Aardbeving Pakistan: extra hulp dankzij u!

25-10-2019Het noordoosten van Pakistan werd dinsdagmiddag 24 september 2019 hard getroffen door een aardbeving, met een kracht van 5.8 op de schaal van Richter. Het menselijk leed is onbeschrijfbaar. “We hebben een meisje van vijf jaar oud moeten begraven”, vertelde een dominee uit de Azad Kasjmir regio aan HVC. Meer dan 40 dodelijke slachtoffers zijn er te betreuren en ruim 500 mensen raakten gewond. Ook de materiële schade was enorm. “Hele stukken weg zijn weggeslagen en twee bruggen zijn ingestort”, meldt een teamlid ter plaatse. “Overal zitten scheuren in de muren en meer dan 730 huizen zijn ingestort.”

Voedselhulp en onderdak

Een team ging namens HVC op pad om waar mogelijk noodhulp te bieden en om de lokale christenen te bemoedigen. Na de aardbeving riepen we u om hulp. Velen van u gaven hier gehoor aan. Hierdoor konden de noodhulpteams maar liefst 50 families voor vier weken lang voedselondersteuning geven! De noodhulppakketten bevatten onder meer aardappels, meel, rijst, olie en suiker. Ook deelden de teams bedden, huisraad, dekens en tenten uit, mogelijk gemaakt door het noodhulpfonds van ondernemersnetwerk HVC Bondgenoten. Allen heel hartelijk dank!

Bekijk beelden van de actie in deze video:

Ook in de komende periode staat HVC naast de gedupeerde christenen. Veel gezinnen blijven afhankelijk van voedselhulp. Een noodhulppakket met basisvoedsel voor vier weken lang, kost € 30,- per persoon. Geeft u hen een voedselpakket?
Doneer nu:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.