Zoekresultaten: 'malook'

Nieuws
Shagufta, haar man Shafqat en drie van hun kinderen Echtpaar Shafqat en Shagufta ter dood veroordeeld Na Asia Bibi is er in 2014 nog een Pakistaanse vrouw ter dood veroordeeld vanwege godslastering. Shagufta Kausar en haar man Shafqat Emmanuel lijken er te zijn ingeluisd en worden in verschillende gevangenissen gevangen gehouden. Lees meer > Asia Bibi Blog rechtszaak Asia Bibi (Update) Diverse bronnen binnen de Pakistaanse regering bevestigen aan journalisten dat Asia Bibi en haar man het land hebben verlaten. Ook Asia Bibi’s zaakbehartiger dhr. Nadeem bevestigt het nieuws aan Stichting HVC. Nu Asia Bibi Pakistan heeft verlaten sluiten we deze blog. Lees meer >
Foto: Cees van der Wal Terugblik speciale dienst voor Asia Bibi (video) Afgelopen donderdagavond 8 oktober leefden vele geïnteresseerden mee met Asia Bibi tijdens een speciale dienst in Vianen. Haar advocaat Saif-ul-Malook mocht de eerste HVC Award in ontvangst nemen. Bekijk hier de beelden >
Foto: Cees van der Wal De meest gestelde vragen over advocaat Asia Bibi en de bijeenkomst donderdag in Vianen (FAQ) De afgelopen dagen waren de zaak van Asia Bibi en Stichting HVC veel in het nieuws. Jan Dirk van Nifterik (directeur Stichting HVC) geeft antwoord op de meest gestelde vragen. Lees meer >
Foto: Cees van der Wal Advocaat Asia Bibi: ‘Asia Bibi binnenkort vrij’ Volgens Asia Bibi's advocaat is de kans 99% dat Asia Bibi binnenkort wordt vrijgelaten en dat zij het land gewoon mag verlaten. Lees meer > Advocaat Asia Bibi gevlucht naar Nederland De advocaat van Asia Bibi, Saif-ul-Malook, is afgelopen vrijdag Pakistan ontvlucht. Het was voor hem te gevaarlijk geworden in Pakistan. Stichting HVC heeft hem zaterdag opgevangen. Maandagmiddag organiseert Stichting HVC een persconferentie. Lees meer >
Asia Bibi Rechtszaak Asia Bibi - Update De rechtszaak van Asia Bibi is verdaagd. Eén van de dochters van Asia Bibi Bid met Pasen voor Pakistan! Oproep klinkt om Asia Bibi te doden rond Pasen. Tienduizenden moslimextremisten in Pakistan gaan dagelijks de straat op om de ophanging van Asia Bibi af te dwingen. Onder christenen groeit de angst voor verstoring van kerkdiensten, vooral tijdens de Paasdagen. Stichting HVC roept alle kerken in Nederland op tot gebed op eerste Paasdag.
Asia Bibi Nieuwe rechtszaak Asia Bibi op komst Asia Bibi verblijft nog altijd in de Multan-vrouwengevangenis omdat ze zich zes jaar geleden schuldig zou hebben gemaakt aan godslastering. De voorbereiding van haar proces bij de Pakistaanse Hoge Raad is in volle gang, de rechtszitting wordt binnen afzienbare tijd verwacht.
Asia Bibi Familie Asia Bibi geschrokken van internationale berichtgeving Het Pakistaanse team waar Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) mee samenwerkt heeft een ongepland bezoek gebracht aan Asia Bibi. De familieleden van de Pakistaanse christin waren erg geschrokken door het bericht dat Bibi eenzame opsluiting zou hebben gekregen.
Dochters van Asia Bibi poseren met foto van hun moeder Asia Bibi’s zaak: een optelsom van wonderen 5 vragen over Asia Bibi aan Jan Dirk van Nifterik