Overstromingen door zwaarste regenval in honderd jaar

22 december 2015

In honderd jaar regende het niet zo heftig als begin van deze maand in Chennai, een grote stad in het zuiden van India. De regenval heeft al aan meer dan driehonderd mensen het leven gekost. Tienduizenden mensen hebben hun huizen moeten verlaten of zijn klem komen te zitten door het stijgende water. Een miljoen mensen zouden direct zijn getroffen door de gevolgen van het extreme weer.

Een van de contactpersonen van Stichting HVC, die in Chennai woont, laat weten: “Hier in Chennai heeft het een maand heel hard geregend. Sommige huizen zijn helemaal weggespoeld, andere zijn volgelopen. Het openbaar vervoer, elektriciteit en telecommunicatie werden afgesloten. De regenval was drie keer heviger dan normaal in het regenseizoen. De schatting is dat er meer dan 500 mensen zijn omgekomen. Scholen moesten dicht en veel mensen moesten evacueren. Scholieren moesten naar huis vertrekken omdat er geen elektriciteit meer was".

Stichting HVC roept op om te bidden voor India: voor de slachtoffers van deze overstroming en voor de christenen die in toenemende mate vervolgd worden.