Noord-Korea

In Noord-Korea wordt christen-zijn beschouwd als één van de ergste misdaden. De Noord-Koreaanse opsporingsdiensten hebben veel christenen in werkkampen en martelkampen opgesloten. Hier komt een christen zelden levend uit. Voor je geloof uitkomen is dan ook zo gevaarlijk, dat dit vaak zelfs geheim gehouden wordt voor familie. Hierdoor zou het kunnen dat er meer christenen in dit land wonen dan wij denken.

Evangelieverspreiding

HVC probeert om in Noord-Korea het Evangelie te verspreiden op een veilige manier, zodat alleen christenen de Bijbel veilig in handen kunnen krijgen. De ontwikkeling van nieuwe methodes om Bijbels het land Noord-Korea in te krijgen, kent een lange geschiedenis. Eén van de voorbeelden is het sturen van ballonnen naar Noord-Korea. Heliumballonnen werden bedrukt met Bijbelteksten of er werden pakketten met Bijbels onder gebonden.

Evangelisatieballonnen voor Noord-Korea

Vanuit Zuid-Korea werden de ballonnen 's nachts opgelaten of via de stroming van de rivier het land in gebracht. Het Evangelie is ook gebracht via USB-sticks, radio’s, etc.

HVC richt zich op het ontwikkelen van nieuwe methoden om Bijbels het land in te krijgen. Wilt u dit werk steunen met uw gebed en uw gift?
Doneer nu:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.

Het laatste nieuws

24-03-2020 | Christenen Noord-Korea dubbel getroffen tijdens crisis De ondervoede bevolking van Noord-Korea wordt bedreigd door het coronavirus en een overheid die vrijwel geen medische zorg biedt. Ook voor de ondergrondse kerk in het land wordt de situatie steeds moeilijker. Lees meer > Een brief aan de christenen van Nederland - in envelop 17-03-2020 | Een brief aan christenen van Nederland Het coronavirus heeft grote impact. Het raakt ongetwijfeld ook uw leven. Kerken, zowel in Nederland als in landen waar christenen worden vervolgd, merken de gevolgen. HVC schrijft een brief aan christenen in Nederland. Klik hier om de brief te openen >
13-03-2020 | HVC Regiotour 2020 uitgesteld vanwege maatregelen tegen coronavirus Vanwege de overheidsmaatregelen om het coronavirus in te perken, moeten we de geplande HVC Regiotour bijeenkomsten in maart en april 2020 uitstellen. We hopen u op een later moment te ontmoeten. Want de boodschap van de Noord-Koreaanse evangelist Lee is belangrijk voor Nederland! Lees meer >
25-02-2020 | HVC Regiotour: evangelist uit Noord-Korea komt naar Nederland Evangelist Lee is geboren in Noord-Korea, vluchtte naar China en leeft tegenwoordig in Zuid-Korea. Ondanks het gevaar, evangeliseert hij onder Noord-Koreanen. Op diverse plekken in het land kunt u van D.V. 27 maart tot en met 4 april een bijzondere presentatie van deze evangelist meemaken tijdens de HVC Regiotour 2020. Lees meer >