Doe mee tijdens demonstratieweek voor Asia Bibi #FreeAsiaBibi

2 december 2016

De ‘Stalen Kerk’ container strijkt binnenkort neer op het Spuiplein in Den Haag. Van D.V. 19 t/m 24 december houdt Stichting HVC een demonstratie voor de vrijlating van de Pakistaanse christin Asia Bibi. Kom ook naar de - tot kerk en gevangenis - omgebouwde container en betoon uw solidariteit met Asia Bibi! U kunt ook meebidden en helpen flyeren.

Asia Bibi zit sinds 2009 in de gevangenis na valse beschuldiging van godslastering. In oktober 2016 stond haar rechtszaak bij het Hooggerechtshof in Islamabad gepland, maar de rechtszaak werd uitgesteld omdat één van de rechters zichzelf niet onafhankelijk achtte. Bij het schrijven van dit artikel was nog geen nieuwe datum voor de zitting bekend. Stichting HVC vraagt met de demonstratie aandacht voor de voortslepende zaak van Asia Bibi.

In de container en via de website van Stichting HVC kan een petitie worden ondertekend. Daarin doet Stichting HVC een oproep aan de Nederlandse overheid om druk op Pakistan uit te oefenen om Asia Bibi zo snel mogelijk vrij te laten. Daarnaast verzoekt Stichting HVC de regering om Bibi en haar gezin politiek asiel te verlenen, zodra ze vrij komt. Aan het einde van de week hoopt HVC de petitie en de handtekeningen te overhandigen aan de verantwoordelijke ministers.

Het Spuiplein in den Haag

Parkeren
Het Spuiplein is eenvoudig te bereiken. U kunt parkeren in een van de parkeergarages vlakbij het Spuiplein. Parkeren op P en R Hoornwijck (Laan van Zuid Hoorn 38, 2289 DE Rijswijk ZH) is ook een goede optie. Ga met tram 15 naar Tramhalte Kalvermarkt-Stadhuis, het Spuiplein ligt op 1 min. loopafstand.

Demonstratietijden
Maandag 19 dec. tot vrijdag 23 december: 07.00-ca. 19.00 uur