HVC Jaarverslag 2017: verwonderd over de vele zegeningen

26-06-2018Met dankbaarheid mogen we vaststellen dat het werk van Stichting HVC is gegroeid. Uw gebed, uw inzet, uw giften en uw betrokkenheid hebben er voor gezorgd dat we het verschil konden maken in levens van duizenden mensen.

Lees onze verantwoording in het HVC Jaarverslag 2017:

(Klik op de afbeelding om te openen)

Bijlage: Financiële verantwoording 2017download hier >

Verwondering

Directeur Jan Dirk van Nifterik is verwonderd. “We zijn blij dat in de afgelopen jaren steeds meer donateurs ons weten te vinden en onze praktische manier van werken waarderen. We zagen in het jaar 2017 de inkomsten met 293.670 euro stijgen naar 1.128.600 euro,” vertelt Van Nifterik. “Deze zegeningen zijn reden tot dankbaarheid. Dankzij deze groei kunnen we aan nog meer christenen geestelijke en praktische hulp bieden en meer evangelisatieprojecten en Bijbelverspreidingsacties ondersteunen. Zo konden we in totaal 8.750 Bijbels verspreiden en 853.000 andere christelijke boeken. We geloven dat de Heere dit werk gebruikt om Zijn mensen te bemoedigen in tijden van verdrukking en om Zijn Koninkrijk uit te breiden.” Van Nifterik heeft de indruk dat het onderwerp vervolging meer is gaan leven onder de achterban in Nederland. “We krijgen vaker reacties, bijvoorbeeld tijdens presentaties en beurzen, dat mensen meeleven en -bidden. We vertellen dit ook aan vervolgde christenen in het buitenland. Het doet hen buitengewoon goed om te horen dat er in Nederland aan hen wordt gedacht.”

Geestelijke en praktische ondersteuning

Stichting HVC is actief in gebieden waar het belijden van Jezus Christus onderdrukking, armoede en afwijzing tot gevolg heeft. HVC biedt vervolgde christenen gerichte geestelijke en praktische ondersteuning. Stichting HVC spant zich in om met een klein team een maximale hoeveelheid hulp aan vervolgde christenen te geven. In heel Nederland zijn meer dan 140 vrijwilligers actief, die zich voor diverse projecten inzetten.

Meer informatie en oudere jaarverslagen: stichtinghvc.nl/anbi