Vrijdag start de HVC Regiotour 2019!

26-03-2019Vanaf vrijdag a.s. start de HVC Regiotour 2019! Als eerste regio is de Betuwe aan de beurt, als dominee Mabud uit Bangladesh vrijdagavond zijn verhaal vertelt in Kesteren. Na Kesteren volgen Barneveld, Dordrecht en Nunspeet. Maar wat is de HVC Regiotour en wat vinden bezoekers er van?

Zelf vragen stellen

Eén keer per jaar trekt de HVC Regiotour door Nederland. Iedereen die meer wil weten over de vervolgde Kerk is welkom. Beleef het gevarieerde programma, met het verhaal dominee Mabud uit Bangladesh, nieuws vanuit de HVC-projecten wereldwijd, samenzang en stel zelf uw vragen over christenvervolging aan de sprekers! Vele mensen (her) ontdekken dat het meeleven met vervolgde christenen een verrijking is. Zoek een avond bij u in de regio >

Wat vinden anderen van de HVC Regiotour?

In 2018 stond het verhaal van dominee Ghassan uit Irak centraal. U kunt hier een video terugzien met daarin zijn dringende oproep. Ook werden de bezoekers meegenomen in het verhaal van Shahena uit Bangladesh. We vroegen enkele bezoekers naar hun reactie op de HVC Regiotour:

Renske
Renske bezocht voor het eerst de HVC Regiotour. Renske: “Ik vond het een mooie avond. Dominee Ghassan was helemaal niet zielig, hij was juist heel blij. De mensen die in de Heere Jezus geloven zijn heel blij. In Bangladesh is het in het vluchtelingenkamp vies en warm. De mensen in het kamp waren eerst van de Islam. Maar ik vind het mooi dat dominee Mabud daar toch gaat werken.”

Bianca
Bianca is al langer bekend met Stichting HVC. Bianca: “Ik vind het heel indrukwekkend om het verschil te zien tussen hoe wij het hier hebben en de mensen in die andere landen. Wij hebben een vol bord eten en zijn hier vrij om te geloven. Ik vraag me af of ik het geloof net zo vast zou kunnen houden als bijvoorbeeld dominee Ghassan, wanneer ik zijn schoenen zou staan. Ik kan me niet in die situatie inleven.”

Erwin en Talitha
Erwin en Talitha waren voor het eerst bij de HVC Regiotour in Kampen: "Wat een bijzondere avond! We hadden wel eens gehoord van Stichting HVC, maar vinden het mooi dat we de organisatie vanavond beter hebben leren kennen. De vervolgde kerk is zo groot, maar door de persoonlijke verhalen en doordat je ziet wat er gebeurt in de projectlanden, komt het veel dichterbij. We hadden nooit gedacht dat er zoveel mensen op de vlucht zijn voor het geloof. Iedere vluchteling heeft een eigen verhaal, zoals het meisje Shahena in Bangladesh dat in een tentje woont. Je zou er maar wonen! Het raakte ons dat dominee Ghassan vertelde dat God het geweld van ISIS in Irak gebruikt om meer mensen naar de kerk te brengen. We hoorden ook hoe we zelf meer van betekenis kunnen zijn voor de vervolgde kerk. Vanavond werd het ons nog duidelijker dat het belangrijk is om voor vluchtelingen te bidden en dat ze dat als bemoedigend ervaren.“

Leeft u mee met de vervolgde Kerk, of wilt u meer weten over dit onderwerp? U bent van harte welkom tijdens één van de vier openbare HVC Regiotour avonden. Graag tot ziens!

Zoek een Regiotour avond bij u in de buurt >
Houd mij op de hoogte over christenvervolging!
Hoe wilt u op de hoogte blijven?