Deel tijdens Pasen het Evangelie met duizenden Rohingya vluchtelingen!

20-03-2018

In de vluchtelingenkampen in Bangladesh zitten meer dan een miljoen Rohingya vluchtelingen opeengepakt. Nu komt er goed nieuws uit de Rohingya kampen: een groep vluchtelingen neemt afscheid van de islam en bekeert zich tot de Heere Jezus. Deze verandering blijft in het drukke en volle kamp niet onopgemerkt. De groep christenen worstelt om staande te blijven in de moslimgemeenschap. Een Rohingya dominee legt deze dringende vraag bij ons neer: "Help ons om met Pasen uit te delen aan onze moslimburen!"

Omzien tijdens feestdagen

De christelijke feestdagen zijn een uitgelezen moment om aan te sluiten bij een Bengaals volksgebruik: het rond de islamitische feestdagen samen eten en delen met de buren. Door tijdens de christelijke feestdagen, zoals met Kerst en Pasen, te delen met hun islamitische buren wordt de sociale positie van de christenen in het kamp versterkt. De Rohingya dominee wil het volksgebruik benutten als een kans: "Door aan te sluiten bij de lokale gebruiken voorkomen we hopelijk het isolement van christenen in het kamp. Maar het Paasfeest is vooral de ideale gelegenheid om naar onze naasten om te zien en het Evangelie met onze niet-christelijke buren te delen! Tijdens de gesprekken en maaltijden proberen we te vertellen over de liefde die ons drijft om dit te doen."

Kleding en eten uitdelen met Pasen

Helpt u de Rohingya kerk om om te zien naar hun naasten en kleding en eten te delen met de buren van de christen Rohingya? Met een klein gebaar van een christen kan in het Rohingya kamp een grote verandering in gang worden gezet. De kerk gaat maaltijden klaarmaken met het Bengaalse gerecht 'shemai' en deelt kleding voor kinderen en volwassenen uit. Op deze manier wil de Rohingya kerk de harten van duizenden vluchtelingen bereiken en het Evangelie met hen delen!

Met uw gift kan de christelijke Rohingya gemeenschap het Paasfeest aangrijpen om duizenden moslims te bereiken! Voor slechts € 15,00 maakt u het mogelijk dat een christelijk Rohingya-gezin mee kan doen. Maakt u dit Paasfeest het verschil?
Doneer nu:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.