Vrijwilligers runnen mini-bieb als stem van vervolgden

HVC-vrijwilligers Ferdinand en Lianne de Landmeter voor hun mini-bibliotheek

8 mei 2023

Sinds enige tijd is er in Aagtekerke een mini-bieb met boeken over de vervolgde Kerk. HVC-vrijwilligers Ferdinand en Lianne de Landmeter willen graag hun boeken over vervolgde christenen delen met hun omgeving.

Ferdinand: “Een boek over vervolgde christenen heeft impact. Als je geraakt bent dan zal zich dat ongetwijfeld uiten in daden: bidden, geven, vertellen, delen. Daarom willen wij onze boekenkast graag delen met onze omgeving. Met hulp van HVC en van ons netwerk hebben we inmiddels zo'n 60 boeken. De boeken staan op de website van onze HVC-werkgroep en hier kun je ook een boek reserveren. Boeken ophalen of terugbrengen kan op vrijdagmiddag, dan staat de kast buiten."

"Als je je na het lezen van een boek afvraagt hoe het kan dat God dit lijden toelaat? Of heb je geloofsvragen? Ik wijs je graag op een passage in het boek ‘Voorbij de Jihad’. Daar wijst Esther een imam - die volledig was vastgelopen in een poging om haar weer terug te laten keren tot de Islam - op deze Bijbeltekst: ‘Roep tot Mij, en Ik zal u antwoorden, en Ik zal u bekend maken grote en vaste dingen, die gij niet weet’. (Jeremia 33:3)"

"Lezen is denken met andermans hoofd, zei eens een Duitse filosoof. Maar als het gaat over het lezen van boeken over de vervolgde Kerk dan kan het zo maar worden: huilen door andermans leed. Zoals Paulus zegt: ‘En hetzij dat een lid lijdt, zo lijden al de leden mede. En gijlieden zijt het lichaam van Christus, en leden in het bijzonder.’ (1 Korintiërs 12:26 en 27).”

Reserveer een boek in de mini-bieb

Of bestel een boek in de webshop!

Komt u niet uit de omgeving van Aagtekerke, maar wilt u wel boeken lezen over christenvervolging? In onze webshop vindt u indrukwekkende en interessante boeken voor volwassenen en kinderen over christenvervolging.