Toenemende spanningen in India

30 januari 2019

De weinige christenen die in India leven, hebben het zwaar. Velen van hen leven in grote armoede. Hun omgeving is hen vijandig gezind. De afgelopen jaren is de druk op hen toegenomen. Steeds vaker horen wij berichten van vernieling en geweld uit dit immense land. De afgelopen periode heeft president Modi de greep op het land proberen te verstevigen. Christenen merken dat hun leven steeds moeilijker wordt gemaakt.

Dit jaar zijn er weer presidentsverkiezingen. President Modi wil graag opnieuw worden verkozen. In deze poging wordt Modi openlijk gesteund door de beweging RSS, een extremistische hindoebeweging die er openlijk voor uitkomt India volledig hindoeïstisch te willen maken. Dit dient binnen enkele jaren al te gebeuren.

Christenen in India volgen de ontwikkelingen met argusogen. Wat staat hen nog meer te wachten? Wat betekenen de banden tussen RSS en president Modi voor de toekomst? Weinig goeds, is de vrees. Bidt u voor India?

Als u het werk van Stichting HVC in India wilt steunen, dan kan dit via het programma Steun een Evangelist. Via een (steeds groter wordende) groep dominees en evangelisten, proberen wij zo veel mogelijk mensen in India te bereiken. Met een zelf gekozen bedrag stelt u de evangelisten in staat om hun moeilijke en gevaarlijke werk te blijven doen. Lees meer over Steun een Evangelist >

Ja, ik steun een evangelist

Voor 50 euro tilt u één evangelist een volle maand boven de armoedegrens en ontvangt hij training.
Een deelbedrag geven kan ook: al voor 10 euro kunnen een evangelist en zijn gezin een week lang financieel rond komen.
Helpt u mee de boodschap van God uit te dragen?

Selecteer uw bank

Gegevens

Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy