Regiotour “Geboeid door overwinning”

14-04-2016Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) komt ter gelegenheid van het 10-jarig jubileum naar u toe! Dominee Yesuratnam uit India is te gast. Kom luisteren naar zijn verhaal over vervolgde christenen in India! HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik deelt in de nieuwe presentatie “Geboeid door overwinning” persoonlijke reiservaringen en lessen van de vervolgde kerk.
  • GRATIS ENTREE (COLLECTE VOOR VERVOLGDE KERK)
  • KOOR- EN/OF SAMENZANG
  • PERSOONLIJKE ONTMOETING

Geboeid door overwinning
“In de wereld zult gij verdrukking hebben”, sprak de Heere Jezus tegen zijn discipelen. Dat ervaren vandaag de dag meer dan 200 miljoen christenen aan den lijve. Hun getuigenissen zijn vaak schrijnend. Maar evenzeer boeiend. In de nieuwe presentatie “Geboeid door overwinning” deelt HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik persoonlijke reiservaringen. Wat kunnen we leren van verdrukte christenen in Pakistan? En hoe reageren gevluchte christenen in Noord-Irak op de dreiging van IS? En wat heeft de kerkgroei in Nepal ons te zeggen? Een presentatie over verdrukking, moed en overwinning.

Onvermoeibaar
Vervolging in India neemt toe. In een land met overwegend hindoe- en moslimgelovigen ervaren christenen de verdrukking in alle facetten van het leven. Armoede, verstoting en vervolging houden velen van hen niet tegen om onvermoeibaar gehoor te geven aan de oproep die zij van de Heere ontvangen hebben: gaat heen en predik het Evangelie. Zo ook de Indiase dominee Yesuratnam. Hij komt naar Nederland toe, om u een indruk te geven van het leven van christenen in dit gevaarlijke land en om te vertellen over zijn ervaringen als dominee.

Startavond Veenendaal
In Veenendaal is een EET MEE moment voor iedereen. Meld u alvast hiernaast aan en ontvang voor elk gezinslid een bon voor een gratis snack (alleen in Veenendaal)! Bij deze bijeenkomst zijn diverse informatiestands over het werk van Stichting HVC en is er volop ruimte voor een persoonlijk gesprek met een van de HVC-medewerkers of projectleiders. Het avondprogramma in Veenendaal wordt muzikaal omlijst door het Christelijk Betuws Jongerenkoor uit Kesteren.

Download hier de flyer en nodig familie, vrienden, buren en bekenden ook uit!

Op welke avond mogen we u ontmoeten?

Zaterdag 28 mei

Sion kerk, Rijssen
Johannes Vermeerstraat 2, Rijssen
Opening / sluiting: ds. H. van Wingerden
Ik kom ook naar een van de regio-avonden!