Opening nieuw kindertehuis in Kathmandu

Opening van het nieuwe Fatherhouse

Het nieuwe Fatherhouse werd afgelopen januari opgeleverd

Het nieuwe Fatherhouse kon worden gebouwd dankzij donaties en ondersteuning via het HVC Sponsorplan

De bouw van het Fatherhouse kort na aanvang (eind 2017)

16 mei 2019

Begin dit jaar werd het nieuwe kindertehuis in de Nepalese hoofdstad Kathmandu opgeleverd. Een bestuurslid van Stichting HVC mocht de opening verrichten van het onderkomen voor ruim twintig sponsorkinderen uit het HVC Sponsorplan.

Abwin Luteijn (HVC bestuurslid) en Herman Meijer (HVC-projectleider) reisden in januari jl. af naar Nepal om diverse projecten te bezoeken. Tijdens hun reis bezochten zij het nieuw opgeleverde kindertehuis in Kathmandu. Het Fatherhouse werd gerealiseerd, nadat het oude tehuis beschadigd raakte door de aardbevingen in 2015. Abwin Luteijn mocht namens Stichting HVC de opening verrichten.

Gebed om zegen voor het kindertehuis

Herman Meijer vertelt: "We komen aan bij het nieuwe kindertehuis. We worden opgewacht door ruim twintig kinderen. Het lint om de opening te verrichten, hangt al klaar. We krijgen een bloemenkrans omgehangen. De kinderen zingen in het Nepalees ‘Zoekt eerst het koninkrijk van God’. Er wordt gebeden. We vragen God om dit kindertehuis te zegenen. Daarna knipt Abwin Luteijn samen met twee jonge meisjes het lint door. De kinderen applaudisseren. Trots lopen de kinderen, druk schreeuwend, voor ons uit hun nieuwe onderkomen in. Enigszins verlegen staan wat kleine kleuters van een afstandje toe te kijken. Men laat ons de slaapkamers zien, de studiekamers en de keuken. Het ziet er allemaal degelijk uit. Men is overduidelijk blij met het nieuwe tehuis. Met een brede glimlach laten wat tieners ons hun bed en spulletjes zien."

'Welcome in our home'

"Het kindertehuis wordt omringd door de groene heuvels van Kathmandu", gaat Herman Meijer verder. "De kinderen hebben op hun slaapkamer meer ruimte dan in het vorige huis. We verzamelen in een grote hal. Weer wordt er gezongen. Een jongen zingt de tegenstem, hij heeft het verlangen om dominee te worden, vertrouwt hij mij later toe. We hebben voor alle kinderen cadeautjes uit Nederland meegenomen, iedereen krijgt een spinner met lampjes. Ook zijn er brieven van de sponsorouders. Met opgetogen blikken worden deze in ontvangst genomen. Al snel klinkt het gezoem van tientallen spinners door de ruimte. Aan de muren hangen fleurige en mooie tekeningen met daarop: ‘Welcome in our home’."

Het is onze hoop dat de kinderen zich thuis voelen in het nieuwe kindertehuis in Kathmandu.