Zoekresultaten: 'blasfemie'

Projecten
Kerken en Bijbelscholen moeten zich beveiligen met muren en prikkeldraad Pakistan In grote delen van Pakistan vindt christenvervolging plaats. Naast materiële hulp wil Stichting HVC omzien naar de christenen door Bijbels en andere christelijke lectuur te verspreiden in Pakistan.
Nieuws
Asia Bibi Blog rechtszaak Asia Bibi (Update) Diverse bronnen binnen de Pakistaanse regering bevestigen aan journalisten dat Asia Bibi en haar man het land hebben verlaten. Ook Asia Bibi’s zaakbehartiger dhr. Nadeem bevestigt het nieuws aan Stichting HVC. Nu Asia Bibi Pakistan heeft verlaten sluiten we deze blog. Lees meer > HVC Journaal #3 HVC Journaal #3: nieuws over de vervolgde Kerk (video) Bekijk het nieuwste HVC Journaal! De derde aflevering brengt u in drie-en-een-halve minuut op de hoogte van het laatste nieuws over vervolgde christenen. In deze aflevering krijgt u onder meer een terugblik op de rechtszaak van Asia Bibi. Bekijk de video >
Ashfaq Masih wordt naar de hoorzitting geleid Hulp aan de andere Asia Bibi's (video) Op 31 oktober werd het doodsvonnis van Asia Bibi vernietigd. Zij was veroordeeld na een beschuldiging van godslastering. Er zijn nog vele andere zaken, vergelijkbaar met die van Asia Bibi. Zo werden in 2018 enkele christenen vrijgesproken na valse beschuldigingen van godslastering. Lees meer >
Het gezin Pervaiz zonder man Asif Man sinds 2013 onschuldig in de gevangenis wegens blasfemie Maak kennis met het gezin Pervaiz uit Pakistan. De vader van de familie is er niet bij. Hij zit al sinds 2013 in de gevangenis, na een valse beschuldiging van blasfemie (godslastering). Dit is dezelfde beschuldiging als die waarvoor Asia Bibi negen jaar onschuldig in de cel zat. Lees meer >
Asia Bibi Gebeurtenissen Asia Bibi op een rij Aasiya Noreen, beter bekend als Asia Bibi, afkomstig uit het Oost-Pakistaanse dorp Ittanwali, werd op 19 juni 2009 gearresteerd omdat ze de profeet Mohammed zou hebben beledigd in een ruzie met moslimvrouwen. Op 31 oktober 2018 werd ze vrijgesproken. Lees haar hele verhaal > In gesprek met de nog altijd gewonde neef Sajid, die voor een ontmoeting met HVC met een geleende auto is opgehaald. Hulp voor met de dood bedreigde families In februari kwamen de twee neven Patras en Sajid Masih in een bizarre situatie terecht. Het leven van de twee neven en die van hun families is ontzettend zwaar en hun toekomst ziet er somber uit. Stichting HVC biedt hulp dankzij de steun van Vrienden in verdrukking. Lees meer >
Patras Masih Pakistaanse tiener opgepakt om godslastering Op 19 februari 2018 ontstond in Dhair (een dorpje vlakbij Lahore in Pakistan) grote opschudding nadat een groep moslims de christelijke tiener Patras Masih wilden executeren. Een politiecordon wist executie ter nauwer nood te voorkomen. Patras werd door de politie gearresteerd op beschuldiging van blasfemie (godslastering).

Update: neef Sajid springt uit raam van kantoor FIA. Lees meer >
Adil Masih bij zijn familie en zijn advocaat Vrijspraak voor vals beschuldigde christen in Pakistan Een aantal maanden geleden werd de christen Adil Masih gearresteerd, samen met de twee hindoes Bhola Ram en Vishal Tariq. Alle drie werden ze beschuldigd van godslastering en werden ze gearresteerd. HVC werkt samen met lokale partners en advocaten om vals beschuldigde christenen vrij te krijgen. Lees meer >
Asif Masih (bron: worldwatchmonitor.org) Asif Masih (16) opgepakt na aanval door woedende menigte In een dorpje ten noorden van de Pakistaanse stad Lahore is een zestienjarige jongen met een licht-verstandelijke beperking beschuldigd van blasfemie. Dorpsgenoot Muhammad Nawaz heeft Asif er midden op straat van beschuldigd dat hij de Koran, het heilige boek van de moslims, zou hebben verbrand.
Maroline Pervaiz met twee van haar kinderen: Abrham en Hazayal. Dit gezin ontving hulp van HVC, nadat haar man Asif in 2013 na een valse beschuldiging gevangen werd genomen. Bouw mee aan een safehouse voor Pakistaanse christenen! Christenen hebben het zwaar te verduren in Pakistan. Stichting HVC werkt aan een safehouse om opvang te bieden aan bedreigde christenen en hun familieleden. UPDATE: Het Safehouse is gerealiseerd! Lees meer >
Een foto van het politierapport over de aanhouding van Shahzad Christelijke Shahzad (17) opgepakt wegens vermeende blasfemie Vorige week vrijdag is in de Pakistaanse stad Dinga de 17-jarige Shahzad Masih opgepakt, omdat hij de islamitische profeet Mohammed zou hebben beledigd. Volgens de Pakistaanse blasfemiewet staat er op het beledigen van de profeet Mohammed de doodstraf. Ashfaq Masih Christelijke fietsenmaker aangeklaagd voor blasfemie Een christelijke fietsenmaker (25) in de Pakistaanse stad Lahore, is vorige week donderdag aangeklaagd wegens belediging van de profeet Mohammed. Sindsdien wordt hij gevangen gehouden.
Maaltijd tijdens de ondernemersbijeenkomst Een terugblik op de Regiotour 2017 ​Met een tevreden gevoel blikt HVC terug op de Regiotour 2017, die eind maart jl. plaatsvond. Honderden mensen kregen het verhaal van de Pakistaanse Yousaf* te horen. De advocaten van Nabeel Nabeel Amanat in afwachting van rechtszaak ​Afgelopen september werd de 16-jarige Nabeel Amanat opgepakt. Hij zou schuldig zijn aan blasfemie, omdat hij op Facebook een spotprent zou hebben geliket. Nabeel’s familie en advocaat hebben onlangs bij de rechtbank een nieuwe poging gedaan om hem vrij te krijgen.
Een foto van Sandhu in zijn kantoor Anjum Naz Sandhu afgeperst en veroordeeld HVC wil de 52-jarige Pakistaanse christen Anjum Naz Sandhu ondersteunen. Hij werd op 27 juni 2016 ter dood veroordeeld na valse beschuldiging van het beledigen van de islamitische profeet Mohamed. De zaak van Sandhu tekent de corruptie in Pakistan.
Kaaba in Mecca (By Zakaryaamr) Nabeel Amanat (16) vervolgd na bericht op Facebook De zestienjarige christen Nabeel Amanat uit Pattoki is afgelopen zondag gearresteerd. Een moslim beschuldigde hem van godslastering. Hij beweert te hebben gezien dat Nabeel op Facebook een spotprent van het islamitische heiligdom Khana Kaba had geliket.
Leerlingen van een Pakistaanse Bijbelschool zijn dankbaar voor dit waardevolle geschenk Potgrondactie 'Plant een Bijbel' succesvol afgerond Dit voorjaar werd voor de tweede keer de potgrondactie ‘Plant een Bijbel’ gehouden. Dankzij de inzet van velen, kunnen er meer dan 1690 Bijbels worden geschonken aan vervolgde christenen, waaronder in Pakistan. Treurende ouders met de foto van hun omgekomen zoon Bloedige aanslag treft christenen in Pakistan Op zondagmiddag 27 maart, eerste Paasdag, vond er in de Pakistaanse stad Lahore onder een grote groep christenen een zelfmoordaanslag plaats. Bij de explosie, die plaatsvond in een park, zijn meer dan 70 mensen omgekomen en raakten meer dan 350 mensen gewond. Met name vrouwen en kinderen werden het slachtoffer.
Eén van de dochters van Asia Bibi Bid met Pasen voor Pakistan! Oproep klinkt om Asia Bibi te doden rond Pasen. Tienduizenden moslimextremisten in Pakistan gaan dagelijks de straat op om de ophanging van Asia Bibi af te dwingen. Onder christenen groeit de angst voor verstoring van kerkdiensten, vooral tijdens de Paasdagen. Stichting HVC roept alle kerken in Nederland op tot gebed op eerste Paasdag. (C) DawnNews Mumtaz Qadri opgehangen Maandagmorgen 29 februari is Mumtaz Qadri opgehangen in de Adialia gevangenis te Rawalpindi (Pakistan). Dat laat Sajjid Gondal, woordvoerder van de lokale politie, weten. Vanuit de gevangenis is het bericht inmiddels officieel bevestigd. De veiligheidsmaatregelen in heel Pakistan zijn aangescherpt.
Asia Bibi en gouverneur Taseer Sfeer in debat rond Asia Bibi verhardt De aanvraag bij het Hooggerechtshof Islamabad (Pakistan) voor de volgende hoorzitting in de zaak van Asia Bibi, is ingediend.
Asia Bibi Nieuwe rechtszaak Asia Bibi op komst Asia Bibi verblijft nog altijd in de Multan-vrouwengevangenis omdat ze zich zes jaar geleden schuldig zou hebben gemaakt aan godslastering. De voorbereiding van haar proces bij de Pakistaanse Hoge Raad is in volle gang, de rechtszitting wordt binnen afzienbare tijd verwacht.
Dochters van Asia Bibi poseren met foto van hun moeder Asia Bibi’s zaak: een optelsom van wonderen 5 vragen over Asia Bibi aan Jan Dirk van Nifterik Asia Bibi, ook wel bekend als Aasiya Noreen Doodvonnis Asia Bibi uitgesteld Op woensdag 22 juli vond de rechtszaak van de 50-jarige moeder Asia Bibi plaats. Na 6 jaar gevangenschap zou zij te horen krijgen of het doodvonnis voltrokken gaat worden.
Asia Bibi Doodvonnis Asia Bibi bevestigd door Hof Pakistan Vandaag (16 oktober) heeft de rechtbank in Lahore (Pakistan) het doodvonnis van de christin Asia Bibi bevestigd.