Nepal

In de buitengebieden van Nepal is het moeilijk uit te komen voor je christen-zijn. Dan volgen pesterijen, vernielingen of zelfs verjaagd worden uit je geboortedorp. Naar schatting kent het land een werkeloosheidspercentage van 30-50%. Vooral voor christenen is het moeilijk om werk te krijgen.

Eind april 2015 werd het land opgeschrikt door de grootste aardbeving in 80 jaar. Duizenden overleefden dit niet. Omdat stichting HVC al actief was in Nepal, kon zij al snel noodhulp verlenen. Hiervoor is de actie ‘Noodhulp Nepal’ gestart. Lees meer >

Evangelisatie expedities
HVC geeft steun aan een  christelijke gemeente in Kathmandu, de hoofdstad van dit land. Deze jonge, snelgroeiende gemeente heeft een gedreven pastor. Zijn missie is om van dit hindoeïstische land een christelijk land te maken. Radio-uitzendingen en evangelisatie-expedities horen bij dit werk.

Zelfvoorzienend worden
In de gebieden waar geëvangeliseerd wordt, is het de bedoeling om geiten te geven aan de christenen.  Christenen worden van veel activiteiten buitengesloten. Door hen geiten te geven, kunnen ze meer zelfvoorzienend worden. Doneer € 150,- voor één geit! (Geiten zijn erg duur in de afgelegen gebieden.)

Kinderopvang
In Nepal ondersteunt HVC twee kindertehuizen. Lees hier meer over deze projecten en het sponsorplan >
Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.