India

In India neemt de christenvervolging steeds meer toe. In verschillende delen van het land worden antibekeringswetten gehandhaafd om christenen te intimideren of zelfs te vervolgen. Het leven voor veel christenen is zwaar; niet zelden leven zij in armoede en krijgen te maken met geweld en vernielingen.

Evangelisatie is een belangrijk onderdeel van het werk van Stichting HVC in India. Ook wil HVC omzien naar onderdrukte kinderen in India.

Evangelisatie
De evangelisten die in de afgelegen gebieden van Noord-India het Evangelie brengen, doen dit belangeloos en vaak met gevaar voor eigen leven. In sommige dorpen is het haast niet mogelijk om te evangeliseren. Dan wordt er, wanneer er voldoende fondsen zijn, een waterput geslagen. Wanneer de put in gebruik wordt genomen, loopt het dorp uit om te komen kijken. Bij de nieuwe waterput krijgen ze te horen over het ‘Levende Water’. Humanitaire hulpverlening en Evangelisatie gaan hand in hand als arme dorpen worden voorzien van schoon drinkwater en evangelisten de ruimte krijgen om het Evangelie te vertellen. Ook u kunt participeren in dit bijzondere project. Een eenvoudige waterput kost € 195,-.

Evangelisatie door scholing
Scholing is een zeer geschikt middel om kansarme vrouwen weer toekomst te geven. Door hen te leren lezen en schrijven of hen een vak te leren, kunnen zij een plek krijgen in de maatschappij. Juist deze kansarme vrouwen zijn hongerig naar het Evangelie en velen van hen zijn al christen geworden.
Elke financiële bijdrage om steeds meer vrouwen op te kunnen leiden is welkom! Helpt u mee?

Kindsponsoring
Vaak worden kinderen de dupe van de situatie. Stichting HVC ondersteunt daarom diverse kindertehuizen en ziet naar hen om door middel van het HVC-sponsorplan. Lees meer  >

Steun een zaaier
Met het Steun een Zaaier programma creëert HVC een unieke mogelijkheid om geestelijke en praktische ondersteuning te bieden aan dominees in India (omgeving van Lucknow en Kapileswarapuram). Stichting HVC roept Nederlandse dominees en kerkenraden op om via Indiase dominees te steunen. Deze ondersteuning helpt hen enorm in het uitoefenen van hun ambt. Vaak zijn ze dag in, dag uit, bezig met het dienen van de kerk. De tijd die ze overhouden besteden ze aan Evangelisatie onder hindoes en moslims. Lees meer over Steun een Zaaier >

Doneer nu:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.

Het laatste nieuws

Dominee Lima met zijn Bijbel 03-07-2019 | Evangelist in India overleden Evangelist Biswada Lima is gisteren overleden en vandaag begraven. Hij was één van de evangelisten uit het programma 'Steun een Zaaier' van Stichting HVC. U kon al eerder lezen hoe hij in 2008 aan de dood ontsnapte toen hij moest vluchten voor extremistische hindoes. Lees meer > 23-05-2019 | Premier Modi wint verkiezingen India, christenen verontrust Hoewel de definitieve uitslag pas morgen wordt verwacht, is het duidelijk dat premier Modi met zijn partij de verkiezingen in India ruim heeft gewonnen. Christelijke partners van Stichting HVC in India reageren verontrust op dit nieuws. Lees meer >
Dominees uit het Steun een Zaaier programma in India maken zich zorgen. 'Bid voor ons!', sturen deze dominees. 16-04-2019 | Bid voor de verkiezingen in India In de grootste democratie ter wereld, India, zijn vorige week de verkiezingen begonnen. Honderden miljoenen mogen naar de stembus. Christenen in India volgen de verkiezingen met argusogen. Lees meer >
30-01-2019 | Toenemende spanningen in India De weinige christenen die in India leven, hebben het zwaar. Velen van hen leven in grote armoede. Hun omgeving is hen vijandig gezind. De afgelopen periode heeft president Modi de greep op het land proberen te verstevigen. Lees meer>
Dominee Lima met zijn Bijbel 05-12-2018 | Christenvervolging in India: dominee vlucht het bos in Dominee Biswada Lima woont in augustus 2008 samen met zijn gemeenteleden op het platteland van Odisha (India). Het is al een paar dagen onrustig in zijn omgeving. Extremistische hindoes hebben verschillende dorpen aangevallen, kerken vernield en er zijn al tientallen christenen vermoord. Lees meer > HVC Journaal #1 02-11-2018 | Bekijk het allereerste HVC Journaal (video) Nieuw: het HVC Journaal! Via de HVC Journaals blijft u op de hoogte van het laatste nieuws uit de wereldwijde Kerk. In deze allereerste aflevering hoort u over onrust in India en over de speciale dankdienst voor de vrijlating van Asia Bibi. Bekijk de video >
Rose voor de klas in het MJJC 18-05-2018 | Sponsorkind Rose is nu onderwijzeres Als kind werd Rose gesponsord door iemand uit Nederland. Zij kwam samen met haar moeder terecht in het Michael John Job Center, nadat haar vader was vermoord. Nu is Rose volwassen en deelt ze het Evangelie via haar werk als onderwijzeres. Lees meer > De bouw is begonnen: dominee Chiranjeevi en zijn vrouw staan bij het fundament van de kerk 02-05-2018 | Een kerk voor dominee Chiranjeevi dankzij jeugd uit Krimpen aan den IJssel In India is de bouw van een solide kerkgebouw voor dominee Chiranjeevi begonnen. De kerkbouw wordt mogelijk gemaakt dankzij geldinzamelingsacties van jeugdvereniging Recreon uit Krimpen aan den IJssel. Bekijk foto's van de kerkbouw >
Een nieuwe fiets voor dominee Nirmala Rao 22-03-2018 | Voedsel, kleding en fietsen in India Het is gevaarlijk om in India te getuigen van de Heere Jezus. Toch gaan er dominees op pad om het Evangelie te verkondigen en mensen te helpen. Lees onder meer over het werk onder leprozen in dit artikel >
Vier nieuwe fietsen voor Indiase dominees 18-12-2017 | Nieuwe fietsen voor vier dominees in Orissa, India! In de staat Orissa in India, waar sinds 2008 openlijk agressie is tegen christenen, kregen vier dominees een gloednieuwe fiets! Ze zijn er erg blij mee, want lopend zijn ze kwetsbaarder en met de fiets verplaatsen zij zich sneller. Deze ondersteuning ontvingen de dominees dankzij uw giften aan ons project Sponsor een zaaier. Hartelijk dank!
03-10-2017 | Kerk in India vernietigd met bulldozer De kerk van dominee Vijay is met een bulldozer vernietigd. Politieagenten keken toe hoe de kerk in opdracht van de lokale autoriteiten met de grond gelijk werd gemaakt. Dominees nemen fietsen in ontvangst 29-11-2016 | Fietsen voor dominees in India Dankzij de HVC-regiotour -die dit voorjaar plaatsvond- kon HVC dit najaar aan tientallen dominees een fiets geven.
Diploma uitreiking in project Thomas 14-07-2016 | Van brandstapel naar kostwinnaar Een van de gruwelijkste Indiase gebruiken is officieel verboden, maar vroeger werd van een vrouw verwacht - als haar man eerder stierf dan zij – dat zij ook op de brandstapel klom terwijl haar echtgenoot werd gecremeerd. 14-06-2016 | Situatie meisjes in India Veel mensen in India beschouwen een dochter als een financiële en sociale last. Dit filmpje - gemaakt door een van onze lokale projectleiders - legt uit waarom.
Khushi 08-02-2016 | Op de fiets voor Bombay Karin Stip stapt sinds 2015 elke dag op de fiets naar haar werk en laat de auto staan. Ze weet zich gesteund door familie, vrienden en bedrijven, die haar fietsactie sponsoren.
22-12-2015 | Overstromingen door zwaarste regenval in honderd jaar In honderd jaar regende het niet zo heftig als begin van deze maand in Chennai, een grote stad in het zuiden van India.
In Bombay 19-10-2015 | Strijden tegen prostitutie in Bombay Vandaag kreeg Stichting HVC bezoek van een Nepalese dominee die zich inzet tegen prostitutie, waaronder in Bombay. Brieven schrijven aan sponsor 10-09-2015 | Brieven schrijven aan de sponsor De kinderen in Project Thomas is gevraagd om een brief te schrijven aan hun sponsor.
Het Michael John Job Center in Coimbatore 29-07-2015 | Hoop in India Jan Bor en Jan Dirk van Nifterik hebben van 2-11 juli een bezoek gebracht aan projecten in India. Zij zien terug op een geslaagd bezoek. Dankbaarheid voor alles wat de Heere geeft in deze jonge levens overheerst. Protest in New Delhi 08-03-2015 | Demonstranten mishandeld door de politie Extremistische hindoes in India vallen christenen steeds vaker lastig. Ze verstoren kerkdiensten en gebruiken steeds meer geweld. Sinds de komst van de hindoeïstische president Narendra Modi in 2014, verslechteren de omstandigheden voor christenen.
Dr. P.P. Job 20-08-2012 | Overlijdensbericht Dr. P.P. Job - India Overlijden Dr. P.P. Job