Heel veel kinderen doen erg hun best voor vervolgde christenen

Wat werd er veel geld opgehaald!

18 juni 2022

Op een basisschool in Gouda hebben leerlingen wel € 42.416,85 opgehaald voor het werk onder vervolgde christenen! Heel erg veel geld is dat.

Eerst luisterden de jongens en de meisjes van de Graaf Jan van Nassauschool stil naar de verhalen die meester Schinkel hen vertelde. Meester Schinkel werkt bij Stichting HVC. Hij is voorlichter. Dat betekent dat hij op scholen lesgeeft over kinderen, vaders en moeders, opa's en oma's die niet uit de Bijbel mogen lezen en die niet naar de kerk kunnen. Mensen die straf krijgen, alleen maar omdat ze in de Heere Jezus geloven.

Daarna gingen de kinderen aan het werk. Leerlingen uit de hogere groepen gingen langs de deuren bij familie, buren en bekenden. Ze verkochten stroopwafels, pepermunt en HVC-kaarten. Kinderen uit lagere groepen hebben allerlei klusjes gedaan. Ze deden bijvoorbeeld boodschappen, hielpen hun oom in de tuin of lieten de hond uit van de buurvrouw. Toen het opgehaalde geld bij elkaar werd opgeteld, was iedereen verrast en blij. Maar liefst tweeënveertigduizend euro - en nog wat meer! Dat is veel, heel veel geld. De opbrengst gaat naar kinderen in Pakistan voor wie naar school gaan niet zo gewoon is als voor ons. Zo helpen kinderen uit Gouda hun leeftijdsgenootjes die ver bij hen vandaan wonen. Hoe ver? Wel 7.000 kilometer.

Stroopwafels bakken in de nacht

Wist je trouwens dat niet alleen de kinderen hard hebben gewerkt? Want als er stroopwafels verkocht worden, moeten ze natuurlijk wel eerst gebakken worden! Dus de stroopwafelbakker had het ook erg druk... hij heeft zelfs een hele nacht extra stroopwafels staan bakken. En wie het ook druk had? Meester Schinkel, de meneer van Stichting HVC! Steeds reed hij weer naar Gouda met in de kofferbak van zijn auto een nieuwe voorraad pepermunt en kaarten.

Nog veel meer kinderen

Niet alleen in Gouda werd er nagedacht over vervolgde christenen. Meester Schinkel rijdt heel Nederland door! In de eerste helft van 2022 heeft hij al meer dan 80 keer lesgegeven. Op sommige scholen haalden kinderen, net als in Gouda, geld op voor vervolgde christenen.

Alleen dit jaar al heb ik aan meer dan 2.000 jongens en meisjes het verhaal van 'de Vervolgde Kerk' mogen vertellen.

Meester Schinkel, HVC-voorlichter

Ook op jouw school?

Stichting HVC is natuurlijk heel blij dat meester Schinkel op zoveel scholen mag komen vertellen over het leven van vervolgde christenen. Waarom? Nou, omdat we echt hopen dat er bij veel kinderen in Nederland een vlammetje van liefde in hun hart gaat branden voor de Vervolgde Kerk. Dat is erg belangrijk. Want deze mensen, hoe ver ze ook bij jou vandaan wonen, kunnen niet zonder jou. Ze hebben nodig dat jij voor hen bidt. Zodat zij staande kunnen blijven.

Is HVC nog nooit op jouw school langsgeweest? We vinden het fijn om jou en je klasgenoten meer te vertellen! Laat onze website gerust aan je juf of meester zien. Als ze het formulier hieronder invullen, nemen we zo snel mogelijk contact op.

Dankjewel!

HVC komt graag langs op school

Beste juf of meester, graag komen we langs om leerzame gastlessen te geven over het leven van de Vervolgde Kerk. En wilt u met uw klas of school ook actievoeren? Dat is prachtig! We staan klaar om u van mooi materiaal te voorzien. Neem gerust contact op om de mogelijkheden door te spreken.