Dappere pastors in Syrië

De kerk had een belangrijke rol in het verlenen van (nood)hulp na de aardbeving

12 februari 2024

In het noorden van Syrië wonen veel Koerden; zij vormden de grootste etnische minderheid van het land. Onder de terreur van IS hebben veel Koerden het ware gezicht van de islam gezien en velen hebben besloten dat zij deze religie niet meer willen volgen.

Het was de liefde, het medeleven en de hulpverlening van christenen waardoor het hart van velen werd geopend voor het Evangelie. In acht jaar tijd zijn er in Aleppo en omgeving vier kerken ontstaan en wekelijks bezoeken zo’n duizend Koerden de kerkdiensten. Daarnaast zijn er nog vele geheime gelovigen.

HVC is na de aardbeving - een jaar geleden - vier Koerdische pastors van de ontstane kerken gaan ondersteunen in hun werk en levensonderhoud. Deze pastors moeten te midden van een voortslepende oorlog met gevaar voor eigen leven hun werk doen.

Steun deze dappere pastors met een gift

Zo stelt u hen in staat om het Evangelie te delen in Syrië.

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy