Voedsel, kleding en fietsen in India

Een nieuwe fiets voor dominee Nirmala Rao

Dekens en sari's voor dominee Rao en zijn vrouw Krupa

Warme kleding en sari's voor de allerarmsten om de koude winter in India door te komen

Dominee Yesuratnam bidt voor een vrouw die aan lepra lijdt

22 maart 2018

Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven
(Mattheüs 25: 35, 36)

Het is gevaarlijk om in India te getuigen van de Heere Jezus. Christenen worden ernstig bedreigd en vervolgd! Toch gaan er dominees op pad om het Evangelie te verkondigen en mensen te helpen. Stichting HVC ondersteunt deze dominees via Steun een Zaaier. Eén van de ondersteunde dominees is Pastor Yesuratnam. Hij deelt met ons enkele van zijn verhalen.

Lepra patiënten ontvangen voedsel en warme kleding

In Andhra Pradesh zijn de wintermaanden koud. Dominee Yesuratnam vertelt dat hij deze winter met leden van zijn kerk, voedsel en warme kleding heeft uitgedeeld aan mensen die aan lepra lijden. Niemand kijkt naar deze straatarme mensen om. Door hen te helpen, wil het team ook laten zien dat God hen niet vergeten is. Zo brengen ze de boodschap van het Evangelie aan de allerarmsten.

Een fiets voor dominee Rao

Zo vaak hij kan, deelt dominee Yesuratnam fietsen uit aan andere dominees. De afstanden die Indiase dominees moeten afleggen voor hun bezoeken aan gemeenteleden en voor evangelisatie zijn vaak groot. En in het hectische verkeer in India ben je lopend kwetsbaarder dan op een fiets. De uitgedeelde fietsen worden veel gebruikt en ze worden gekoesterd. Afgelopen najaar ontving ook dominee Nirmala Rao zijn nieuwe fiets. Hij is één van de dominees die in Orissa werkt en met ds. Yesuratnam in contact staat. Hij kreeg ook een voorraad dekens en sari’s, die hij samen met zijn vrouw Krupa gaat uitdelen aan arme mensen.

Het werk van dominee Yesuratnam wordt mogelijk door uw gulle gaven via het programma Steun een Zaaier. Hartelijk dank daarvoor! Draagt u dominee Yesuratnam, dominee Rao en hun gezinnen ook op in uw gebeden?