Zoekresultaten: 'godslastering'

Projecten
Kerken en Bijbelscholen moeten zich beveiligen met muren en prikkeldraad Pakistan In grote delen van Pakistan vindt christenvervolging plaats. Naast materiële hulp wil Stichting HVC omzien naar de christenen door Bijbels en andere christelijke lectuur te verspreiden in Pakistan.
Gevouwen handen
Nieuws
Hoorzitting van Shafqat en Shagufta helaas uitgesteld! Vandaag stond een hoorzitting gepland in hun hoger beroep van Shafqat en Shagufta. Helaas gaat de hoorzitting niet door omdat een rechter niet beschikbaar is. Shagufta, haar man Shafqat en drie van hun kinderen Echtpaar Shafqat en Shagufta ter dood veroordeeld Na Asia Bibi is er in 2014 nog een Pakistaanse vrouw ter dood veroordeeld vanwege godslastering. Shagufta Kausar en haar man Shafqat Emmanuel lijken er te zijn ingeluisd en worden in verschillende gevangenissen gevangen gehouden. Lees meer >
Asia Bibi Blog rechtszaak Asia Bibi (Update) Diverse bronnen binnen de Pakistaanse regering bevestigen aan journalisten dat Asia Bibi en haar man het land hebben verlaten. Ook Asia Bibi’s zaakbehartiger dhr. Nadeem bevestigt het nieuws aan Stichting HVC. Nu Asia Bibi Pakistan heeft verlaten sluiten we deze blog. Lees meer >
Ashfaq Masih wordt naar de hoorzitting geleid Hulp aan de andere Asia Bibi's (video) Op 31 oktober werd het doodsvonnis van Asia Bibi vernietigd. Zij was veroordeeld na een beschuldiging van godslastering. Er zijn nog vele andere zaken, vergelijkbaar met die van Asia Bibi. Zo werden in 2018 enkele christenen vrijgesproken na valse beschuldigingen van godslastering. Lees meer >
Het gezin Pervaiz zonder man Asif Man sinds 2013 onschuldig in de gevangenis wegens blasfemie Maak kennis met het gezin Pervaiz uit Pakistan. De vader van de familie is er niet bij. Hij zit al sinds 2013 in de gevangenis, na een valse beschuldiging van blasfemie (godslastering). Dit is dezelfde beschuldiging als die waarvoor Asia Bibi negen jaar onschuldig in de cel zat. Lees meer > Asia Bibi Gebeurtenissen Asia Bibi op een rij Aasiya Noreen, beter bekend als Asia Bibi, afkomstig uit het Oost-Pakistaanse dorp Ittanwali, werd op 19 juni 2009 gearresteerd omdat ze de profeet Mohammed zou hebben beledigd in een ruzie met moslimvrouwen. Op 31 oktober 2018 werd ze vrijgesproken. Lees haar hele verhaal >
In gesprek met de nog altijd gewonde neef Sajid, die voor een ontmoeting met HVC met een geleende auto is opgehaald. Hulp voor met de dood bedreigde families In februari kwamen de twee neven Patras en Sajid Masih in een bizarre situatie terecht. Het leven van de twee neven en die van hun families is ontzettend zwaar en hun toekomst ziet er somber uit. Stichting HVC biedt hulp dankzij de steun van Vrienden in verdrukking. Lees meer > Anjum Naz Sandhu voor zijn veroordeling Pakistaanse christen Sandhu vrijgesproken na afpersing Na bijna twee jaar geleden ter dood te zijn veroordeeld, is afgelopen maand de Pakistaanse schooldirecteur en christen Anjum Naz Sandhu vrijgesproken. HVC biedt het ondergedoken gezin een safehouse. Lees meer >
Patras Masih Pakistaanse tiener opgepakt om godslastering Op 19 februari 2018 ontstond in Dhair (een dorpje vlakbij Lahore in Pakistan) grote opschudding nadat een groep moslims de christelijke tiener Patras Masih wilden executeren. Een politiecordon wist executie ter nauwer nood te voorkomen. Patras werd door de politie gearresteerd op beschuldiging van blasfemie (godslastering).

Update: neef Sajid springt uit raam van kantoor FIA. Lees meer >
Adil Masih bij zijn familie en zijn advocaat Vrijspraak voor vals beschuldigde christen in Pakistan Een aantal maanden geleden werd de christen Adil Masih gearresteerd, samen met de twee hindoes Bhola Ram en Vishal Tariq. Alle drie werden ze beschuldigd van godslastering en werden ze gearresteerd. HVC werkt samen met lokale partners en advocaten om vals beschuldigde christenen vrij te krijgen. Lees meer >
Maroline Pervaiz met twee van haar kinderen: Abrham en Hazayal. Dit gezin ontving hulp van HVC, nadat haar man Asif in 2013 na een valse beschuldiging gevangen werd genomen. Bouw mee aan een safehouse voor Pakistaanse christenen! Christenen hebben het zwaar te verduren in Pakistan. Stichting HVC werkt aan een safehouse om opvang te bieden aan bedreigde christenen en hun familieleden. UPDATE: Het Safehouse is gerealiseerd! Lees meer > Een foto van Sandhu in zijn kantoor Anjum Naz Sandhu afgeperst en veroordeeld HVC wil de 52-jarige Pakistaanse christen Anjum Naz Sandhu ondersteunen. Hij werd op 27 juni 2016 ter dood veroordeeld na valse beschuldiging van het beledigen van de islamitische profeet Mohamed. De zaak van Sandhu tekent de corruptie in Pakistan.
Doe mee tijdens de demonstratieweek voor Asia Bibi #FreeAsiaBibi De ‘Stalen Kerk’ container strijkt binnenkort neer op het Spuiplein in Den Haag. Van D.V. 19 t/m 24 december houdt Stichting HVC een demonstratie voor de vrijlating van de Pakistaanse christin Asia Bibi. Kaaba in Mecca (By Zakaryaamr) Nabeel Amanat (16) vervolgd na bericht op Facebook De zestienjarige christen Nabeel Amanat uit Pattoki is afgelopen zondag gearresteerd. Een moslim beschuldigde hem van godslastering. Hij beweert te hebben gezien dat Nabeel op Facebook een spotprent van het islamitische heiligdom Khana Kaba had geliket.
Eén van de dochters van Asia Bibi Bid met Pasen voor Pakistan! Oproep klinkt om Asia Bibi te doden rond Pasen. Tienduizenden moslimextremisten in Pakistan gaan dagelijks de straat op om de ophanging van Asia Bibi af te dwingen. Onder christenen groeit de angst voor verstoring van kerkdiensten, vooral tijdens de Paasdagen. Stichting HVC roept alle kerken in Nederland op tot gebed op eerste Paasdag.
(C) DawnNews Mumtaz Qadri opgehangen Maandagmorgen 29 februari is Mumtaz Qadri opgehangen in de Adialia gevangenis te Rawalpindi (Pakistan). Dat laat Sajjid Gondal, woordvoerder van de lokale politie, weten. Vanuit de gevangenis is het bericht inmiddels officieel bevestigd. De veiligheidsmaatregelen in heel Pakistan zijn aangescherpt.
Asia Bibi en gouverneur Taseer Sfeer in debat rond Asia Bibi verhardt De aanvraag bij het Hooggerechtshof Islamabad (Pakistan) voor de volgende hoorzitting in de zaak van Asia Bibi, is ingediend. Asia Bibi Nieuwe rechtszaak Asia Bibi op komst Asia Bibi verblijft nog altijd in de Multan-vrouwengevangenis omdat ze zich zes jaar geleden schuldig zou hebben gemaakt aan godslastering. De voorbereiding van haar proces bij de Pakistaanse Hoge Raad is in volle gang, de rechtszitting wordt binnen afzienbare tijd verwacht.