Herziening grondwet Gambia gaat niet door

Christenen bidden samen voor de grondwet van Gambia

Gebedsbijeenkomst voor de grondwet van Gambia

23 september 2020

Maandag 21 september was er een stemming in het Gambiaanse parlement over een herziening van de grondwet. De afgelopen maanden is er in Gambia veel te doen geweest over dit voorstel tot herziening, dat vol staat met islamitische invloeden en regelgeving.

Gebeden

Degenen die vóór de herziening van de grondwet zijn, waren fanatiek aanwezig op radio, televisie en fysiek in de dorpen. Degenen die tegen de herziening zijn anticipeerden daarop door ook publiekelijk hun mening te laten horen. De christenen hebben zich met name gewapend met gebeden. Vanaf januari dit jaar tot heden zijn er wekelijks gebedsbijeenkomsten georganiseerd met christenen uit heel Gambia, vanuit verschillende denominaties. Maandag, de dag van de stemming, is er ook door vele christenen gebeden.

Afgewezen

Gisteren werd bekend dat het voorstel voor een nieuwe grondwet het niet gehaald heeft. Er waren 42 vóór-stemmen nodig maar dit waren er 31. Tegen de herziening stemden 23 leden. Deze uitslag is bijzonder gezien het hoge aantal islamitische parlementsleden. Het stemt met name de christenen in Gambia tot grote dankbaarheid. Een verhoring van vele gebeden. De Heere kijkt om naar Gambia.

Ook u hartelijk dank voor uw meeleven en gebed!