GeheimSchrift Lesbrieven

Gevarieerde lessen over christenen wereldwijd

Wilt u de situatie van christenen wereldwijd klassikaal behandelen in uw klas? Hiervoor biedt Stichting HVC u de GeheimSchrift Lesbrieven. De Geheimschrift onderwijsmethode geeft handvatten voor echt educatieve lessen in verschillende werkvormen.

Lesbrieven voor en door onderwijzers

Een team van onderwijzers en onderwijskundigen werkte mee aan het ontwikkelen van de GeheimSchrift Lesbrieven. Een les duurt ongeveer 60 minuten per lesbrief. U kunt gebruik maken van de voorgestelde lesopbouw en het werkplan in de lesbrieven. De lesstof bevat onder meer kaders met praktijkverhalen, verwerkingsvragen en doe-opdrachten. Indien nodig kunt u zelf hand-outs en andere uitdeelmaterialen printen.

Inhoud momenteel beschikbare lesbrieven:
  • Wereldgodsdiensten
  • De geschiedenis van christenvervolging
  • Christenvervolging
  • Vluchtelingen
  • Evangelisatie, de kracht van het Woord
De lessen zijn gericht op de verwerkingsniveaus van groep 6, 7 en 8.

Organiseert u een themaweek over christenvervolging? Dan hebt u met de GeheimSchrift Lesbrieven een les voor iedere dag van de schoolweek!

Gratis onderwijsmethode

De GeheimSchrift Lesbrieven worden u gratis aangeboden. Laat uw gegevens achter en wij sturen u de lesmethode graag toe.
Gevarieerde lessen dankzij gratis lesbrieven over christenvervolging!
Geheimschrift aanvragen / contact opnemen Contact opnemen met het HVC-scholenteam
Neem contact met ons op!
Gegevens:
Interesse in: