Evangelisatieboekje miljoenen keren verspreid in India

Esther

Kinderen lezen het boekje 'Hij leefde onder ons '

30 oktober 2019

Een Indiaas meisje in de 9e klas van haar dorpsschool groeide op in een orthodox hindoegezin. Ze ontving van een evangelist een boekje met de titel ‘Hij leefde onder ons’. Met grote interesse begon ze te lezen. Na een tijdje ontdekte ze dat Jezus de Zoon van God is! Ze kreeg te geloven dat de Heere Jezus ook voor haar zonden aan het kruis stierf en ook haar Heiland wilde zijn. ‘Ik merkte dat ik veranderd was’, vertelt ze. ‘Mijn vreugde was groot en ik besloot mijn hindoenaam te veranderen in een christelijke naam: Esther.’ Esther kon haar mond niet houden over haar nieuwe leven met God. Ze begon uit het boekje aan andere mensen te vertellen.

Hij leefde onder ons

Het boekje “Hij leefde onder ons” is een compact boekje met 128 bladzijden. Met kleurrijke tekeningen en bijpassende Bijbelteksten wordt het leven van de Heere Jezus op aarde verteld. Ook de Bergrede, de opstanding van de Heere Jezus en de gelijkenis van de verloren zoon komen aan de orde. Door de eenvoudige indeling kunnen ook analfabeten de verhalen makkelijk begrijpen. Esther is één van de vele miljoenen mensen in India die inmiddels een exemplaar van 'Hij leefde onder ons' hebben gekregen. Inmiddels zijn in India 48 miljoen boekjes verspreid, in meer dan vijftien lokale talen. Wereldwijd verscheen het boekje in 40 talen en zijn er 58 miljoen exemplaren verspreid. En de verspreiding gaat onverminderd door!

Tegenwerking

Ruim 17% van de wereldbevolking - 1,34 miljard mensen - woont in India! Het land is overwegend hindoeïstisch. Een derde van de Indiase bevolking is analfabeet, gevangen in de duisternis van onwetendheid. Het land heeft het Evangelie van het Licht dringend nodig! “Het volk dat in duisternis wandelt, zal een groot licht zien..” (Jesaja 9:1). De BJP-regeringspartij van president Modi maakt het christenen echter steeds moeilijker. Evangelisten worden tegengewerkt en de verspreiding van lectuur komt in de knel. Nu de druk toeneemt wil HVC zo veel als mogelijk het Evangelie verspreiden in India. Want nu kan het nog!

Bidden om zegen

Duizenden christelijke vrijwilligers helpen de boekjes te verspreiden. Zo probeert HVC samen met hen invulling te geven aan de opdracht uit Lukas 14:23: “…en dwing hen in te komen, opdat Mijn huis vol worde”. Regelmatig vertellen mensen dat ze via het boekje door God zijn aangeraakt. De kerk in India groeit, uit recente cijfers blijkt dat in India inmiddels zo’n 10% van de bevolking christen is geworden. Bid mee of de boekjes ook tot zegen mogen zijn voor andere mensen in India!

Wilt u een bijdrage leveren aan lectuurverspreiding?

Ja, ik geef vervolgde christenen een eigen Bijbel!

Voor slechts € 6,- geeft u een vervolgde christen een eigen Bijbel, een kinderbijbel, een zangbundel of deelt u een stapel evangelisatiefolders uit. Helpt u mee?

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy