Pakistaanse christen Sandhu vrijgesproken na afpersing

05-04-2018Na bijna twee jaar geleden ter dood te zijn veroordeeld, is afgelopen maand de Pakistaanse schooldirecteur en christen Anjum Naz Sandhu vrijgesproken. Hij werd in juni 2016 veroordeeld wegens godslastering. De zaak tegen Sandhu begon, toen zijn broer Javed en diens vriend Jafar hem probeerden af te persen met een vervalste geluidsopname. In die opname wordt de profeet Mohamed beledigd, iets waarvoor in Pakistan de doodstraf kan worden opgelegd. Volgens de afpersers was deze uitspraak gedaan door Sandhu. De advocaat van Sandhu noemt de opname ‘duidelijk vervalst’ en liet zien dat het politieonderzoek niet deugde. De rechter oordeelt nu dat niet kan worden aangetoond dat de godslasterlijke uitspraak is gedaan door Sandhu.

Meer achtergronden in ons vorige bericht:
‘Anjum Naz Sandhu afgeperst en veroordeeld’ >

Onderduiken in een safehouse

Nog altijd is de situatie zeer bedreigend voor de leider van scholengemeenschap Science Locus. Na zijn vrijspraak is Sandhu ter bescherming nog enige tijd in de gevangenis gebleven, totdat een veilig onderkomen was gevonden. Nu verblijft hij en zijn gezin tijdelijk bij mensen in huis. Stichting HVC wil helpen in het bieden van onderdak en bijdragen in het levensonderhoud van de Sandhu, zijn vrouw en zijn vijf kinderen. Sandhu en zijn gezin zullen binnenkort onderduiken in een safehouse totdat de situatie veiliger is geworden.

Dankt u met ons mee voor de vrijspraak van Sandhu? Wilt u ook bidden of de Heere de levens van het gezin wil beschermen? Het zijn zeer angstige tijden voor het gezin en uw gebed is hard nodig!

Wij vragen uw bijdrage in de onkosten van het safehouse en het levensonderhoud van de familie. Gebruikt u hiervoor het donatieformulier op deze pagina. Hartelijk dank voor uw steun!
Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.