Kom in beweging voor vervolgde geloofsgenoten

26 april 2024

Met de ‘Week voor vervolgde christenen’ roepen de christelijke organisaties Friedensstimme, HVC, Open Doors en SDOK op om in beweging te komen voor vervolgde geloofsgenoten. Op die manier kunnen wij onze geloofsgenoten bemoedigen en hen laten merken dat ze niet in de steek worden gelaten.

Meer dan 365 miljoen christenen wereldwijd hebben te maken met geweld, discriminatie, uitsluiting, moord, doodsbedreigingen en intimidaties. Dat aantal blijft groeien, terwijl die trend in de media nauwelijks aandacht krijgt.  Vier organisaties luiden daarom een week lang de alarmbel om gebed en aandacht te vragen voor miljoenen christenen die ernstig verdrukt, vervolgd of buitengesloten worden. De week duurt van zondag 26 mei tot en met zaterdag 1 juni.

Christenen in Nederland worden opgeroepen om deze week te bidden voor:

• de gezinnen van vervolgde christenen (maandag)
  • christenen die vervolgd worden door hun eigen familie (dinsdag)
  • vervolgden die onterecht gevangen zitten (woensdag)
  • christenen die vervolgd worden door hun overheid (donderdag)
  • de nabestaanden van christenen die gedood zijn omwille van hun geloof (vrijdag)

HVC heeft een petitie gelanceerd die de EU oproept tot bescherming van christenen in India.

Help hen en teken de petitie

HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik

Vervolgde christenen vormen vaak een kwetsbare groep. Soms komen zij met het hele gezin terecht in een systeem van moderne slavernij in bijvoorbeeld steenfabrieken (zie foto). Zij hebben het nodig dat wij voor hen opkomen!"

- HVC-directeur Jan Dirk van Nifterik
Wij zijn HVC

Stichting HVC helpt vervolgde christenen.

Een grote groep vrijwilligers en een klein coördinerend team vormen samen HVC. Voor vervolgde christenen willen wij een bondgenoot zijn. Gedreven door de liefde van Christus. We willen dichtbij hen zijn en met onze hulp een verschil maken in hun situatie.