Pakistan

In het islamitische Pakistan moeten christenen voorzichtig handelen en spreken. Discriminatie, bedreiging, geweld en aanslagen liggen op de loer. Berucht is ook de zogeheten ‘blasfemiewet’, die mensen zwaar straft na een beschuldiging van godslastering. Stichting HVC is betrokken bij diverse hulpprojecten in dit land met zware christenvervolging.

Kleine christelijke minderheid

In 1947 werd Pakistan gesticht. Tot die tijd behoorden het huidige Bangladesh en Pakistan samen met India tot 'Brits Indië', een kolonie van Engeland. Het afscheiden van Pakistan en Bangladesh had tot doel om de Indiase moslims een eigen staat te geven, apart van de hindoe meerderheid in wat we nu kennen als India. In de Islamitische Republiek Pakistan wonen nu iets meer dan 200 miljoen mensen, waarvan een meerderheid van 95% islamitisch is. De bijna vier miljoen christenen vormen een kleine minderheid.

Discriminatie, uitbuiting en slavernij

Een christen wordt in Pakistan behandeld als tweederangs burger. In het dagelijks leven komt zware discriminatie voor, met grote sociale en economische gevolgen. Goedbetaalde banen zijn vrijwel niet bereikbaar voor christenen. Een hoogopgeleide en goedbetaalde christen krijgt te maken met afgunst en loopt grote kans op bedreigingen van collega’s. De afgelopen decennia is een groot deel van de hoogopgeleide christenen het land ontvlucht. Van de overgebleven christenen is ongeveer 75% analfabeet of nauwelijks opgeleid. Voor veel christenen is uitbuiting en slavernij dagelijkse realiteit.

Valse beschuldigingen

In Pakistan gelden strenge blasfemiewetten. Deze wetten stellen het strafbaar om de Islam, de Koran of de profeet Mohammed te beledigen. Iedereen, van moslim tot christen, kan worden beschuldigd van deze godslastering. In de praktijk worden verhoudingsgewijs vaak christenen beschuldigd. Na een beschuldiging moeten de verdachte en zijn of haar familie vaak vluchten, bijvoorbeeld om niet te worden gelyncht door een woedende menigte. In veel gevallen zijn de beschuldigingen echter vals, bedoeld om de beschuldigde uit te schakelen. De blasfemiewetgeving - en met name het misbruik ervan - vormt een maatschappelijk probleem in Pakistan. Christenen moeten extra alert zijn om een (valse) beschuldiging te voorkomen. Is een beschuldiging eenmaal geuit, dan is een jarenlange gevangenschap en een slepend juridisch proces vaak het gevolg. Het bekendste voorbeeld hiervan is de zaak van Asia Bibi.

Helpt u Stichting HVC om de Pakistaanse christenen te ondersteunen? Bid voor het land, doneer via het donatieformulier of steun één van onderstaande projecten in Pakistan. Hartelijk dank!
Doneer nu:
Uw adres:
Ik machtig hierbij Stichting HVC om het opgegeven bedrag van mijn rekening af te schrijven tot wederopzegging.
Projecten in Pakistan
HVC Sponsorplan: hoop voor een kind Kindsponsoring Het HVC Sponsorplan biedt (wees)kinderen een warm thuis. Via dit plan krijgen de kinderen 24/7 opvang, (Bijbels) onderwijs, goede maaltijden, kleding en zorg, maar bovenal hoop voor de toekomst! Lees meer > Ashfaq Masih wordt naar de hoorzitting geleid Hulp aan gevangenen Juridische hulp aan christenen die omwille van hun geloof in de gevangenis verblijven, is één van de speerpunten van het werk in Pakistan. Ook wordt zorg geboden aan de familie van de gevangenen. Lees meer > Steun aan Zaaiers Steun aan evangelisten In Pakistan, India, Bangladesh en Nepal wonen honderden miljoenen mensen die nog nooit van de Heere Jezus gehoord hebben. Ondanks felle tegenstand gaan evangelisten door met het zaaien van Gods Woord. Lees meer >
Zwaar gewond na de bomaanslag op Eerste Paasdag 2016 Hulp bij rampen en aanslagen Dankzij de vele lokale contacten is Stichting HVC in staat om snel te handelen in geval van aanslagen en rampen. Op meerdere plekken vonden in de afgelopen jaren aanslagen plaats door extremisten. Lees meer >
Het safehouse voor bedreigde families van gevangen christenen Safehouse Het Safehouse van Stichting HVC biedt bedreigde christenen tijdelijk opgevang op een geheime locatie. Lees meer > Onderwijs voor Pakistan Onderwijs Stichting HVC investeert in de toekomst van christenen door te focussen op de educatie van hun kinderen. Christelijke scholen in Nederland worden opgeroepen om samen te werken met Pakistaanse scholen. Lees meer >
Vrouwenteam In Pakistan zijn veel vrouwen die worstelen met een laag zelfbeeld en gevoelens van afwijzing. Een team van vrouwen ziet het als haar roeping om te vertellen over het Evangelie. Lees meer > Bijbels, kinderbijbels en zangbundels HVC wil christenen in vervolging en armoede een eigen Bijbel geven. Ook is toenemende vraag naar lectuur om te verspreiden onder andersgelovigen.

Het laatste nieuws

Voedselhulp voor getroffen families na aardbeving in Kasjmir, Pakistan 25-10-2019 | Aardbeving Pakistan: extra hulp dankzij u! Het noordoosten van Pakistan werd dinsdagmiddag 24 september 2019 hard getroffen door een aardbeving. Na de aardbeving riepen we u om hulp. Velen van u gaven hier gehoor aan. Lees meer > Een deel van een huis is blijven staan tijdens de aardbeving 30-09-2019 | Noodhulp dringend nodig na aardbeving in Pakistan Het noordoosten van Pakistan werd in de middag van dinsdag 24 september hard getroffen door de aardbeving, met een kracht van 5.8 op de schaal van Richter. Er zijn nu tientallen doden en vele honderden gewonden. Via twee noodhulpteams biedt HVC ondersteuning. Meer hulp is dringend nodig. Lees meer >
Nadeem Samson 25-09-2019 | Pakistaanse ondernemer onschuldig in gevangenis Wie oren heeft om te luisteren, krijgt het van hem te horen: “Mijn broer zit onschuldig in de gevangenis!” Begin 2019 neemt de Pakistaan Shakeel contact op met Stichting HVC. Zijn oudere broer Nadeem Samson zit sinds 2017 in de gevangenis. Lees meer >
21-06-2019 | HVC Journaal: gebed gevraagd voor ter dood veroordeeld echtpaar In dezelfde gevangenis als waarin Asia Bibi zat, zit op dit moment een ter dood veroordeelde Pakistaanse christin. Zij en haar man staan op dinsdag 25 juni opnieuw voor de rechter. Bekijk dit HVC Journaal en bid mee voor het vals beschuldigde echtpaar Shafqat en Shagufta >
Shagufta, haar man Shafqat en drie van hun kinderen 28-05-2019 | Echtpaar Shafqat en Shagufta ter dood veroordeeld Na Asia Bibi is er in 2014 nog een Pakistaanse vrouw ter dood veroordeeld vanwege godslastering. Shagufta Kausar en haar man Shafqat Emmanuel lijken er te zijn ingeluisd en worden in verschillende gevangenissen gevangen gehouden. Lees meer > 21-05-2019 | HVC Journaal: Asia Bibi eindelijk vrij - christenen steeds meer onder druk Na bijna tien jaar gevangenschap is Asia Bibi eindelijk in vrijheid gezet. Wereldwijd neemt de druk op christenen toe, volgens een Britse minister lijkt het zelfs sterk op genocide. Bekijk het HVC Journaal >
Asia Bibi 09-05-2019 | Blog rechtszaak Asia Bibi (Update) Diverse bronnen binnen de Pakistaanse regering bevestigen aan journalisten dat Asia Bibi en haar man het land hebben verlaten. Ook Asia Bibi’s zaakbehartiger dhr. Nadeem bevestigt het nieuws aan Stichting HVC. Nu Asia Bibi Pakistan heeft verlaten sluiten we deze blog. Lees meer > Irfan, een paar jaar na de bomaanslag op Eerste Paasdag 2016 03-05-2019 | De gevolgen van een zelfmoordaanslag Op de Eerste Paasdag in 2016 vond er in de Pakistaanse stad Lahore, onder een grote groep christenen, een zelfmoordaanslag plaats. Drie jaar na de aanslag vertelt Irfan Patras wat er gebeurde en met welke gevolgen hij en zijn familie moeten leven. Lees meer >
HVC Journaal #4 05-03-2019 | HVC Journaal #4: Pakistan - China - HVC Regiotour 2019 (video) Bekijk het nieuwste HVC Journaal! Wist u dat slavernij anno 2019 een groter probleem is dan ooit? Ook hoort u over de Kerk in China, die onder steeds grotere druk komt te staan. Bekijk de video >
HVC Journaal #3 01-02-2019 | HVC Journaal #3: nieuws over de vervolgde Kerk (video) Bekijk het nieuwste HVC Journaal! De derde aflevering brengt u in drie-en-een-halve minuut op de hoogte van het laatste nieuws over vervolgde christenen. In deze aflevering krijgt u onder meer een terugblik op de rechtszaak van Asia Bibi. Bekijk de video >
Ashfaq Masih wordt naar de hoorzitting geleid 29-01-2019 | Hulp aan de andere Asia Bibi's (video) Op 31 oktober werd het doodsvonnis van Asia Bibi vernietigd. Zij was veroordeeld na een beschuldiging van godslastering. Er zijn nog vele andere zaken, vergelijkbaar met die van Asia Bibi. Zo werden in 2018 enkele christenen vrijgesproken na valse beschuldigingen van godslastering. Lees meer > Het bevel van de overheid aan kerken om uiterlijk 31 maart aan de beveiligingseisen te voldoen 28-01-2019 | Pakistaanse overheid dreigt kerken te sluiten (video) De Pakistaanse overheid dreigt kerken te sluiten die niet vanaf 31 maart 2019 aan strenge veiligheidseisen voldoen. De kerken moeten zichzelf bewapen, muren bouwen met prikkeldraad en bewakingscamera's ophangen. Dit leidt tot grote zorgen bij de kerken. Lees meer >
27-12-2018 | MBB's: een groep extra kwetsbare christenen De zogenoemde MBB's is een groep christenen die extra kwetsbaar is, omdat zij door hun oorspronkelijke sociale omgeving worden gezien als 'afvalligen'. Stichting HVC werkt samen met lokale organisaties om MBB's te ondersteunen. Lees meer > Iedere dag komen de christelijke slaven voor de werkdag samen om psalmen te zingen en te bidden 20-12-2018 | Moderne slavernij in meer dan 55.000 steenfabrieken Slavernij bestaat nog steeds. Sterker nog; anno 2018 zijn er meer slaven dan ooit. Stichting HVC probeert de vicieuze cirkel die leidt tot slavernij te doorbreken. Lees meer >
Het gezin Pervaiz zonder man Asif 22-11-2018 | Man sinds 2013 onschuldig in de gevangenis wegens blasfemie Maak kennis met het gezin Pervaiz uit Pakistan. De vader van de familie is er niet bij. Hij zit al sinds 2013 in de gevangenis, na een valse beschuldiging van blasfemie (godslastering). Dit is dezelfde beschuldiging als die waarvoor Asia Bibi negen jaar onschuldig in de cel zat. Lees meer >
Asia Bibi 15-11-2018 | Gebeurtenissen Asia Bibi op een rij Aasiya Noreen, beter bekend als Asia Bibi, afkomstig uit het Oost-Pakistaanse dorp Ittanwali, werd op 19 juni 2009 gearresteerd omdat ze de profeet Mohammed zou hebben beledigd in een ruzie met moslimvrouwen. Op 31 oktober 2018 werd ze vrijgesproken. Lees haar hele verhaal >
Foto: Cees van der Wal 13-11-2018 | Terugblik speciale dienst voor Asia Bibi (video) Afgelopen donderdagavond 8 oktober leefden vele geïnteresseerden mee met Asia Bibi tijdens een speciale dienst in Vianen. Haar advocaat Saif-ul-Malook mocht de eerste HVC Award in ontvangst nemen. Bekijk hier de beelden > Foto: Cees van der Wal 06-11-2018 | De meest gestelde vragen over advocaat Asia Bibi en de bijeenkomst donderdag in Vianen (FAQ) De afgelopen dagen waren de zaak van Asia Bibi en Stichting HVC veel in het nieuws. Jan Dirk van Nifterik (directeur Stichting HVC) geeft antwoord op de meest gestelde vragen. Lees meer >
Foto: Cees van der Wal 05-11-2018 | Advocaat Asia Bibi: ‘Asia Bibi binnenkort vrij’ Volgens Asia Bibi's advocaat is de kans 99% dat Asia Bibi binnenkort wordt vrijgelaten en dat zij het land gewoon mag verlaten. Lees meer > 05-11-2018 | Advocaat Asia Bibi gevlucht naar Nederland De advocaat van Asia Bibi, Saif-ul-Malook, is afgelopen vrijdag Pakistan ontvlucht. Het was voor hem te gevaarlijk geworden in Pakistan. Stichting HVC heeft hem zaterdag opgevangen. Maandagmiddag organiseert Stichting HVC een persconferentie. Lees meer >
01-10-2018 | Safehouse voor bedreigde christenen in Pakistan gerealiseerd! Dankzij uw steun is het Safehouse in Pakistan gerealiseerd! In het Safehouse van Stichting HVC kunnen bedreigde christenen tijdelijk worden opgevangen op een geheime locatie. Lees meer >
Onderwijs voor Pakistan 23-09-2018 | Pakistaanse scholen zoeken samenwerking met Nederlands onderwijs Stichting HVC roept christelijke scholen in Nederland op om samen te werken met scholen in Pakistan. De Pakistaanse onderwijzers willen leren van de ervaringen van Nederlandse leerkrachten. Lees meer >
21-09-2018 | Pakistaanse Aster overleeft moordpoging dankzij een wonder Aster komt uit een invloedrijke islamitische familie in Pakistan. Nadat ze tot geloof is gekomen in de God van de Bijbel, wordt ze vervolgd door haar familie. Aster vertelt hoe ze een moordpoging overleeft heeft. Lees meer > Dominee Javed 15-06-2018 | Gesponsorde dominee: 'De oproerlingen dreigden om christenen te verbranden' Dominee Javed en zijn gezin wonen in één van de arme dorpjes rondom de grote stad Lahore in Pakistan. Zijn verhaal is tekenend voor het leven van veel Pakistaanse dominees. Javed wil niets liever dan anderen vertellen over het Woord van God, ondanks gevaar voor eigen leven. Lees meer >
In gesprek met de nog altijd gewonde neef Sajid, die voor een ontmoeting met HVC met een geleende auto is opgehaald. 05-06-2018 | Hulp voor met de dood bedreigde families In februari kwamen de twee neven Patras en Sajid Masih in een bizarre situatie terecht. Het leven van de twee neven en die van hun families is ontzettend zwaar en hun toekomst ziet er somber uit. Stichting HVC biedt hulp dankzij de steun van Vrienden in verdrukking. Lees meer > Anjum Naz Sandhu voor zijn veroordeling 05-04-2018 | Pakistaanse christen Sandhu vrijgesproken na afpersing Na bijna twee jaar geleden ter dood te zijn veroordeeld, is afgelopen maand de Pakistaanse schooldirecteur en christen Anjum Naz Sandhu vrijgesproken. HVC biedt het ondergedoken gezin een safehouse. Lees meer >
Patras Masih 23-02-2018 | Pakistaanse tiener opgepakt om godslastering Op 19 februari 2018 ontstond in Dhair (een dorpje vlakbij Lahore in Pakistan) grote opschudding nadat een groep moslims de christelijke tiener Patras Masih wilden executeren. Een politiecordon wist executie ter nauwer nood te voorkomen. Patras werd door de politie gearresteerd op beschuldiging van blasfemie (godslastering).

Update: neef Sajid springt uit raam van kantoor FIA. Lees meer >
Adil Masih bij zijn familie en zijn advocaat 05-02-2018 | Vrijspraak voor vals beschuldigde christen in Pakistan Een aantal maanden geleden werd de christen Adil Masih gearresteerd, samen met de twee hindoes Bhola Ram en Vishal Tariq. Alle drie werden ze beschuldigd van godslastering en werden ze gearresteerd. HVC werkt samen met lokale partners en advocaten om vals beschuldigde christenen vrij te krijgen. Lees meer >
Gewonde vrouw 29-01-2018 | UPDATE: medische hulp nodig voor slachtoffers aanslag Quetta In december werd de Bethel Memorial Church in het Pakistaanse Quetta getroffen door een zelfmoordaanslag. Direct na de aanslag verleende HVC noodhulp aan de getroffenen. Er is nog steeds dringend behoefte aan medische zorg voor de gewonden. Lees meer > De voorzijde van de kerkzaal na de aanslag. Rondvliegend glas en hout veroorzaakte veel slachtoffers. 21-12-2017 | HVC biedt noodhulp in Pakistan aan slachtoffers van aanslag op kerk in Quetta Bij een zelfmoordaanslag op een kerk in het Pakistaanse Quetta zijn zondag 17 december 2017 zeker negen mensen gedood. Meer dan 55 mensen zijn ernstig gewond geraakt. Inmiddels is HVC begonnen met het verlenen van de eerste noodhulp in Quetta. Lees meer >
Asif Masih (bron: worldwatchmonitor.org) 24-08-2017 | Asif Masih (16) opgepakt na aanval door woedende menigte In een dorpje ten noorden van de Pakistaanse stad Lahore is een zestienjarige jongen met een licht-verstandelijke beperking beschuldigd van blasfemie. Dorpsgenoot Muhammad Nawaz heeft Asif er midden op straat van beschuldigd dat hij de Koran, het heilige boek van de moslims, zou hebben verbrand. Maroline Pervaiz met twee van haar kinderen: Abrham en Hazayal. Dit gezin ontving hulp van HVC, nadat haar man Asif in 2013 na een valse beschuldiging gevangen werd genomen. 16-08-2017 | Bouw mee aan een safehouse voor Pakistaanse christenen! Christenen hebben het zwaar te verduren in Pakistan. Stichting HVC werkt aan een safehouse om opvang te bieden aan bedreigde christenen en hun familieleden. UPDATE: Het Safehouse is gerealiseerd! Lees meer >
Een foto van het politierapport over de aanhouding van Shahzad 20-07-2017 | Christelijke Shahzad (17) opgepakt wegens vermeende blasfemie Vorige week vrijdag is in de Pakistaanse stad Dinga de 17-jarige Shahzad Masih opgepakt, omdat hij de islamitische profeet Mohammed zou hebben beledigd. Volgens de Pakistaanse blasfemiewet staat er op het beledigen van de profeet Mohammed de doodstraf.
27-06-2017 | Groen van Prinstererschool zamelt € 15.076 in voor kinderen in Pakistan Leerlingen van de Groen van Prinstererschool in Kampen zamelden met klussen en de verkoop van allerlei producten een geweldig bedrag in voor vervolgde christenen in Pakistan.
Ashfaq Masih 21-06-2017 | Christelijke fietsenmaker aangeklaagd voor blasfemie Een christelijke fietsenmaker (25) in de Pakistaanse stad Lahore, is vorige week donderdag aangeklaagd wegens belediging van de profeet Mohammed. Sindsdien wordt hij gevangen gehouden. Asia Bibi 01-05-2017 | Update: Nieuw verzoek rechtszaak Asia Bibi afgewezen Het verzoek tot eerdere behandeling van de rechtszaak van Asia Bibi is afgewezen.
Maaltijd tijdens de ondernemersbijeenkomst 12-04-2017 | Een terugblik op de Regiotour 2017 ​Met een tevreden gevoel blikt HVC terug op de Regiotour 2017, die eind maart jl. plaatsvond. Honderden mensen kregen het verhaal van de Pakistaanse Yousaf* te horen. Richard Munir 03-03-2017 | Student Bijbelschool overlijdt na explosie in Lahore Richard Munir, student van een Bijbelschool in Lahore (Pakistan), is vorige week donderdag overleden aan de gevolgen van een explosie. Over de oorzaak van de explosie worden tegenstrijdige berichten gehoord.
Het coördinerende vrouwenteam 07-02-2017 | HVC ondersteunt vrouwen in Pakistan Asia Bibi is een Pakistaanse vrouw waar HVC zich actief voor inzet. HVC ondersteunt echter ook andere vrouwen in Pakistan. Hun getuigenis is indrukwekkend.
Een foto van Sandhu in zijn kantoor 30-01-2017 | Anjum Naz Sandhu afgeperst en veroordeeld HVC wil de 52-jarige Pakistaanse christen Anjum Naz Sandhu ondersteunen. Hij werd op 27 juni 2016 ter dood veroordeeld na valse beschuldiging van het beledigen van de islamitische profeet Mohamed. De zaak van Sandhu tekent de corruptie in Pakistan.
Plv. Directeur-Generaal Politieke Zaken Pieter Jan Kleiweg de Zwaan neemt petitie in ontvangst. 24-12-2016 | Demonstratieweek Den Haag #FreeAsiaBibi Afgelopen week vond in den Haag de demonstratieweek voor Asia Bibi plaats. Inmiddels is de demonstratie afgerond en de petitie aangeboden. 02-12-2016 | Doe mee tijdens de demonstratieweek voor Asia Bibi #FreeAsiaBibi De ‘Stalen Kerk’ container strijkt binnenkort neer op het Spuiplein in Den Haag. Van D.V. 19 t/m 24 december houdt Stichting HVC een demonstratie voor de vrijlating van de Pakistaanse christin Asia Bibi.
Asia Bibi 07-10-2016 | Rechtszaak Asia Bibi - Update De rechtszaak van Asia Bibi is verdaagd. Kaaba in Mecca (By Zakaryaamr) 21-09-2016 | Nabeel Amanat (16) vervolgd na bericht op Facebook De zestienjarige christen Nabeel Amanat uit Pattoki is afgelopen zondag gearresteerd. Een moslim beschuldigde hem van godslastering. Hij beweert te hebben gezien dat Nabeel op Facebook een spotprent van het islamitische heiligdom Khana Kaba had geliket.
08-09-2016 | Steun christenen in vernield dorp Vier zwaarbewapende terroristen vielen de christelijke nederzetting Christian Colony Warsak Dam aan. In dit dorpje wonen dertig christelijke gezinnen.
Khalil Masih, de ijsverkoper 08-07-2016 | IJsverkoper mishandeld Khalil, een christelijke ijsverkoper in Pakistan, werd door een groep moslims mishandeld.
Leerlingen van een Pakistaanse Bijbelschool zijn dankbaar voor dit waardevolle geschenk 23-05-2016 | Potgrondactie 'Plant een Bijbel' succesvol afgerond Dit voorjaar werd voor de tweede keer de potgrondactie ‘Plant een Bijbel’ gehouden. Dankzij de inzet van velen, kunnen er meer dan 1690 Bijbels worden geschonken aan vervolgde christenen, waaronder in Pakistan. Treurende ouders met de foto van hun omgekomen zoon 30-03-2016 | Bloedige aanslag treft christenen in Pakistan Op zondagmiddag 27 maart, eerste Paasdag, vond er in de Pakistaanse stad Lahore onder een grote groep christenen een zelfmoordaanslag plaats. Bij de explosie, die plaatsvond in een park, zijn meer dan 70 mensen omgekomen en raakten meer dan 350 mensen gewond. Met name vrouwen en kinderen werden het slachtoffer.
Eén van de dochters van Asia Bibi 24-03-2016 | Bid met Pasen voor Pakistan! Oproep klinkt om Asia Bibi te doden rond Pasen. Tienduizenden moslimextremisten in Pakistan gaan dagelijks de straat op om de ophanging van Asia Bibi af te dwingen. Onder christenen groeit de angst voor verstoring van kerkdiensten, vooral tijdens de Paasdagen. Stichting HVC roept alle kerken in Nederland op tot gebed op eerste Paasdag. (C) DawnNews 29-02-2016 | Mumtaz Qadri opgehangen Maandagmorgen 29 februari is Mumtaz Qadri opgehangen in de Adialia gevangenis te Rawalpindi (Pakistan). Dat laat Sajjid Gondal, woordvoerder van de lokale politie, weten. Vanuit de gevangenis is het bericht inmiddels officieel bevestigd. De veiligheidsmaatregelen in heel Pakistan zijn aangescherpt.
12-02-2016 | Uitgave Bijbel APP met Nieuw Testament in Urdu Januari jl. vond in Lahore (Pakistan) de lancering van een speciale app plaats. In deze app staat het hele Nieuwe Testament digitaal in de Urdu taal.
Asia Bibi en gouverneur Taseer 22-01-2016 | Sfeer in debat rond Asia Bibi verhardt De aanvraag bij het Hooggerechtshof Islamabad (Pakistan) voor de volgende hoorzitting in de zaak van Asia Bibi, is ingediend.
Asia Bibi 30-11-2015 | Nieuwe rechtszaak Asia Bibi op komst Asia Bibi verblijft nog altijd in de Multan-vrouwengevangenis omdat ze zich zes jaar geleden schuldig zou hebben gemaakt aan godslastering. De voorbereiding van haar proces bij de Pakistaanse Hoge Raad is in volle gang, de rechtszitting wordt binnen afzienbare tijd verwacht. Bron: NOS 26-10-2015 | Aardbeving in Pakistan en Afghanistan Pakistan en Afghanistan zijn maandag 26 oktober opgeschrikt door een zware aardbeving.
Asia Bibi 24-10-2015 | Familie Asia Bibi geschrokken van internationale berichtgeving Het Pakistaanse team waar Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) mee samenwerkt heeft een ongepland bezoek gebracht aan Asia Bibi. De familieleden van de Pakistaanse christin waren erg geschrokken door het bericht dat Bibi eenzame opsluiting zou hebben gekregen. Dochters van Asia Bibi poseren met foto van hun moeder 07-09-2015 | Asia Bibi’s zaak: een optelsom van wonderen 5 vragen over Asia Bibi aan Jan Dirk van Nifterik
Man van Asia Bibi 03-09-2015 | Man van Asia Bibi ziek Vanuit Pakistan ontvingen we het bericht dat de man van Asia Bibi ziek is.
Asia Bibi, ook wel bekend als Aasiya Noreen 22-07-2015 | Doodvonnis Asia Bibi uitgesteld Op woensdag 22 juli vond de rechtszaak van de 50-jarige moeder Asia Bibi plaats. Na 6 jaar gevangenschap zou zij te horen krijgen of het doodvonnis voltrokken gaat worden.
Bezoeken van de slachtoffers in het ziekenhuis 15-03-2015 | Zestien doden na aanslagen op 2 kerken De meesten van u zullen al wel gehoord hebben over de verschrikkelijke aanslagen op de 2 kerken in Yuhanabad waar gelovigen op zondagmorgen samenkwamen en tijdens de dienst werden aangevallen. Asia Bibi 16-10-2014 | Doodvonnis Asia Bibi bevestigd door Hof Pakistan Vandaag (16 oktober) heeft de rechtbank in Lahore (Pakistan) het doodvonnis van de christin Asia Bibi bevestigd.