Zestien doden na aanslagen op 2 kerken

Bezoeken van de slachtoffers in het ziekenhuis

15 maart 2015

Vanuit een van onze projecten in Pakistan
De meesten van u zullen al wel gehoord hebben over de verschrikkelijke aanslagen op de 2 kerken in Yuhanabad (aan de rand van de stad Lahore) waar gelovigen op zondagmorgen samenkwamen en tijdens de dienst werden aangevallen, gewond en gedood door meedogenloze moordenaars. Wij waren ook bijeen in onze kerk en tegen het einde van de prediking, kwam het nieuws van de aanslagen op de twee kerken in Yuhanabad.

Zestien mensen, voornamelijk christenen, werden gedood en zeventig raakten gewond, van wie sommigen mogelijk nog zullen sterven als gevolg van hun verwondingen. Er zijn vele bedroefde families, van wie het leven voor altijd is veranderd, emotioneel gewond en financieel beschadigd als zij zijn. Sunil, een van onze eerstejaars studenten van het Bijbel College, verloor twee neven. Zij hadden geprobeerd de terroristen te stoppen en verloren hun leven toen de bommenwerpers zichzelf opbliezen. Als zij de terroristen niet hadden gestopt bij de ingang van de kerk, zou het aantal slachtoffers nog veel hoger zijn geweest. Dit zijn grote kerken met honderden gelovigen. De christelijke gemeenschap in Lahore is heel erg bedroefd en angstig.
Sommigen van de studenten van het Bijbel College zijn naar het ziekenhuis gegaan waar de gewonden zijn opgenomen om hen te bemoedigen en hebben daar voor hen gebeden en beterschap kaarten gegeven. We zijn erg dankbaar en trots op onze jonge mensen.

Wij vragen uw gebed in deze spanningen én dat het geweld zal worden gestopt én voor bescherming van Gods kinderen. Wij danken jullie hartelijk voor uw gebeden voor ons in deze zeer moeilijke en onzekere tijd.