Thuisblijven om Bijbels te verspreiden

17 december 2018

In de loop der jaren konden dankzij de actie Plant een Bijbel meer dan tienduizend Bijbels worden weggegeven. De impact van deze Bijbels is voor verdrukte christenen ongekend. Ieder jaar weer spannen vele tientallen mensen in Nederland zich vrijwillig in om, via de verkoop van potgrond, Bijbelverspreiding mogelijk te maken. Helpt u ons in 2019 door op zaterdag 16 maart overdag thuis te blijven, zodat mensen bij u hun bestelde potgrond kunnen ophalen?

Wat is ‘Plant een Bijbel’?

Voor christenen in landen als Pakistan, Irak en Oeganda is het bijna onmogelijk om een Bijbel aan te schaffen. Om die reden startte Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) de jaarlijkse potgrondactie. Voor elke twee verkochte zakken potgrond, kan Stichting HVC een Bijbel schenken aan een vervolgde christen. De potgrond kan tot en met 28 februari 2019 besteld worden via een speciale actiewebsite. De bestellingen kunnen dan D.V. op zaterdag 16 maart 2019 bij één van de afhaalpunten worden opgehaald.

Door mee te doen aan de potgrondactie helpen deelnemers Gods Woord te planten in landen waar christenen leven in armoede en vervolging.

Wat is een afhaalpunt?

Ieder Nederlands adres waar iemand op de afhaaldag (zaterdag 16 maart) aanwezig is, kan afhaalpunt zijn. Niet alleen personen, maar ook verenigingsgebouwen, kerken en bedrijven kunnen afhaalpunt zijn. Enkele dagen vóór de afhaaldag worden de zakken potgrond bezorgd. Heeft u hier ruimte voor, doe dan mee! Hoe meer potgrondafhaalpunten er zijn, hoe groter de kans is dat iemand potgrond zal bestellen. Met een afhaalpunt in de buurt is het aantrekkelijker om even potgrond te bestellen. Daarom zijn afhaalpunten nodig in heel Nederland.

Gunt u zo veel mogelijk mensen een eigen Bijbel en wilt u helpen dit mogelijk te maken? Bent u beschikbaar op zaterdag 16 maart tussen 10.00 en 16.00 uur? Meldt u dan aan als afhaalpunt!

• Uw adres wordt op de actiewebsite www.planteenbijbel.nl vermeld als afhaalpunt
  • U ontvangt flyers om (als u dat wilt) ook zelf de actie te promoten in uw omgeving
  • Ook kunt u zelf (als u dat wilt) potgrond verkopen via een bestellijst
  • De Plant een Bijbel afhaaldag: op D.V. zaterdag 16 maart 2019 tussen 10.00 uur en 16.00 uur kunnen de potgrondbestellingen bij u worden opgehaald