Zoekresultaten: 'asia bibi'

Pagina's
Gevouwen handen Petitie aan de regering van het Koninkrijk der Nederlanden #FreeAsiaBibi
Nieuws
Advocaat Saif-ul-Malook na de speciale dienst in Vianen. Foto: Cees van der Wal Blog rechtszaak Asia Bibi (Update) Asia Bibi's advocaat Saif-ul-Malook en de drie rechters van het Hooggerechtshof die haar hebben vrijgesproken, ontvangen doodsbedreigingen. Asia Bibi is nog in Pakistan. De vrijgesproken Pakistaanse christin is vrijgelaten uit haar cel, maar over haar bestemming is veel onduidelijkheid. Lees meer > HVC Journaal #2: het laatste nieuws (video) Bekijk het nieuwste HVC Journaal! Via de HVC Journaals blijft u op de hoogte van het laatste nieuws uit de wereldwijde Kerk. De tweede aflevering brengt u in drie-en-een-halve minuut op de hoogte van het laatste nieuws uit de wereldwijde Kerk. Bekijk de video >
Het gezin Pervaiz zonder man Asif Man sinds 2013 onschuldig in de gevangenis wegens blasfemie Maak kennis met het gezin Pervaiz uit Pakistan. De vader van de familie is er niet bij. Hij zit al sinds 2013 in de gevangenis, na een valse beschuldiging van blasfemie (godslastering). Dit is dezelfde beschuldiging als die waarvoor Asia Bibi negen jaar onschuldig in de cel zat. Lees meer >
Asia Bibi Gebeurtenissen Asia Bibi op een rij Aasiya Noreen, beter bekend als Asia Bibi, afkomstig uit het Oost-Pakistaanse dorp Ittanwali, werd op 19 juni 2009 gearresteerd omdat ze de profeet Mohammed zou hebben beledigd in een ruzie met moslimvrouwen. Op 31 oktober 2018 werd ze vrijgesproken. Lees haar hele verhaal >
Foto: Cees van der Wal Terugblik speciale dienst voor Asia Bibi (video) Afgelopen donderdagavond 8 oktober leefden vele geïnteresseerden mee met Asia Bibi tijdens een speciale dienst in Vianen. Haar advocaat Saif-ul-Malook mocht de eerste HVC Award in ontvangst nemen. Bekijk hier de beelden > Foto: Cees van der Wal De meest gestelde vragen over advocaat Asia Bibi en de bijeenkomst donderdag in Vianen (FAQ) De afgelopen dagen waren de zaak van Asia Bibi en Stichting HVC veel in het nieuws. Jan Dirk van Nifterik (directeur Stichting HVC) geeft antwoord op de meest gestelde vragen. Lees meer >
Foto: Cees van der Wal Advocaat Asia Bibi: ‘Asia Bibi binnenkort vrij’ Volgens Asia Bibi's advocaat is de kans 99% dat Asia Bibi binnenkort wordt vrijgelaten en dat zij het land gewoon mag verlaten. Lees meer > Advocaat Asia Bibi gevlucht naar Nederland De advocaat van Asia Bibi, Saif-ul-Malook, is afgelopen vrijdag Pakistan ontvlucht. Het was voor hem te gevaarlijk geworden in Pakistan. Stichting HVC heeft hem zaterdag opgevangen. Maandagmiddag organiseert Stichting HVC een persconferentie. Lees meer >
Bekijk het allereerste HVC Journaal (video) Nieuw: het HVC Journaal! Via de HVC Journaals blijft u op de hoogte van het laatste nieuws uit de wereldwijde Kerk. In deze allereerste aflevering hoort u over onrust in India en over de speciale dankdienst voor de vrijlating van Asia Bibi. Bekijk de video >
Adil Masih bij zijn familie en zijn advocaat Vrijspraak voor vals beschuldigde christen in Pakistan Een aantal maanden geleden werd de christen Adil Masih gearresteerd, samen met de twee hindoes Bhola Ram en Vishal Tariq. Alle drie werden ze beschuldigd van godslastering en werden ze gearresteerd. HVC werkt samen met lokale partners en advocaten om vals beschuldigde christenen vrij te krijgen. Lees meer >
Asia Bibi Update: Nieuw verzoek rechtszaak Asia Bibi afgewezen Het verzoek tot eerdere behandeling van de rechtszaak van Asia Bibi is afgewezen. Maaltijd tijdens de ondernemersbijeenkomst Een terugblik op de Regiotour 2017 ​Met een tevreden gevoel blikt HVC terug op de Regiotour 2017, die eind maart jl. plaatsvond. Honderden mensen kregen het verhaal van de Pakistaanse Yousaf* te horen.
Het coördinerende vrouwenteam HVC ondersteunt vrouwen in Pakistan Asia Bibi is een Pakistaanse vrouw waar HVC zich actief voor inzet. HVC ondersteunt echter ook andere vrouwen in Pakistan. Hun getuigenis is indrukwekkend. Plv. Directeur-Generaal Politieke Zaken Pieter Jan Kleiweg de Zwaan neemt petitie in ontvangst. Demonstratieweek Den Haag #FreeAsiaBibi Afgelopen week vond in den Haag de demonstratieweek voor Asia Bibi plaats. Inmiddels is de demonstratie afgerond en de petitie aangeboden.
Peter Schalk tekent petitie Politici spreken zich uit voor Asia Bibi Tijdens de demonstratie op het Spuiplein kwamen diverse politici langs om hun steun te betuigen. Bekijk hier de video's!
Doe mee tijdens de demonstratieweek voor Asia Bibi #FreeAsiaBibi De ‘Stalen Kerk’ container strijkt binnenkort neer op het Spuiplein in Den Haag. Van D.V. 19 t/m 24 december houdt Stichting HVC een demonstratie voor de vrijlating van de Pakistaanse christin Asia Bibi.
Asia Bibi Rechtszaak Asia Bibi - Update De rechtszaak van Asia Bibi is verdaagd. Kaaba in Mecca (By Zakaryaamr) Nabeel Amanat (16) vervolgd na bericht op Facebook De zestienjarige christen Nabeel Amanat uit Pattoki is afgelopen zondag gearresteerd. Een moslim beschuldigde hem van godslastering. Hij beweert te hebben gezien dat Nabeel op Facebook een spotprent van het islamitische heiligdom Khana Kaba had geliket.
Asia Bibi Verzoek nieuwe zitting Asia Bibi ingediend Gisteren is het verzoekschrift voor een nieuwe zitting in de zaak van Asia Bibi ingediend bij Supreme Court (Hooggerechthof) in Pakistan! Treurende ouders met de foto van hun omgekomen zoon Bloedige aanslag treft christenen in Pakistan Op zondagmiddag 27 maart, eerste Paasdag, vond er in de Pakistaanse stad Lahore onder een grote groep christenen een zelfmoordaanslag plaats. Bij de explosie, die plaatsvond in een park, zijn meer dan 70 mensen omgekomen en raakten meer dan 350 mensen gewond. Met name vrouwen en kinderen werden het slachtoffer.
Eén van de dochters van Asia Bibi Bid met Pasen voor Pakistan! Oproep klinkt om Asia Bibi te doden rond Pasen. Tienduizenden moslimextremisten in Pakistan gaan dagelijks de straat op om de ophanging van Asia Bibi af te dwingen. Onder christenen groeit de angst voor verstoring van kerkdiensten, vooral tijdens de Paasdagen. Stichting HVC roept alle kerken in Nederland op tot gebed op eerste Paasdag.
(C) DawnNews Mumtaz Qadri opgehangen Maandagmorgen 29 februari is Mumtaz Qadri opgehangen in de Adialia gevangenis te Rawalpindi (Pakistan). Dat laat Sajjid Gondal, woordvoerder van de lokale politie, weten. Vanuit de gevangenis is het bericht inmiddels officieel bevestigd. De veiligheidsmaatregelen in heel Pakistan zijn aangescherpt.
Asia Bibi en gouverneur Taseer Sfeer in debat rond Asia Bibi verhardt De aanvraag bij het Hooggerechtshof Islamabad (Pakistan) voor de volgende hoorzitting in de zaak van Asia Bibi, is ingediend. Asia Bibi Nieuwe rechtszaak Asia Bibi op komst Asia Bibi verblijft nog altijd in de Multan-vrouwengevangenis omdat ze zich zes jaar geleden schuldig zou hebben gemaakt aan godslastering. De voorbereiding van haar proces bij de Pakistaanse Hoge Raad is in volle gang, de rechtszitting wordt binnen afzienbare tijd verwacht.
Asia Bibi Familie Asia Bibi geschrokken van internationale berichtgeving Het Pakistaanse team waar Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) mee samenwerkt heeft een ongepland bezoek gebracht aan Asia Bibi. De familieleden van de Pakistaanse christin waren erg geschrokken door het bericht dat Bibi eenzame opsluiting zou hebben gekregen. Dochters van Asia Bibi poseren met foto van hun moeder Asia Bibi’s zaak: een optelsom van wonderen 5 vragen over Asia Bibi aan Jan Dirk van Nifterik
Man van Asia Bibi Man van Asia Bibi ziek Vanuit Pakistan ontvingen we het bericht dat de man van Asia Bibi ziek is.
Asia Bibi, ook wel bekend als Aasiya Noreen Doodvonnis Asia Bibi uitgesteld Op woensdag 22 juli vond de rechtszaak van de 50-jarige moeder Asia Bibi plaats. Na 6 jaar gevangenschap zou zij te horen krijgen of het doodvonnis voltrokken gaat worden.
Asia Bibi Doodvonnis Asia Bibi bevestigd door Hof Pakistan Vandaag (16 oktober) heeft de rechtbank in Lahore (Pakistan) het doodvonnis van de christin Asia Bibi bevestigd.
Agenda
8 november Informatie- en gebedsdienst Asia Bibi Ter gelegenheid van de ontwikkelingen in de zaak van Asia Bibi organiseert Stichting HVC in samenwerking met jongerenkoor Jigdaljahu en enkele prominente sprekers een informatie- en gebedsdienst. U bent van harte uitgenodigd! Lees meer >