms maar één kleine maaltijd per dag. Miljoenen mensen lijden honger in Afrika. De hongersnood in dit werelddeel is niet nieuwswaardig genoeg, de meeste media zwijgen erover. Toch is de situatie schrijnend en zorgwekkend”.
15-06-2016 | Werken bij HVC Ter uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een 'commercieel projectleider' en een 'vrijwilliger concerten en bijeenkomsten'. Reageer voor 8 juli 2016!
Foto: Annapurnapost 15-06-2016 | Arrestaties christenen Nepal In Nepal zijn 7 christenen opgepakt. Maandag werd bekend dat ook dominee Sakti Tamang uit Dolaha is gearresteerd. 14-06-2016 | Situatie meisjes in India Veel mensen in India beschouwen een dochter als een financiële en sociale last. Dit filmpje - gemaakt door een van onze lokale projectleiders - legt uit waarom.
Leerlingen van een Pakistaanse Bijbelschool zijn dankbaar voor dit waardevolle geschenk 23-05-2016 | Potgrondactie 'Plant een Bijbel' succesvol afgerond Dit voorjaar werd voor de tweede keer de potgrondactie ‘Plant een Bijbel’ gehouden. Dankzij de inzet van velen, kunnen er meer dan 1690 Bijbels worden geschonken aan vervolgde christenen, waaronder in Pakistan. Uitdelen voedselpakketten 18-05-2016 | Update noodhulpactie IS ontvlucht in Syrië Er komt weinig hulp aan in Qamishly vanwege de onbereikbaarheid van de stad. Dat meldt de afgevaardigde die namens HVC in de eerste week van maart 2016 een persoonlijk bezoek bracht aan de stad.
Esther (links) en Berdien (rechts) 12-05-2016 | Een helpende hand in India Esther (20) en Berdien (23) zijn in India om daar twee projecten te ondersteunen. De eerste paar weken bij project Thomas in Noord-India. Daar heeft Esther ook haar sponsorkind Asish ontmoet. Op dit moment doen Esther en Berdien vrijwilligerswerk in het MJC in Zuid-India.
‘Kijk, dit was mijn huis’, wenkt een jongetje 21-04-2016 | Beeldverslag bezoek Nepal Een beeldverslag van de huidige situatie in Nepal, n.a.v. een bezoek in februari jl..
14-04-2016 | Regiotour “Geboeid door overwinning” Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) komt ter gelegenheid van het 10-jarig jubileum naar u toe! Dominee Yesuratnam uit India is te gast. Kom luisteren naar zijn verhaal over vervolgde christenen in India! HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik deelt in de nieuwe presentatie “Geboeid door overwinning” persoonlijke reiservaringen en lessen van de vervolgde kerk. Borel 31-03-2016 | Onrusten in Rio In de sloppenwijk Borel in Rio de Janeiro is het steeds onrustig. Dit komt door geweld tussen de politie en de drugsbenden.
Treurende ouders met de foto van hun omgekomen zoon 30-03-2016 | Bloedige aanslag treft christenen in Pakistan Op zondagmiddag 27 maart, eerste Paasdag, vond er in de Pakistaanse stad Lahore onder een grote groep christenen een zelfmoordaanslag plaats. Bij de explosie, die plaatsvond in een park, zijn meer dan 70 mensen omgekomen en raakten meer dan 350 mensen gewond. Met name vrouwen en kinderen werden het slachtoffer. Eén van de dochters van Asia Bibi 24-03-2016 | Bid met Pasen voor Pakistan! Oproep klinkt om Asia Bibi te doden rond Pasen. Tienduizenden moslimextremisten in Pakistan gaan dagelijks de straat op om de ophanging van Asia Bibi af te dwingen. Onder christenen groeit de angst voor verstoring van kerkdiensten, vooral tijdens de Paasdagen. Stichting HVC roept alle kerken in Nederland op tot gebed op eerste Paasdag.
Verstrekken medicijnen 07-03-2016 | Noodhulpactie IS Ontvlucht uitgebreid naar Syrië Recentelijk is HVC ook de hulp aan ontheemde en noodlijdende, arme gezinnen in het Quamishly district begonnen.
De nieuwe tractor van het MJC 04-03-2016 | Nieuwe tractor MJC, India Dankzij hulp vanuit Nederland heeft het Michael John Job Center (MJC) een nieuwe tractor kunnen kopen voor de boerderij die bij het project hoort. De tractor gaat gebruikt worden voor transport van water naar de waterbassins bij het tehuis en voor landbouwwerkzaamheden.
(C) DawnNews 29-02-2016 | Mumtaz Qadri opgehangen Maandagmorgen 29 februari is Mumtaz Qadri opgehangen in de Adialia gevangenis te Rawalpindi (Pakistan). Dat laat Sajjid Gondal, woordvoerder van de lokale politie, weten. Vanuit de gevangenis is het bericht inmiddels officieel bevestigd. De veiligheidsmaatregelen in heel Pakistan zijn aangescherpt. 12-02-2016 | Uitgave Bijbel APP met Nieuw Testament in Urdu Januari jl. vond in Lahore (Pakistan) de lancering van een speciale app plaats. In deze app staat het hele Nieuwe Testament digitaal in de Urdu taal.
Afgelegen dorp in de bergen van Nepal 11-02-2016 | Toename van christenen in Nepal Christian Today meldt dat er een grote toename is aan christenen in Nepal. Volgens hen komt dit door de burgeroorlog die in de negentiger jaren een einde heeft gemaakt aan de monarchie. Carnaval 09-02-2016 | Evangeliseren tijdens carnaval in Brazilië Momenteel wordt het carnaval gevierd in Brazilië. Vanuit project Brazilië gaat er elk jaar tijdens het carnaval een groep christenen evangeliseren onder de feestende mensen.
Khushi 08-02-2016 | Op de fiets voor Bombay Karin Stip stapt sinds 2015 elke dag op de fiets naar haar werk en laat de auto staan. Ze weet zich gesteund door familie, vrienden en bedrijven, die haar fietsactie sponsoren.
Asia Bibi en gouverneur Taseer 22-01-2016 | Sfeer in debat rond Asia Bibi verhardt De aanvraag bij het Hooggerechtshof Islamabad (Pakistan) voor de volgende hoorzitting in de zaak van Asia Bibi, is ingediend.
Erkend leerbedrijf SBB 15-01-2016 | Stichting HVC is SBB-erkend leerbedrijf In december 2015 werd de SBB-erkenning van Stichting HVC uitgebreid. Dhr. den Hollander draagt de voorzittershamer over aan dhr. Bor 01-01-2016 | Wisseling HVC-bestuur en directie Met ingang van 1 januari 2016 is Jan Bor als nieuwe voorzitter benoemd en Jan Dirk van Nifterik in zijn plaats geïnstalleerd als directeur.
Kerstfeest in Irak 28-12-2015 | Kerstfeest in Irak Op 23 december jl. werd in de regio Duhok een Kerstfeest voor kinderen gehouden, mede dankzij de giften die HVC van u mocht ontvangen. 24-12-2015 | Bid op oudejaarsavond om twee voor twaalf voor de vervolgde kerk! In het westen worden christenen van binnenuit bedreigd door lauwheid en wereldgelijkvormigheid. In veel andere landen worden christenen van buitenaf bedreigd met uitsluiting, martelingen of de dood.
22-12-2015 | Overstromingen door zwaarste regenval in honderd jaar In honderd jaar regende het niet zo heftig als begin van deze maand in Chennai, een grote stad in het zuiden van India.
Bamboehut met winkel van mevrouw Sakey 10-12-2015 | Leven in Nepal na de ramp HVC-directeur Jan Bor bracht, samen met Abwin Luteijn (projectleider Nepal), dit najaar een bezoek aan Nepal. Dit deden zij om te inventariseren hoe de noodhulp verloopt en om in kaart te brengen waar er nog steeds hulp nodig is.
Asia Bibi 30-11-2015 | Nieuwe rechtszaak Asia Bibi op komst Asia Bibi verblijft nog altijd in de Multan-vrouwengevangenis omdat ze zich zes jaar geleden schuldig zou hebben gemaakt aan godslastering. De voorbereiding van haar proces bij de Pakistaanse Hoge Raad is in volle gang, de rechtszitting wordt binnen afzienbare tijd verwacht. Openbaar vervoer 28-11-2015 | Nieuwe grondwet heeft grote gevolgen voor Nepal In de nieuwe democratische grondwet van Nepal is onder meer een scheiding tussen kerk en staat opgenomen. De wet is eind september aangenomen, waardoor Nepal niet langer officieel een Hindoestaat is. De nieuwe Nepalese grondwet discrimineert volgens India een etnische minderheid die van Indiase oorsprong is. Sindsdien blokkeert India de grens met Nepal.
Jihadist 28-10-2015 | IS vermoord ook christenen in vluchtelingenkampen IS heeft jihadisten laten infiltreren in de vluchtelingenkampen in Syrië. Aan hen de taak om daar christenen te vermoorden en hun dochters als seksslaaf te verkopen. Bron: NOS 26-10-2015 | Aardbeving in Pakistan en Afghanistan Pakistan en Afghanistan zijn maandag 26 oktober opgeschrikt door een zware aardbeving.
Asia Bibi 24-10-2015 | Familie Asia Bibi geschrokken van internationale berichtgeving Het Pakistaanse team waar Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) mee samenwerkt heeft een ongepland bezoek gebracht aan Asia Bibi. De familieleden van de Pakistaanse christin waren erg geschrokken door het bericht dat Bibi eenzame opsluiting zou hebben gekregen.
In Bombay 19-10-2015 | Strijden tegen prostitutie in Bombay Vandaag kreeg Stichting HVC bezoek van een Nepalese dominee die zich inzet tegen prostitutie, waaronder in Bombay.
Opvang faciliteitstraatkinderen 05-10-2015 | Reisverslag Irene Thomas | Update Irene Thomas is weer voor een aantal maanden in Kenia. Ze bezoekt er verschillende Masaï dorpen om te vertellen over het Evangelie en deelt Bijbels uit. Waar mogelijk helpt ze om in de grootste nood te voorzien met watertanks, schoolmaterialen en medicijnen. Evangelist Schep bij het AZC in Ter Apel 02-10-2015 | Bijbels voor vluchtelingen Evangelist Johan Schep was vorige week in Ter Apel, waar hij aan alle vluchtelingen die hij tegenkwam, kon vertellen dat hij een Boek bij zich had waarin staat dat er Iemand is Die voor de zonden is gestorven, met een verwijzing naar 1 Korinthe 15 : 3 en 4.
Evangelist Schep bij het AZC in Ter Apel 23-09-2015 | Evangelisatie en ondersteuning in Nederland Reeds vanaf september 2014 ondersteunt Stichting HVC Irakese en Syrische vluchtelingen. Met als focus een veilige opvang van de vluchtelingen in de regio (Noord-Irak). Stichting HVC blijft doorgaan met het zorg dragen voor deze vluchtelingen in de regio, maar wil niet voorbij gaan aan de vluchtelingen die in Nederland zijn terecht gekomen. Het doel is tweeledig; evangelisatie onder moslims en ondersteuning van (vervolgde) christenen. Brieven schrijven aan sponsor 10-09-2015 | Brieven schrijven aan de sponsor De kinderen in Project Thomas is gevraagd om een brief te schrijven aan hun sponsor.
Dochters van Asia Bibi poseren met foto van hun moeder 07-09-2015 | Asia Bibi’s zaak: een optelsom van wonderen 5 vragen over Asia Bibi aan Jan Dirk van Nifterik
Asia Bibi 04-09-2015 | Gebeurtenissen Asia Bibi op een rij Aasiya Noreen, beter bekend als Asia Bibi, afkomstig uit het Oost-Pakistaanse dorp Ittanwali, werd op 19 juni 2009 gearresteerd omdat ze de profeet Mohammed zou hebben beledigd in een ruzie met moslimvrouwen.
Man van Asia Bibi 03-09-2015 | Man van Asia Bibi ziek Vanuit Pakistan ontvingen we het bericht dat de man van Asia Bibi ziek is. Het Michael John Job Center in Coimbatore 29-07-2015 | Hoop in India Jan Bor en Jan Dirk van Nifterik hebben van 2-11 juli een bezoek gebracht aan projecten in India. Zij zien terug op een geslaagd bezoek. Dankbaarheid voor alles wat de Heere geeft in deze jonge levens overheerst.
Kobani op de kaart 28-07-2015 | Schrijnende brief: dierbare vrienden verloren Onderstaande brief ontvingen wij van het team uit het veld in Syrië: Lieve broeders en zusters, Jullie hebben vast gehoord over de recente aanvallen in zowel Kobani als Suruç. Asia Bibi, ook wel bekend als Aasiya Noreen 22-07-2015 | Doodvonnis Asia Bibi uitgesteld Op woensdag 22 juli vond de rechtszaak van de 50-jarige moeder Asia Bibi plaats. Na 6 jaar gevangenschap zou zij te horen krijgen of het doodvonnis voltrokken gaat worden.
Jan Bor (links) en Jan Dirk van Nifterik (rechts) 20-07-2015 | Nieuwe directeur van Stichting HVC ​Jan Dirk van Nifterik (32) wordt D.V. per 1 januari 2016 de nieuwe directeur van Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC). Hij volgt Jan Bor op, die negen jaar aan het hoofd stond van de organisatie.
Vluchtelingenkamp 02-07-2015 | Christenen mijden vluchtelingenkampen Noord-Irak Eind juni 2014 riep terreurgroep IS een 'islamitisch kalifaat' uit. Strijders van Islamitische Staat grepen na een lange strijd in juni de macht in Mosul.
Johan en Linda Schep 29-06-2015 | Gebed voor evangelist Johan Schep Johan Schep en zijn team gaan regelmatig naar Israël en landen in Afrika om daar te evangeliseren. Hij deelt daar ook Bijbels uit namens HVC. Vernietigd dorp in Syrië 23-06-2015 | Onthoofding dreigt voor 207 christenen in Syrië Februari jl. heeft IS 35 dorpen in Syrië bezet en 1380 families werden ontvoerd, waaronder 233 christenen. Van deze christenen worden er nog 207 gevangengehouden.
Noodonderkomens in aanbouw 22-06-2015 | Update Noodhulp Nepal In Nepal hebben diverse zware aardbevingen plaatsgevonden. Het totale dodental is opgelopen tot boven de 8000. Lees hier het laatste nieuws. Onterecht gevangen gezet 22-06-2015 | "Hun haat is groot" In de provincie Sichuan in China is het leven van de christenen vermoeilijkt. Steeds vaker worden zij gearresteerd als ze op zondag van de (geheime) kerkdienst terug naar huis lopen.
Evangelie bereikt IS 12-06-2015 | Evangelie bereikt IS Om veiligheidsredenen kunnen wij niet veel informatie geven over het evangelisatiewerk in Noord-Irak. Wel kunnen we vertellen dat het bijzonder gezegend wordt en zelfs de gezinnen van IS-aanhangers bereikt.
Lieke en Magno met dochter Pérola 04-06-2015 | Geweldtoename in Rio de Janeiro In Rio de Janeiro is de laatste maanden het geweld weer toegenomen, in de sloppenwijken, tussen politie en drugsbenden en tussen drugsbenden onderling, maar ook op straat.
Verwoeste kerk in Syrië 28-05-2015 | Aanval op kerk in Syrië In Syrië gaat de IS als een briesende leeuw rond. Zo blijkt ook uit de foto die wij vandaag van onze contactpersoon ontvingen. Dringen om van de glijbaan af te kunnen 19-05-2015 | Mooie berichten uit Syrië Stichting HVC is met zijn noodhulpactie www.ISontvlucht.nl actief voor vluchtelingen van de IS.
Tandheelkundige zorg 06-04-2015 | Evangelisatie en medische hulp voor de vluchtelingen in Noord-Irak Naast voedsel, schoenen en kleding verspreidt Stichting HVC nu ook Evangelisatiepakketten in Noord-Irak en verleent de stichting medische hulp vanuit een mobiele kliniek. Helpt u ons? Dan laten we samen de vluchtelingen niet in de steek! Bezoeken van de slachtoffers in het ziekenhuis 15-03-2015 | Zestien doden na aanslagen op 2 kerken De meesten van u zullen al wel gehoord hebben over de verschrikkelijke aanslagen op de 2 kerken in Yuhanabad waar gelovigen op zondagmorgen samenkwamen en tijdens de dienst werden aangevallen.
Protest in New Delhi 08-03-2015 | Demonstranten mishandeld door de politie Extremistische hindoes in India vallen christenen steeds vaker lastig. Ze verstoren kerkdiensten en gebruiken steeds meer geweld. Sinds de komst van de hindoeïstische president Narendra Modi in 2014, verslechteren de omstandigheden voor christenen.
VVV Bon 09-02-2015 | Besteed uw VVV-bon bij Stichting HVC Heeft u een VVV-bon liggen en weet u niet goed wat u er mee moet doen?!
Besteed hem bij HVC.
Trucks met hulpgoederen komen aan 17-01-2015 | Reisverslag Irak - januari 2015 HVC-directeur Jan Bor en bestuurlid Hans Bijl reisden af naar vluchtelingenkampen van Noord-Irak om te inventariseren hoe de hulpverlening verloopt. vluchtelingkinderen 20-10-2014 | Stichting HVC helpt vluchtelingen in het noorden van Irak In Irak zijn ca. 1,8 miljoen mensen op de vlucht voor Islamitische Staat (IS). De omstandigheden waarin ze leven zijn erbarmelijk. De toekomst is onzeker. Stichting HVC lanceert een nieuwe actie ‘ISontvlucht.nl’ en schiet de getroffenen te hulp.
Asia Bibi 16-10-2014 | Doodvonnis Asia Bibi bevestigd door Hof Pakistan Vandaag (16 oktober) heeft de rechtbank in Lahore (Pakistan) het doodvonnis van de christin Asia Bibi bevestigd. Sarah in de wieg 25-09-2014 | Sarah is IS Ontvlucht ‘De situatie van de vluchtelingen in Noord-Irak is schrijnend en uitzichtloos.’ Met die boodschap kwam Jan Bor, directeur van Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC), begin september terug van zijn reis door Noord-Irak. Tijdens deze reis heeft hij diverse vluchtelingenkampen en andere schuilplaatsen bezocht.
Pastor Vahik met zijn vrouw 12-09-2012 | Interview met pastor Vahik Eind augstus 2012 werd de Nederlands-Iraanse Vahik Abrahamian vrijgelaten uit de Iraanse gevangenis.
Dr. P.P. Job 20-08-2012 | Overlijdensbericht Dr. P.P. Job - India Overlijden Dr. P.P. Job