Kerk in India vernietigd met bulldozer

Dominee Vijay

3 oktober 2017

Onlangs is de kerk van dominee Vijay met een bulldozer vernietigd. Politieagenten keken toe hoe de kerk in opdracht van de lokale autoriteiten met de grond gelijk werd gemaakt.

Al een aantal maanden was er discussie over de locatie van de kerk. Dorpsbewoners hadden te kennen gegeven dat ze niet blij zijn met de plek waar de kerk zich bevindt. Het kerkgebouw was neergezet aan de rand van het dorp, goed zichtbaar vanaf de doorgaande weg. De autoriteiten besloten zonder proces de kerk te vernietigen met een bulldozer. Op videobeelden is te zien hoe de autoriteiten toekijken bij het vernietigen van het kerkgebouw.

Dominee Vijay en de gemeenteleden zijn erg aangeslagen. Het kerkgebouw is grotendeels door gemeenteleden zelf betaald en heeft veel geld gekost. Ook is er nu geen plaats meer voor de gemeenteleden om samen te komen.

We willen u vragen om te bidden om kracht voor dominee Vijay en zijn gemeente. Wilt u een dominee in India sponsoren? Bekijk dan ons programma Steun een Zaaier