Rohingya vluchtelingen weigeren terug te keren naar Myanmar

15-02-2019Enkele maanden geleden sloten Myanmar en Bangladesh een deal. Het boeddhistische Myanmar is bereid de Rohingya bevolking weer op te nemen binnen haar landsgrenzen. In 2017 werden de islamitische Rohingya verdreven door het leger van Myanmar. Veel Rohingya vluchtten destijds naar buurland Bangladesh. Al decennia worden de Rohingya door Myanmar gediscrimineerd. Het land vindt dat deze moslims niet thuishoren in hun boeddhistische cultuur.

Nu zijn de Rohingya dus toch weer welkom. Een uitkomst voor de Rohingya die al bijna anderhalf jaar in vreselijke omstandigheden verblijven in vluchtelingenkampen, zou je denken. Toch weigeren de Rohingya terug te keren. Men vertrouwt de overheid van Myanmar niet. Voorlopig blijft men in de vluchtelingenkampen. Het ziet er niet naar uit dat er snel verandering komt in hun beklagenswaardige situatie. Honderdduizenden kinderen krijgen nog steeds geen onderwijs. De Verenigde Naties spreken over een verloren generatie.

Reden voor Stichting Hulp Vervolgde Christenen om het werk onder de Rohingya uit te breiden. De afgelopen maanden ontvingen ongeveer tweehonderd kinderen in de vluchtelingenkampen van  Bangladesh onderwijs in thuisscholen, die gefinancierd worden door Stichting HVC. Naast rekenen en schrijven vertellen de christelijke docenten aan deze kinderen ook over de Bijbel en over God. De komende periode hopen we deze hulp uit te breiden. We vragen u te bidden voor deze kinderen en of God het onderwijs dat zij krijgen zegent.

Wat kunt u doen voor de Rohingya kinderen? >
Doneer nu:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.