Potgrondactie Plant een Bijbel van start met nieuwe website

19 januari 2024

Bijbels geven door potgrond te kopen: komend voorjaar kan het tijdens de 10e editie van de HVC-potgrondactie Plant een Bijbel! HVC hoopt dat er op D.V. zaterdag 23 maart 2024 weer duizenden zakken potgrond worden opgehaald. Voor iedere twee zakken verkochte potgrond kunnen we één vervolgde christen een Bijbel geven. U bestelt de potgrond heel eenvoudig via de nieuwe actiewebsite. Geen potgrond nodig? Doneren kan ook. Met een gift van 6 euro geeft u een vervolgde christen al een eigen Bijbel in handen.

Waarom HVC voor de achtste keer de potgrondactie organiseert? Omdat de roep om Bijbels vanuit de vervolgde Kerk onverminderd groot blijft! Maar ook omdat de actie jaar in jaar uit mensen opnieuw of voor het eerst in beweging krijgt voor vervolgde christenen. Steeds meer mensen in Nederland haken aan. De energie van de groeiende groep vrijwillige afhaalpunten werkt aanstekelijk.

De vernieuwde actiewebsite

Kies nog makkelijker een afhaalpunt bij u in de buurt

Ferdinand coördineert de potgrondactie 'Plant een Bijbel'

De Bijbel - het kostbaarste bezit, waar ook ter wereld

Vernieuwingen actie

Als u meedoet aan de actie, dan komt u op een geheel vernieuwde actiewebsite. De nieuwe website maakt het nog makkelijker om een afhaalpunt bij u in de buurt te vinden. Is er nog geen afhaalpunt in uw regio? Dan kunt u heel eenvoudig besluiten om zelf een afhaalpunt te worden. Ook het afrekenen en doneren zijn eenvoudiger geworden.

Voor het eerst ligt dit jaar de coördinatie in handen van HVC-vrijwilliger Ferdinand de Landmeter. Ook nieuw is dat u nu uw vragen via WhatsApp kunt sturen naar het (eveneens nieuwe) actietelefoonnummer 0183 - 216 501. Vrijwilliger Ferdinand probeert uw vraag binnen enkele dagen te beantwoorden.

Ferdinand de Landmeter - actiecoördinator Plant een Bijbel

Hebt u een vraag over Plant een Bijbel? Ik sta voor u klaar! Bel me op 0183 - 216 501, stuur me een WhatsAppje of een e-mail."

- Ferdinand de Landmeter - actiecoördinator Plant een Bijbel

In 2024 meer Bijbels dan ooit!?

Met de opbrengst van Plant een Bijbel konden de afgelopen jaren tienduizenden Bijbels worden verspreid in landen als Afghanistan, India en Irak. Maar de honger naar Gods Woord is onverminderd groot; de roep om Bijbels klinkt steeds luider.

De gedoneerde Bijbels worden - soms in het diepste geheim - verspreid door lokale voorgangers en evangelisten. Die evangelisten laten weten: er zijn nog veel meer Bijbels nodig! Wat zou het prachtig zijn als we dit jaar meer Bijbels weg kunnen geven dan ooit.

Help mee: bestel of doneer nu!

Doneer Bijbels door potgrond te kopen! Voor iedere twee zakken potgrond kunnen we één vervolgde christen een Bijbel geven. Bestellen kan  tot en met donderdag 29 februari 2024.  Geen potgrond nodig? Help dan met uw donatie voor Bijbels! U bestelt en doneert in een paar heel eenvoudige stappen op de vernieuwde website:

Het verhaal van Wicky

De impact van één Bijbel

Hoe groot de impact kan zijn van een enkele Bijbel, voelt u als u het verhaal hoort van Wicky uit India. Hij groeide op in een hindoeïstische omgeving, maar kreeg al op jonge leeftijd een Bijbel in handen. Lees hier hoe hij zich gedrongen voelde om dit  onbekende Boek  te gaan lezen en hoe ingrijpend zijn leven door de Waarheid veranderd is.