Nieuwe directeur van Stichting HVC

20-07-2015Jan Dirk van Nifterik (32) wordt D.V. per 1 januari 2016 de nieuwe directeur van Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC). Hij volgt Jan Bor op, die negen jaar aan het hoofd stond van de organisatie.

Van Nifterik werkt al geruime tijd als vrijwilliger bij Stichting HVC en sinds oktober 2014 als  coördinator PR. Daarnaast is hij eigenaar bij Nifterik Multimedia, een bureau voor marketingcommunicatie, en had hij onder meer een leidinggevende functie bij een pro-life organisatie.

Jan Dirk van Nifterik staat bekend om zijn interkerkelijke visie. “Het is bijzonder dat ik een schakeltje mag zijn in Gods wereldwijde Koninkrijk en met mijn werk invulling mag geven aan geestelijke en praktische hulp aan verdrukte christenen. Bij HVC ervaar ik een grote eensgezindheid wat betreft de zorg voor onze naasten en er heerst respect voor de diversiteit in het kerkelijke landschap. Ik ben dankbaar voor deze aanstelling.”

Jan Bor, HVC-directeur sinds 2006, is al ruim 48 jaar betrokken bij hulp aan mensen die vanwege hun geloof vervolgd worden. Hij treedt toe tot het bestuur van de stichting. “Een nieuwe generatie aan het roer is een belangrijke stap richting de toekomst. Van Nifterik zorgt voor een nieuwe wind, zodat de stichting met de tijd mee kan blijven gaan. We mogen terugkijken op een gezegende periode, de stichting maakt een groei door. Daarvoor zijn we dankbaar, zeker nu de nood wereldwijd zienderogen toeneemt.”

De komende periode zal gebruikt worden voor taakoverdracht. De stichting is Jan Bor veel dank verschuldigd voor zijn tomeloze inzet en betrokkenheid. Voor het afscheid van Jan Bor wordt D.V. in de eerste helft van 2016 een afscheidssymposium georganiseerd, zo meldt het bestuur. De invulling van het symposium wordt later bekendgemaakt.