Nepal

In de buitengebieden van Nepal is het moeilijk uit te komen voor je christen-zijn. Dan volgen pesterijen, vernielingen of zelfs verjaagd worden uit je geboortedorp. Naar schatting kent het land een werkeloosheidspercentage van 30-50%. Vooral voor christenen is het moeilijk om werk te krijgen.

Eind april 2015 werd het land opgeschrikt door de grootste aardbeving in 80 jaar. Duizenden overleefden dit niet. Omdat stichting HVC al actief was in Nepal, kon zij al snel noodhulp verlenen. Hiervoor is de actie ‘Noodhulp Nepal’ gestart. Lees meer >

Evangelisatie expedities
HVC geeft steun aan een  christelijke gemeente in Kathmandu, de hoofdstad van dit land. Deze jonge, snelgroeiende gemeente heeft een gedreven pastor. Zijn missie is om van dit hindoeïstische land een christelijk land te maken. Radio-uitzendingen en evangelisatie-expedities horen bij dit werk.

Zelfvoorzienend worden
In de gebieden waar geëvangeliseerd wordt, is het de bedoeling om geiten te geven aan de christenen.  Christenen worden van veel activiteiten buitengesloten. Door hen geiten te geven, kunnen ze meer zelfvoorzienend worden. Doneer € 150,- voor één geit! (Geiten zijn erg duur in de afgelegen gebieden.)

Kinderopvang
In Nepal ondersteunt HVC twee kindertehuizen. Lees hier meer over deze projecten en het sponsorplan >
Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.

Het laatste nieuws

Opening van het nieuwe Fatherhouse 16-05-2019 | Opening nieuw kindertehuis in Kathmandu Begin dit jaar werd het nieuwe kindertehuis in de Nepalese hoofdstad Kathmandu opgeleverd. Een bestuurslid van Stichting HVC mocht de opening verrichten van het onderkomen voor ruim twintig sponsorkinderen uit het HVC Sponsorplan. Lees meer > Het nieuwe Fatherhouse in Kathmandu is bijna klaar voor gebruik 12-06-2018 | Voormalige straatkinderen kunnen bijna naar nieuw tehuis In Kathmandu wordt met man en macht gewerkt aan een nieuw kindertehuis. 21 straatkinderen wachten vol spanning tot zij in hun nieuwe onderkomen terecht kunnen. Het nieuwe 'Fatherhouse' in Kathmandu was nodig, omdat de vorige beschadigd is geraakt tijdens een hevige aardbeving in 2015. Lees meer >
De bouw van het Fatherhouse in volle gang 12-02-2018 | Voortgang bouw Fatherhouse In Nepal ondersteunt HVC onder andere twee kindertehuizen. In het Fatherhouse Kathmandu, één van de twee kindertehuizen, worden 21 straatkinderen opgevangen. Na de hevige aardbeving in april 2015 werd het gebouw waar de kinderen wonen officieel afgekeurd. Begin 2018 hopen de kinderen te verhuizen naar hun nieuwe onderkomen! Lees meer >
15-11-2017 | Gezinnen in Nepal getroffen door moesson Nepal is in augustus 2017 zwaar getroffen door de moesson. Hevige regenval zorgt voor overstromingen en aardverschuivingen. Infrastructuur, huizen en voorzieningen zijn beschadigd, of geheel verdwenen.
Een tekening van een te bouwen kerk 12-01-2017 | HVC bouwt 20 kerken in Nepal De aardbeving in Nepal vond al bijna twee jaar geleden plaats. Het werk van HVC gaat door. Juist in deze fase van wederopbouw willen we naast onze Nepalese broeders en zusters staan. Foto: Annapurnapost 15-06-2016 | Arrestaties christenen Nepal In Nepal zijn 7 christenen opgepakt. Maandag werd bekend dat ook dominee Sakti Tamang uit Dolaha is gearresteerd.
‘Kijk, dit was mijn huis’, wenkt een jongetje 21-04-2016 | Beeldverslag bezoek Nepal Een beeldverslag van de huidige situatie in Nepal, n.a.v. een bezoek in februari jl.. Afgelegen dorp in de bergen van Nepal 11-02-2016 | Toename van christenen in Nepal Christian Today meldt dat er een grote toename is aan christenen in Nepal. Volgens hen komt dit door de burgeroorlog die in de negentiger jaren een einde heeft gemaakt aan de monarchie.
Bamboehut met winkel van mevrouw Sakey 10-12-2015 | Leven in Nepal na de ramp HVC-directeur Jan Bor bracht, samen met Abwin Luteijn (projectleider Nepal), dit najaar een bezoek aan Nepal. Dit deden zij om te inventariseren hoe de noodhulp verloopt en om in kaart te brengen waar er nog steeds hulp nodig is.
Openbaar vervoer 28-11-2015 | Nieuwe grondwet heeft grote gevolgen voor Nepal In de nieuwe democratische grondwet van Nepal is onder meer een scheiding tussen kerk en staat opgenomen. De wet is eind september aangenomen, waardoor Nepal niet langer officieel een Hindoestaat is. De nieuwe Nepalese grondwet discrimineert volgens India een etnische minderheid die van Indiase oorsprong is. Sindsdien blokkeert India de grens met Nepal.
Noodonderkomens in aanbouw 22-06-2015 | Update Noodhulp Nepal In Nepal hebben diverse zware aardbevingen plaatsgevonden. Het totale dodental is opgelopen tot boven de 8000. Lees hier het laatste nieuws.