Iran

Hoewel het christendom officieel is toegestaan in Iran, worden christenen dagelijks ernstig gediscrimineerd en hebben geen kans op onderwijs en carrière. Huisgemeenten worden actief vervolgd door de overheid. Ondanks de verdrukking groeit de honger naar het Evangelie. In de afgelopen 25 jaar zijn er meer Iraniërs christen geworden dan in de dertienhonderd jaren ervoor.

Evangelisatie

Het gebeurt steeds vaker dat moslims dromen en gezichten zien over de Heere Jezus. Iemand die zij uit de koran kennen als profeet. Na zo’n droom willen zij graag weten wie de Heere Jezus precies is en velen komen tot geloof. Er is hierdoor grote behoefte aan evangelisatielectuur. Stichting HVC wil samen met andere organisaties zoveel mogelijk Iraniërs bereiken met het Evangelie.

Bijbelverspreiding

Onze contactpersoon in Iran: ”In Iran is het verboden om Bijbels te drukken, terwijl de vraag naar Bijbels sterk toeneemt. De enige manier om hier aan Bijbels te komen is om ze te smokkelen of ondergronds te drukken. We wachten met smart op de Bijbels.” Stichting HVC wil aan deze roep om Bijbels gehoor geven. Helpt u mee? Een Bijbel kost €5,-.

Opvang gehandicapte kinderen

Gehandicapten tellen niet in Iran, zo ook de 15 kinderen die in 2005 in de woestijn van Iran werden achtergelaten met als doel om er zo geruisloos mogelijk vanaf te zijn. Officieel bestaan ze nu niet meer, maar als een wonder werden ze door de juiste mensen gevonden. Zij worden in het geheim opgevangen en krijgen de zorg die ze nodig hebben.
Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.