Jaarverslag 2021: hartverwarmende steun voor vervolgde christenen

25 mei 2022

Het is hartverwarmend om te zien hoe het werk van HVC in 2021 werd gesteund. Voor het tweede jaar op rij bevond de wereld zich in de coronacrisis. Voor het tweede jaar op rij ontving de stichting opvallend meer dan in de jaren vóór 2020. De totale inkomsten van Stichting HVC in 2021 bedroegen € 2.100.017,-. In het Jaarverslag 2021 lichten we toe hoe we deze giften hebben omgezet in concrete hulp.

Gebruik volledig scherm voor de beste leeservaring:

Bijlage: 'Financieel verslag 2021' >

Doelgerichte bestedingen

Steeds meer christenen in Nederland hebben een hart voor de vervolgde kerk. Dat blijkt onder andere uit de giften die we tijdens (en ondanks) de coronacrisis kregen. We leven in het besef dat achter elke euro een verhaal schuilt. Elke gift die wij mochten ontvangen is waardevol. We voelen de verantwoordelijkheid om de ontvangen middelen zuinig en concreet te besteden. En dat is gelukt: 91,2% van alle bestedingen is ingezet voor de doelstelling van de stichting! 83,4% van de inkomsten ging naar concrete hulp in het buitenland en 7,8% werd gebruikt voor bewustwording onder christenen in Nederland.

Concrete hulp

De gevolgen van de coronacrisis waren net als in 2020 groot voor vervolgde christenen. In 2021 konden we hen helpen met ruim 9.000 voedselpakketten (een maand voedsel voor een gezin) en 16 gezinnen hielpen we een minionderneming op te zetten zodat ze in hun eigen inkomen kunnen voorzien. Naast deze noodhulp vanwege de coronacrisis, konden we onder meer 4 families rechtsbijstand bieden, 120 oorlogsslachtoffers traumazorg aanbieden, 704 kinderen opvangen en 1.230 kinderen op drie christelijke scholen ondersteunen. Voor 12 evangelisatieteams en 76 lokale evangelisten bood HVC steun en er werden meer dan 21.000 Bijbels, ca. 2 miljoen evangelisatiebrochures en meer dan 3.000 kinderboeken verspreid.

Zegen

Wat overblijft na deze cijferreeks is dankbaarheid. En een gebed tot de Heere God om een zegen over alle inspanningen. Uw gebed, hulp en inzet zijn een grote bemoediging. Samen maken we het verschil in mensenlevens. Samen stillen we honger. Samen verlichten we lichamelijke nood en werken we aan herstel bij psychisch trauma. Dank u wel voor uw trouwe steun!

Hoe werkt HVC?