Noord-Korea

In Noord-Korea wordt christen-zijn beschouwd als één van de ergste misdaden. De Noord-Koreaanse opsporingsdiensten hebben veel christenen in werkkampen en martelkampen opgesloten. Hier komt een christen zelden levend uit. Voor je geloof uitkomen is dan ook zo gevaarlijk, dat dit vaak zelfs geheim gehouden wordt voor familie. Hierdoor zou het kunnen dat er meer christenen in dit land wonen dan wij denken.

Evangelieverspreiding

De ontwikkeling van nieuwe methodes om Bijbels het land Noord-Korea in te krijgen, kent een lange geschiedenis. Eén van de voorbeelden is het sturen van ballonnen naar Noord-Korea. Heliumballonnen werden bedrukt met Bijbelteksten of er werden pakketten met Bijbels onder gebonden.

Evangelisatieballonnen voor Noord-Korea

Vanuit Zuid-Korea werden de ballonnen 's nachts opgelaten of via de stroming van de rivier het land in gebracht. Het Evangelie is ook gebracht via USB-sticks, radio’s, etc. Stichting HVC probeert om in Noord-Korea het Evangelie te verspreiden op een veilige manier, zodat alleen christenen de Bijbel veilig in handen kunnen krijgen.

In 2018 richt HVC zich op het ontwikkelen van nieuwe methoden om Bijbels het land in te krijgen. Wilt u dit werk steunen met uw gebed en uw gift?
Online doneren:
Uw gegevens:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.