Dikkie loopt Zevenheuvelentrail voor school in Lahore

Dikkie loopt zich het vuur uit de sloffen voor kinderen van christenen in Pakistan. Helpt u hem zijn doel te halen?

Dikkie in actie

Dikkie van Nifterik

Zaterdag 10 september D.V. loopt Dikkie van Nifterik de marathon en niet zomaar één: hij trotseert die dag de Zevenheuvelentrail, een uitdagend traject in de omgeving van Nijmegen. Dikkie doet dat om meer kansarme kinderen van christenen in Pakistan onderwijs en perspectief te geven. Hij zoekt sponsors en belooft in ruil daarvoor zijn beste beentje voor te zetten. Zijn doel is om € 20.000,- op te halen voor een school in Lahore, Pakistan. Dikkie: "Zorg dat de barometerstand de rechterkant aantikt, dan train ik nog even door en loop ik me het vuur uit de sloffen. Beloofd is beloofd!"

Stand van de barometer (wordt indien van toepassing elke werkdag bijgewerkt):

4.695 / 20.000 €
Steun dit project

Christenen in Pakistan worden gediscrimineerd en krijgen te maken met vervolging. Voor hen blijven alleen de slecht betaalde baantjes over, zoals sjouwer, vuilnisman of stenenbakker. Onderwijs van hun kinderen is hard nodig. Zodat ze de Bijbel zelf kunnen leren lezen. Maar ook: zodat hen een betere toekomst wacht met meer perspectief op een goede baan. Stichting HVC faciliteert christelijk onderwijs in Pakistan van harte.

Een overvolle klas, gevuld tot aan het schoolbord

School in Lahore

De huidige christelijke school in een arme wijk in de miljoenenstad Lahore, Pakistan, loopt tegen haar grenzen aan. Eigenlijk is dat nog zacht uitgedrukt. Met het huidige aantal leerlingen zitten de klassen overvol. Honderden kansarme kinderen wachten op een plekje. Stichting Hulp Vervolgde Christenen bouwt in Lahore aan een nieuwe school waar plek is voor 1.000 kinderen. Op de langere termijn is verdere uitbreiding mogelijk met één of twee extra verdiepingen. Bij de bouw wordt daar rekening mee gehouden. Zo kan de school doorgroeien naar 2.000 leerlingen.

Zevenheuvelentrail

Dikkie van Nifterik loopt graag een stapje harder voor de kinderen in Lahore. Zijn doel met het bedwingen van de Zevenheuvelentrail is om € 20.000,- bij elkaar te brengen voor het realiseren van de nieuwe school. De Zevenheuvelentrail wordt wel gezien als de zwaarste marathon van Nederland. Onverharde bospaden, steile beklimmingen en bijna 900 hoogtemeters maken de trail tot een grote uitdaging.

Helpt u Dikkie om zijn doel te realiseren?

Ja, ik sponsor Dikkie graag!

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy