Bouw mee aan een safehouse voor Pakistaanse christenen!

Maroline Pervaiz met twee van haar kinderen: Abrham en Hazayal. Dit gezin ontving hulp van HVC, nadat haar man Asif in 2013 na een valse beschuldiging gevangen werd genomen.

16 augustus 2017

Christenen hebben het zwaar te verduren in Pakistan. Stichting HVC werkt aan een safehouse om opvang te bieden aan bedreigde christenen en hun familieleden. Op deze locatie zal ook een programma voor traumaverwerking en geestelijke steun worden aangeboden. Uw gebed en uw giften zijn onmisbaar om dit project te realiseren.

Pakistan is een islamitische republiek. Islamitische groeperingen domineren het land. Elke uiting tegen de islam, de profeet Mohammed of het heilige boek de Koran wordt gezien als een doodzonde. Christenen worden niet zelden beschuldigd van blasfemie (godslastering), waardoor tientallen christenen momenteel gevangen zitten. HVC biedt hen juridische hulp om te voorkomen dat zij voorgoed achter de tralies verdwijnen of ter dood worden veroordeeld.

In de appartementen van het safehouse dat HVC momenteel realiseert, worden bedreigde familieleden van gevangenen tijdelijk opgevangen. Ook gevluchte christenen, bijvoorbeeld ex-moslims die door hun familie worden achtervolgd, kunnen er terecht. Binnenkort starten er op het aangelegen perceel een koeienboerderij en landbouwactiviteiten, die kunnen zorgen voor een duurzame voedselvoorziening.

Tijdens hun verblijf worden de families actief begeleid in de zoektocht naar een definitief veilig onderkomen. Zodra het mogelijk is keren ze terug in de maatschappij. Sommigen vinden in hun nieuwe woonplaats een baan, anderen starten met hulp van HVC een kleine winkel of onderneming, zodat ze in hun eigen inkomen kunnen voorzien.

Binnen het programma krijgen de slachtoffers traumacounseling aangeboden. Ervaren psychologen helpen hen om de moeilijke gebeurtenissen een plek te geven. Dominees uit de regio bieden een luisterend oor en pastorale zorg. Voor kinderen in het tehuis worden speciale activiteiten georganiseerd, zoals Bijbelse scholing, knutselen, zang en muziek. Ook kinderen uit het dorp en diverse kindertehuizen in de buurt doen hier aan mee.

Voor de afronding van het appartementencomplex en de koeienboerderij is nog € 20.000,- nodig. Mogen we een beroep op u doen? Bent u in de gelegenheid te delen met Pakistaanse christenen? Uw bijdrage is hartelijk welkom via het formulier hiernaast of per bank naar rekeningnummer: NL 51 ABNA 0561455139, t.n.v. Stichting HVC o.v.v. Safehouse Pakistan.

Voor Pakistaanse christenen is het bemoedigend om te weten dat christenen in Nederland voor hen bidden en meeleven. Ook voor dit project is uw gebed onmisbaar. Bidt u mee?