Een kerk voor dominee Chiranjeevi dankzij jeugd uit Krimpen aan den IJssel

De bouw is begonnen: dominee Chiranjeevi en zijn vrouw staan bij het fundament van de kerk

Kleurrijk beschilderde vrachtwagens bezorgen de bouwmaterialen

De stenen voor de muren worden bezorgd

2 mei 2018

De jeugdvereniging Recreon van de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland in Nederland (OGGiN) in Krimpen aan den IJssel houdt elk jaar een actie voor een goed doel. Dit keer viel het oog op Stichting HVC, vertelt actiecommissielid Geert Snoeij: “We vinden het als christelijke gemeente waardevol om een bijdrage te leveren voor medechristenen. Het zijn mensen aan de andere kant van de wereld, maar nu voelen ze toch dichtbij! Zo dragen wij elkanders lasten... Dat is tenslotte ook Gods gebod! We vonden het mooi dat we direct wisten waar ons geld naar toe ging; een nieuwe kerk voor dominee Chiranjeevi in India. Dat maakte het extra mooi om de actie te doen!”

Dankbaar voor resultaat

Jeugdvereniging Recreon organiseerde tijdens de jaarlijkse gemeentedag een verkoping en er werden heel wat auto’s gewassen. Aan het einde van de dag was er een psalmzangavond met CD-opname. Verder had de jeugd een sponsorloop georganiseerd en verschillende sponsoren droegen hun steentje bij. De actie maakte wat los in de gemeente, zegt Snoeij: “Het was aangrijpend om te zien hoe de mensen in de gemeente van dominee Chiranjeevi nu samenkomen in een armoedig gebouwtje. Daarvoor wilden we graag onze hulp geven. Het resultaat was boven verwachting, dat maakt mij wel dankbaar.” Dankzij de actie kon inmiddels een begin worden gemaakt met een solide kerkgebouw.

Dominee Chiranjeevi ontvangt ondersteuning via het programma Zaaiers in verdrukking. Wilt u ook een dominee helpen? Sponsor een Zaaier! >